Skocz do zawartości

[Rower] Specialized Roubaix - opinie.


Darek14

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zaczynam się mocno zastanawiać nad zakupem szosówki jako uzupełnieniem pozostałych rowerów.

Czy coś takiego:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/roubaix/roubaix-sl4-sora

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/roubaix/roubaix-sl4-sport-105-

będzie dobrym wyborem? Rzekomo  wkładki zapewniają większy komfort co na naszych drogach mocno się przyda.

Oczywiśćie od cen katalogowych otrzymałbym nienajgorszy rabat.

A może ktoś miał do czynienia z tymi modelami?

Czy może ten z tarczami nie byłby głupim pomysłem:

 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/roubaix/roubaix-sl4-sora-disc

Napisano

Używam 3-ci sezon starszej wersji SL2 na 105.Wymienione koła,bo seryjne to miękkie kloce.

Wrażenia - rewelacja.

Jeżeli pasuje Ci geo speca,slopping,dość wysoka główka to ciekawy rower.

Wkładki Zertz - nie przeceniałbym,trzeba cisnąć mocno po bruku,żeby poczuć działanie.Ogólnie im szybciej po dziurach tym lepiej działają,ale przecież tak się normalnie nie jeżdzi.

To nie jest rower stricte do ścigania,pozycja ciut wygodniejsza,ale nadal można cisnąć w dolnym chwycie.

Z ramą i widłem nie miałem żadnych sensacji.

Wiadomo,u Canyona,czy Rose dostaniesz więcej.

Podobno nowe Synapse jest lepsze.

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

Szukam właśnie roweru nie do ścigania, ale dłuższych, wygodnych wycieczek. Czyli bardziej komfortowa pozycja jest wręcz wskazana.

Oczywiście jestem bardzo otwarty na propozycje i nie upieram się przy jednej marce, Nie ma też problemu jeśli rower trzeba byłoby kupić za granicą.

Rose jeszcze nie oglądałem, natomiast biorąc pod uwagą rabat minimum 15% na Specialized i inne marki (nie mówiąc już o zbliżających się konkretnych przecenach w Wiggle czy Evansie) , to Canyon nie wydaje się wiele lepszą ofertą.

Napisano

I bardzo dobrze, po co wspierac takiego molocha, kiedy na rynku jest tyle ciekawych alternatyw.

Praktycznie kazda marka ma w swojej ofercie rowery o takiej geometrii.

Jak nie masz jakiejs wyspecjalizowanej zajawki na dany brand, to wez pod uwage cene i ewentualnie sposob w jaki klient jest traktowany przez dana firme w kwestiach gwarancyjnych. Czytajac o rynku PL mozna latwo przeprowadzic taka selekcje.

 

 

Napisano

Jak pisałem wcześniej absolutnie nie upieram się przy jednej marce, jestem otwarty na propozycje i przeglądam rynek.

Jak Specialized traktuje klientów nie mam pojęcia, nie spotkałem się jeszcze z żadną opinią, ale z tego co piszesz domyślam się, że nie bardzo.

Z tego właśnie powodu raczej nie będę brał pod uwagę Gianta.

Specialized jest w kręgu mojego zainteresowania także dlatego, że dostałbym na niego niezły rabat,

Napisano

Roubaix jest używany także przez profesjonalne grupy do wyścigów na kiepskim podłożu. Geometria zmieniona na bardziej agresywną ale konstrukcyjnie ten sam rower - więc z pewnością się sprawdza.

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/endurance_race/domane_4_series/domane_4_0_compact/#

 

Może jeszcze ten?

 

Rower na tiagrze, rabat możesz z pewnością też ugadać. 

Jeśli miałbym wybierać mechaniczne tarcze to wolałbym klasyczne hamulce obręczowe. 

 

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Nad tym Trekiem również się zastanawiałem,  sprzedawca w sklepie wkazał mi tą serię jako alternatywę dla

Roubaix, ale doradził mi, żebym Z Trekiem poczekał chwilę bo niedługo wchodzą do sprzedaży modele 2015, które  wg niego będą 

miały np. lepsze hamulce (mówił coś o podwójnych piwotach).

Technicznie to pewnie rowery na tym samym poziomie, natomiast nie ukrywam, że Specialized mi się bardziej podoba m,in. za sprawą linek prowadzonych wewnątrz ramy (serwisowo to pewnie utrudnienie, ale to nie ja będę się tym zajmować).

Jeszcze 2 pytania:

1. Czy ewentualnie warto brać rower szosowy z hydraulicznymi tarczówkami czy zostać przy standardowych obręczowych?

2. Jaki rozmiar ramy byłby dla mnie odpowiedni (doświadczenie z szosówkami mam zerowe): czy w przypadku tego Treka i Specialized 56 cm będzie dobry?

    Mam 182 cm wzrostu.

Napisano

A jakie hydro tarcze byłyby w Twoim zasięgu?

Bo w tej chwili są: Sram Red i S700 które jeszcze nie wróciły do sprzedaży oraz Shimano Ultegra w wersji di2. Obie opcje na pewno nie są więc tanie.

Napisano

okolice 56 - jak najbardziej,testówka jakaś pewnie jest ( Twomark itd ) dla prównania 189cm-58 bez wymiany mostka i sztycy.

hydrauliki - zaryzykuję i powiem,że chyba jeszcze za wcześnie,jak pojawią się w Ultegrze albo i lepiej 105 - jak najbardziej.Teraz wymiana klamki będzie strzałem w portfel

gwarancja Speca - w żadnym nie miałem jeszcze okazji korzystać ( przewinęły się 4 sztuki u mnie i "żony" ) co też o czymś świadczy.........podobno nie ma większych problemów,grubsze ekspertyzy- wysyłka do Czech.

 

Powtórzę się - Roubaix to udana i ciągle ulepszana konstrukcja ( akurat wewn, pancerze uważam za wadę w szosówce) ale wybierając tego typu rower dzisiaj szczególnie przyjrzałbym się Synapse 2014.

Napisano

Panowie, dzięki za konstruktywne odpowiedzi.

W takim razie zostaję przy hamulcach obręczowych, rozmiar roweru również już znam.

Adamos: nigdy nie miałem szosówki i zawsze jest obawa, że mi się nie spodoba (nie sądzę), więc nie chciałbym za bardzo szaleć.

W okolicach tego minus niezły rabat:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/roubaix/roubaix-sl4-sport-105-

Zdaję sobie sprawę, że obudziłem się w trochę złym momencie.

Ten:

http://www.wiggle.co.uk/eastway-r10-rival-2013/

chyba nie jest zły, ale kolorystycznie nie do końca mi odpowiada.

Napisano

Tak jak pisałem wcześniej Specialized jest niedostępny (szkoda, bo tu miałem spory rabat), Cannondale jest w ciągu 3 dni (niestety nie wiem, czy uda mi się dogadać co do ceny). 

Chciałbym się upewnić: czy w przypadku Cannondale rozmiar 56 cm, przy wzroście 182 cm będzie odpowiedni (nie mam możliwości przymiarki)?

I jeszcze jedno: w tym rowerze aluminiowa sztyca o mizernej średnicy (25,4) - czy gdybym chciał z czasem wymienić na karbonową to mojej wadze 80 kg nie będzie za delikatna?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zupełnie nie dogadałem się co do ceny ze sprzedawcą Cannondale więc szukam dalej.

Zastanawiam się nad:

http://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3502#tab-reiter2

lub

http://www.rosebikes.pl/bike/rose-xeon-team-cgf-3000-2014/aid:679216

I pojawiają się dwa pytania:

1/ który z tych rowerów będzie lepszym wyborem?

2/ moje parametry to 182 cm wzrostu i długość nogi 86 cm. W wypadku Rose nie ma problemu z wyborem rozmiaru: producent jednoznacznie wskazuje 

57 cm i to się zgadza z moimi wyobrażeniami. . Natomiast kalkulator Canyona pokazuje rozmiar M, który -jak mi się wydaje- będzie przesadnie krótki.

Czy mógłby ktoś doświadczony doradzić ?

 

  • Mod Team
Napisano

Kalkulator Canyona to jakaś totalna porażka. Przy Twoim wzroście właściwie oscylujesz w długości 555mm górnej rury, więc w przypadku tego Endurance'a 9.0 zdecydowanie rozmiar L (58). M-ka będzie za krótka.

Dla pewności mozesz się jescze dokładnie pomierzyć i wrzucuć wyniki do tego fit calculatora. Wyniki dadzą Ci dość dokładny obraz (w dodatku dla 3 różnych pozycji na rowerze szosowym) jakiej ramy powinieneś dla siebie szukać.

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

Rzeczywiście inni producenci sugerują inny rozmiar ramy niż Canyon (nawet przymierzałem się do Treka Domane o długości 55,4 cm i Scotta CR1 rozmiar L o długości 56 cm i wydawały mi się odpowiednie.)

W międzyczasie zadzwoniłem do Canyona i upierają się przy rozmiarze M.

A jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie nr 1 ?

  • Mod Team
Napisano

Osprzęt i koła te same. Mnie bardziej podoba się rama Canyona, i raczej celowałbym w niego, pomimo że Rose ciut lżejszy.

Zerknij jeszcze na te rowerki. A nóż, widelec... ;)

http://www.merlincycles.com/beone-raw-comp-road-bike-62994.html

http://www.merlincycles.com/sensa-giulia-custom-road-bike-57811.html

http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXRT57ULT/planet-x-rt-57-shimano-ultegra-6800-road-bike

 

  • Mod Team
Napisano

A, faktycznie...Bardziej zrelaksowana pozycja na rowerze?

Nic tylko fit calculator i wybór najwygodniejszej pozycji - będziemy wiedzieli jakiej dokładnie ramy szukać, bo tam będą różnice - zwłaszcza w długości górnej rury.

 

Napisano

Pytanie nr 1 - Canyon,chociażby ze względu na tylny hamulec Rose,wynalazki niech zweryfikują inni użytkownicy i czas.

                      Rozmiarówka Canyona - dziwactwo,potrzebujesz górnej rury L i podsiodłówki z M.

                      Jeżeli Canyon to trzeba się liczyć z opcją wymiany rozmiaru po zakupie albo wycieczką do Niemiec.

 

Wracając do sedna tematu....

Na pewno szosa ? Wiadomo,endurance będzie wygodniejsza,ale to nadal szosa sensu stricte.Pojedzie tylko po szosie,im lepszej jakości,tym przyjemniej.Dopóki jest towarzystwo ( najlepiej grupa) będzie fajnie.Jak zabraknie,a taka jest niestety większość dni,to zrobi się szybko nudno.

Zaryzykuję - depresyjnie nawet czasami.Na szosie trudno o przypadkowe towarzystwo.

Jeżeli ma być jeżdżone dużo,a tylko wtedy sens zakupu za np.8k to trzeba silnej motywacji ( trening na poważnie albo jakiś cel typu maratony itd )

U mnie od czasu zakupu "all do it" z baranem i kapciami w zależności od nastroju 30-40 mm szosa jest na równi pochyłej.Jeszcze się broni,ale nawet na jazdy 100+ wybieram przełaja z wygody.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...