Skocz do zawartości

[3000-4000] Author instinct z 2013 / 2014, Cube Ltd, Rockhopper comp?


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

 

czytam i czytam forum i nie mogę się  zbytnio zdecydować. Na poprzednim rowerze jeździłem jakieś 17 lat dopóki w ostatnich dniach nie pękła rama. Reanimacja mija się z celem.

Coś muszę kupić (im szybciej tym lepiej). Wiem, że ma to być góral a nie cross, a po przymiarkach w sklepie, że 29er będzie najodpowiedniejszym rozwiązaniem dla mnie (187cm / ok. 85kg). W wyścigach i maratonach nie biorę udziału (a może na razie nie biorę, kto wie :) ) ale pojeździć szybko po lesie lubię.

 

Nie ukrywam, że wolałbym coś z niższego przedziału cenowego niż w temacie ale ma to też być rower na parę chociaż lat więc zakładam, że lepiej trochę dołożyć niż żałować.

 

Miałem szansę przejechać się na Scott Scale 970, rama L - jednak w porównaniu z następnymi sprawzanymi rowerami była najmniej wygodna (cena ok. 3200zł)

Sprawdziłem również Focus black forest 5.0 - cena ok. 3000zł ale stosunek osprzętu do ceny na moje oko słaby na tle konkurencji. Za to pozycja za kierownicą już wygodniejsza. Przymierzyłem się też do droższej wersji Focusa za ok. 5500zł  - wiadomo - inna jazda..

 

Niestety w sklepach, które mam na miejscu na pytanie o w miarę sensowny rower większość sprzedawców nie jest w stanie wskazać nic za ok. 3000zł, tak jakby do 3000 był szajs, a rowery zaczynały się od 5000zł.

Miałem okazję wypróbować Treka Cobia z 2013 - trochę lepiej niż na Scottcie ale to nie to. Specialized'a Crave i z ciekawości Specialized'a Stumpjumper (bez porównania do całej reszty, ale niestety kwota, jaką trzeba do niego dołożyć trochę odbiega od mojego pojęcia słowa "trochę").

 

Po poczytaniu opinii i stosunku ceny do komponentów rozważałem Canyona Grand Canyon lub Radona ZR Race 6, ale podjąłem decyzję - nie kupuję w ciemno bez przymiarki.

 

Przeglądam więc internet i patrzę na rowery, które mogłyby być dostępne w miarę na miejscu:

 

1. Cube Ltd 29, model 2014 (model bez pro, cc itd.) - tu przekonuje mnie ogólnie wystarczająco dobry osprzęt a głównie powszechnie zachwalany amor RS REBA, hamulce może i nie z najwyższej pólki, ale po v-brakach i na pewno bedzie wielka różnica. Z drugiej strony wiele osób odradza rowery Cube, tylko z opinii nie dokońca jestem w stanie wywnioskować z jakiego powodu

 

2. Author instinct z 2013 lub 2014r . Czy ktoś bardziej obeznany jest w stanie powiedzieć czy jest między nimi aż taka przepaść, żeby płacić ok. 200-300zł więcej za nowszy model? A może ten starszy jest lepszy? (gdzieś widziałem opinie, że z roku na rok Author wkłada coraz słabszy osprzęt do tych samych modeli) Specyfikacje poniżej:

2013 http://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gorskie/cross-country-29/author/instinct-29-0

2014 http://author.pl/rowery/gorskie/cross-country-29/instinct-29-1

 

3 Specialized Rockhopper comp - gorszy osprzęt, za to rama od Speca, może warto? http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/rockhopper/rockhopper-comp-29#specs

 

4. Focus Black forest 3.0 na 2013r -  http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,8210

 

5. Specialized Crave 2014 - tu tylko hipotetycznie - czy w porównaniu z powyższymi ten model jest aż tak lepszy, że warto dołożyć kolejny 1000zł? Jeździlem, był super wygodny jak dla mnie (ale poważnie naginałby budżet)

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/crave/crave-29

 

A może byłoby coś innego, godnego polecenia w tej cenie? Po przejechaniu się na rowerach z amortyzatorem z powietrzem już wiem, że wolałbym taki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowszy Author ma niższej klasy przerzutkę przednią i manetki, do tego bardziej miękko zestopniowaną korbę. W zamian daje taperowaną główkę ramy (nowy standard, w przyszłości trudniej będzie kupić amor z górnej półki dedykowany do ram innych niż z taperowaniem).

 

Myślałeś nad Rometem? Tutaj jedna z częściej polecanych na forum opcji poniżej 4000 zł. Zasługuje na sprawdzenie choćby dlatego, że bez problemu da się go kupić parę stówek taniej niż wskazuje cena katalogowa, a osprzęt zacny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci, żeRambler r-line 4.0 gdzieś mi mignął, osprzęt niby dobry, ale co z ramą? Nie ukrywam, że średnio przekonuje mnie grupa Arkus&Romet i mam dziwne wrażenie, że bardziej znani producenci lepiej zagwarantują jakoś swoich rowerów...  Co mi jeszcze rometa obrzydza to to, że dystrybutorem i serwisem rometa u mnie w mieście jest firma, która delikatnie mówiąc słabo radzi sobie z serwisowaniem czegokolwiek (np. sprzedali nowy rower  z niepodokręcanymi kołami i innymi podzespołami, a zorientowali się dopiero na gwrancyjnym przeglądzie po miesiącu)...

 

Nie to, żebym się na tego Authora  upierał, ale żeby mieć przynajmniej jego sprawę pewną to model 2013 będzie lepszym wyborem pod kątem fabrycznego osprzętu (trochę lepszym czy dużo lepszym), a model 2014 będzie bardziej przyszłościowy jeśli chodzi o rozbudowę, zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakości ramy mogę powiedzieć tylko tyle, że nie widziałem wątku, w którym ktoś by się skarżył, ale to samo mogę powiedzieć też o pozostałych producentach ;) Geometria tym bardziej to nie moja działka - musiałbyś po prostu przymierzyć.

 

 

 

model 2013 będzie lepszym wyborem pod kątem fabrycznego osprzętu (trochę lepszym czy dużo lepszym), a model 2014 będzie bardziej przyszłościowy jeśli chodzi o rozbudowę, zgadza się?
Dokładnie. Osprzęt w modelu z 2013 jest trochę lepszy ;) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do jakości ramy mogę powiedzieć tylko tyle, że nie widziałem wątku, w którym ktoś by się skarżył

 

W taki razi będę pierwszy. Również jestem na etapie kupowania roweru (wzrost i waga jak autor tematu) i dałem szansę Rometowi, jednakże niepotrzebnie przysporzyłem sobie nerwów. Zakupiłem Ramblera R-line 4 w rozmiarze 20" niewiele ponad tydzień temu. Osprzęt w porządku ale należy zwrócić uwagę że manetki Deore w Ramblerze są bez telewizorków i niektórym może to przeszkadzać.

Rower zapłacony... idziemy ze sprzedawcą dopompować amortyzator i w tym momencie spostrzegam problem z geometrią z tyłu. Koło nie osadzone współosiowo z ramą. Przymiarka koła z innego rozmiaru i to samo. Dodam, że w rozmiarze 19" wszystko ok. W konsekwencji będąc "szczęśliwym" posiadaczem paragonu wychodzę ze sklepu z pustymi rękami i czekam na dostawę dwudziestek.

Po tygodniu okazuje się że w tych co przyszły do sklepu jest ten sam problem i musieli odesłać do producenta. Na szczęście sklep zwrócił kasę ale niesmak pozostał. Wygląda na to że Romet niestety nie potrafi dopilnować jakości swoich ram.

 

Po intensywnych przymiarkach i poszukiwaniach kolejnego roweru czekam na dostawę Instincta rocznik 2014. Zwróciłbym uwagę na jeszcze jeden plus 2014 vs 2013, w roczniku bieżącym mamy przednią oś 15 mm co przy wadze jeźdźca 85+ nie pozostaje bez znaczenia dla sztywności widelca.

 

Co do innego modelu polecam rozważyć zakup Unibike expert 29. Fajnie doposażony sprzęt. Mnie odstraszył RockShox z goleniami 30mm ze stalową sprężyną (w standardzie twardość medium) za miękką jak na moją wagę 88 kg. Gdyby była tam wersja solo Air np RS XC32 pewnie bym go kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym Twoim Rometem to albo pech, albo reguła (skoro zdarzyło się to też w drugiej dostawie). Gdzieś widziałem post dot. (chyba) innego roweru z tym samym problemem. Mając jednak na uwadze również "profesjonalizm" jedynego serwisu gwarancyjnego rometa na miejscu, rowery tej marki skreślam.

 

Powiem Ci, że tym Unibikiem Expert to mi trochę zabiłeś ćwieka. Osprzętowo, jeśli sie nie mylę, wypada lepiej niż Instinct. Tylko ten amortyzator... Miałem okazję jeździć i na sprężynie (podobna klasa bo xc 28 i suntour XCR)  i na powietrznych (xc 32 solo air, Reba, recon silver) i nie ukrywam, że w moim subiektywnym odczuciu różnica jest bardzo duża. Chociaż może warto jeśli udało by się kupić ten rower w sensownej cenie...

 

Zamówiłeś ostatecznie Instincta? Jaki rozmiar ramy brałeś? Jaką cenę udało Ci się wynegocjować ostatecznie?

 

No i może ktoś powie, co z tym Cubem Ltd, że za bardzo nie jest polecany? Skoro osprzęt dobry, amortyzator bdb, to znaczy rama słaba?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Instincta 29 2013 i jestem z niego bardzo zadowolony. Lepiej wyposażony niż nowsza wersja i do tego lżejszy. Jeśli nie jesteś ciężki to sztywna oś będzie zbędna. Amor działa ładnie. Najbardziej zadowolony jestem z napędu, poprzednio miałem deore 3x9 i skok pomiędzy nimi jest ogromny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zamówiłeś ostatecznie Instincta? Jaki rozmiar ramy brałeś? Jaką cenę udało Ci się wynegocjować ostatecznie?

 

Tak zamówiłem Instincta w rozmiarze 19". W mbike.pl http://www.mbike.pl/Author-INSTINCT-MTB-29-2014-czarno-zielono-bialy-r%284,9527,24592%29.aspx jest teraz 10% zniżki. A rower ma być w piątek :) mam nadzieje, bo w weekend bym go przegonił na trasie.

 

 

 

Lepiej wyposażony niż nowsza wersja i do tego lżejszy

 

Oczywiście wszystko się zgadza ale niestety z 2013 r. droższy jest niż model 2014.

 

 

 

Jeśli nie jesteś ciężki to sztywna oś będzie zbędna

 

Myśle że prz kole 29" i wadze 85kg którą podał autor tematu (w sumie tylko 4 kg mniej niż sam noszę ;P) 15mm oś może nie tylko polepszyć sztywność widelca ale zapobiec przedwczesnemu łapaniu luzów (mam taką nadzieję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wyposażony niż nowsza wersja i do tego lżejszy.

tak tylko dla pewności, czy mógłbyś wskazać konkretnie, mocniejsze punkty i jednego i drugiego?

 

Przy modelu 2014:

- widzę grubszą ośke 15mm i taperowaną główkę,  (czyli na plus)

- za to słabszą przerzutkę przód i manetki.(na minus)

- Kolega  Shiryu wczoraj napisał, że ma też bardziej miękko zestopniowaną korbę (co to dokładnie znaczy? )

 

Model 2013:

- główka 1 1/8 mniej przyszłościowa do rozbudowy  (na minus)

- cieńsza ośka 9mm vs 15mm (na minus)

- trochę lżejszy (na plus)

- lepsza przerzutka przód i manetki  SLX vs DEORE (na plus)

- lepsza kaseta  HG81 vs HG62 (na plus)

 

Coś jeszcze?

Korby są chyba porównywalne? SHIMANO M552-10 (2013) vs SHIMANO M612 (2014)

 

 Co strona/sklep to inna specyfikacja. Wg www velo i  authora: 20132014?

 

Czy amortyzator 1 1/8 tak szybko wyjdą z zainteresowania producentów na rzecz 1.5 że warto się tym przejmować?

 

 

Oczywiście wszystko się zgadza ale niestety z 2013 r. droższy jest niż model 2014.

Jeśli bym się zdecydował na authora to 2013 mogę mieć na miejscu 100pln drożej, niż 2014 ze stronki, którą podałeś. Dodatkowo obiecują e-bon 300pln na akcesoria więc teoretycznie wyszedł by sporo taniej

 

 

 

Myśle że prz kole 29" i wadze 85kg którą podał autor tematu (w sumie tylko 4 kg mniej niż sam noszę ;P) 15mm oś może nie tylko polepszyć sztywność widelca ale zapobiec przedwczesnemu łapaniu luzów (mam taką nadzieję).

no z tą wagą to różnie bywa, dlatego wolałbym kupić coś, co będzie nadal dobre jeśli np. przytyję kilka kg. W tej chwili ważę dokładniej ok. 82-83kg, ale we wrześniu zeszłego roku było 95:) wolałbym do tego nie wracać, ale rower kupuję na parę lat więc nie wiadomo co się zdarzy.

 

Pytanie dodatkowe, czy odczuję drastyczną różnicę przy modelu TRACTION, który jest jeszcze kilka stówek tańszy? Wagowo dochodzi kolejne 0,5kg do modelu 2013 i prawie 1kg do 2014, ciekawe jak to w rzeczywistości wygląda. Sklep na miejscu ma zarówno Instincty jak i tractiony na zamówienie (nic na miejscu) także i tak będę musiał się gdzieś wybrać na przymiarki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega  Shiryu wczoraj napisał, że ma też bardziej miękko zestopniowaną korbę (co to dokładnie znaczy? )

Gdzie w rowerze jest korba, mam nadzieję, nie muszę tłumaczyć? ;)

 

No więc korba w modelu z 2013 r. ma największy blat z 42 zębami, średni z 32 i najmniejszy (tzw. młynek) z 24 zębami. Zatem najcięższe przełożenie, jakie można uzyskać na tym rowerze to kombinacja 42 zębów z przodu i 11 z tyłu (stosunek 3,81). Model z 2014 r. analogicznie ma 40-30-22 zęby, więc najcięższe (najszybsze) przełożenie to 40x11 (3,64).

Tutaj możecie sobie porównać teoretyczne prędkości osiągane na poszczególnych przełożeniach (na górze model z 2014 r.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w rowerze jest korba, mam nadzieję, nie muszę tłumaczyć? ;)

ma się rozumieć

 

 

  Tutaj możecie sobie porównać teoretyczne prędkości osiągane na poszczególnych przełożeniach (na górze model z 2014 r.).

nie jestem w stanie rozgryźć tych danych na stronce, ale na mój rozum, im większy "stosunek" :woot: tym większa prędkość jest do osiągnięcia, zgadza się?

 

 

 

erzurum, dnia 18 Cze 2014 - 1:15 PM, napisał: mieć stożkową główkę ramy. bo przy coraz skromniejszej ofercie amortyzatorów 1 1/8 pozostaniesz na poziomie Xcr-a przy ewentualnej wymianie.

tu akurat się bardzo zgadzam. Pamiętam jakie bóle przeżywałem jak myślałem dobre parę lat temu o zakupie dobrego amora do ex roweru ze średnicą 1", gdzie po paru latach od zakupu nie szło dobrać kompletnie nic sensownego (na tamte czasy). Tylko niech mnie ktoś poprawi - przy np. Cube Ltd (którego nikt nie komentuje niewiadomo czemu, ale mniejsza z tym) - jest RS Reba pod stery 1 1/8. Tutaj wychodzi na to, że jak aktualna Reba skończy za parę lat swój żywot, to też za bardzo nie będzie jej na co sensownego wymienić. Czy dobrze rozumiem?

 

Zapomniałem o podstawowym pytaniu co do Instincta (innych opcji z resztą też).. Czy ta rama ma wszystkie niezbędne otwory do zamontowania bagażnika z tyłu i na nim ewentualnego fotelika dla dziecka? Trzeba mysleć przyszłościowo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem w stanie rozgryźć tych danych na stronce,

Po prawej stronie masz czerwone kółko z liczbą, która oznacza ile zębów ma dany blat. W trójkątach masz ilość zębów poszczególnych koronek, a nad nimi teoretyczną prędkość jaką można uzyskać dla danego przełożenia przy ustalonej kadencji (kadencję regulujesz suwakiem na dole po lewej). Świetnie widać też odległości między poszczególnymi przełożeniami :)

 

na mój rozum, im większy "stosunek" tym większa prędkość jest do osiągnięcia, zgadza się?

Dokładnie.

 

Tutaj wychodzi na to, że jak aktualna Reba skończy za parę lat swój żywot, to też za bardzo nie będzie jej na co sensownego wymienić.

Zgadza się. Za kilka lat może być z tym problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ta rama ma wszystkie niezbędne otwory do zamontowania bagażnika z tyłu i na nim ewentualnego fotelika dla dziecka?

 

O to bym się nie martwił bo obecnie dostępne foteliki w większości montowane są na rurze podsiodłowej i do tego nie potrzeba bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którego byś nie wybrał, na pewno bedziesz zadowolony (przynajmniej z ramy :icon_cool: ) Od lat jeżdze na ramach Authora, i sprawują się bdb. Teraz ma złożony rower wlaśnie na Instinct 29.

 

 

 

Posiadam Instincta 29 2013 i jestem z niego bardzo zadowolony. Lepiej wyposażony niż nowsza wersja i do tego lżejszy. Jeśli nie jesteś ciężki to sztywna oś będzie zbędna.

 

Koledzy czy moglibyście powiedzieć na jakiej wielkości ramach jeździcie i jak wypadacie wymiarowo (wzrost / nogi /waga)? Jestem w sumie przekonany do tego roweru, gdyby nie to, że nie mam gdzie się do niego przymierzyć, a porównać 2 ramy obok siebie (19" i 21") to już w ogole abstrakcja. Ze względu na cenę jak i ewentualną możliwość zwrotu, w razie jakby coś nie przypasowało, musiałbym go zamówić wysyłkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...