Skocz do zawartości

[Hamulec] M446+M505 problem z działaniem


FigoiFago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z przednim hamulcem z moim Zethosie. Zestaw hamulcowy składa się z zaciksu M446 i klamki M505. Od nowości nie było możliwości zablokowania przedniego koła. Z rzeczy które zrobiłem żeby poprawić działanie hamulca: odtłuściłem tarczę, wymieniłem klocki na metaliczne, odpowietrzyłem hamulec i niestety to nie pomogło. Wiem, że to są hamucle z niskiej grupy, ale ostatnio rozmawiałem ze znajomym, który ma taki sam zestaw i mówił, że już dwa czy trzy razy leciał przez kierownicę przy hamowaniu. Dodatkowo po wymianie klocków na metaliczne przednie koło dziwnie się zachowuje. Przy mocnym naciśnięciu klamki hamulca koło hamuje tak jak by miało ABS, występuje dziwne szarpanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baradine to dno ... nie wiem jak metale ale półmetale denne były. To jesteś gość :D Bo takiej tarczy nie ma :D natomiast jest SM-RT54 i nie ma opcji żeby telepało na takiej tarczy ... ewidentnie wina klocków moim zdaniem.

 

Hłe hłe, masz rację z tą tarczą :) No to w takim razie klocki polecą na złom. Tym razem wybiorę A2Z.

@Luto, ważę 69 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że to chyba jednak nie będzie wina klocków...

 

Ja miałem te zaciski i przy mojej masie 74 kg mogłem siedząc na siodełku postawić rower na przednie koło .... ( klocki żywiczne )

 

To było max co potrafiły ale jednak :P

 

Napisz koniecznie czy coś zmieniła wymiana klocków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak tylko na szybko wtrąciłem do tego tematu swoje trzy grosze ;)

 

Ogólnie nie rozumiem po co Ci możliwość blokowania przedniego koła?

 

Zwłaszcza w rowerze crossowym. Jesteś jakimś akrobatą ? :D

 

Tak jak mówię, ja ( 74 kg. ) przy klamce 445 i zacisku 446 z żywicznymi klockami, hamując tylko przednim hamulcem podnosiłem tylne koło w powietrze.

 

Więc mocy nie brakowało tym zaciskom. Na pewno Twoja geometria ramy jest inna, co ma wpływ na podnoszenie tylnego koła.

 

Ale naprawdę zdziwiło mnie to że brakuje Ci możliwości blokowania przedniego koła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geiger wyjdź .... Możliwość blokowania koła jest po to że jeżeli w tym momencie autor nie może zablkować koła a będzie jakiś zjazd gdzie trzeba będzie mocniej przy heblować to zwyczajnie może się w porę nie zatrzymać ... Heble które nie potrafią zablokować koła są zwyczajnie słabe.

 

505+446 to nie jest jakiś wybitnie mocny zestaw , gdy go kiedyś miałem to z trudem podnosiłem tylne koło na tarczach 180/160 i 75kg . 

 

Na początek proponuję wymienić klocki na metaliczne RWD http://allegro.pl/blotoodporne-rwd-spiekane-do-shimano-deore-tektro-i4248410947.html lub A2Z http://allegro.pl/klocki-a2z-metaliczne-shimano-deore-575-525-475-i4253066174.html i powinno być lepiej .

 

RWD są droższe ale jednocześnie troche mocniejsze od A2Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geiger wyjdź ....

 

A może odrobina kultury? Nie wiele chyba wymagam jeśli chodzi o wolność wypowiedzi i głoszenie własnego zdania?

 

Mniemam że na tyle jeszcze jesteś rozumnym stworzeniem, bo jeśli nie to tylko beznadziejne wychowanie :)

 

 

Możliwość blokowania koła jest po to że jeżeli w tym momencie autor nie może zablkować koła a będzie jakiś zjazd gdzie trzeba będzie mocniej przy heblować to zwyczajnie może się w porę nie zatrzymać ... Heble które nie potrafią zablokować koła są zwyczajnie słabe.

 

Ty mierzysz siłę hamowania poprzez blokowanie koła? Zdajesz sobie sprawę ile czynników na to wpływa? 

 

Nie mam więcej pytań, odpadam z dyskusji :)

 

P.S. FigoFago, sprawdziłbym czy nie ma innych wad w zacisku lub w klockach zanim bezsensownie wydasz kasę na nowe klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ty mierzysz siłę hamowania poprzez blokowanie koła? Zdajesz sobie sprawę ile czynników na to wpływa?

 

Tak zdaję sobie z tego sprawę ale jeżeli mamy : np . suchy asfalt oraz czyste tarcze i klocki jedziemy normalną prędkością a nie idzie nawet zablokować koła to hampel jest zwyczajnie słaby .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak zdaję sobie z tego sprawę ale jeżeli mamy : np . suchy asfalt oraz czyste tarcze i klocki jedziemy normalną prędkością a nie idzie nawet zablokować koła to hampel jest zwyczajnie słaby .

 

I dokładnie w takich warunkach jak opisałeś zrobiłem test na zacisku przednim 446 ( organiczne klocki ) i tarczy 180.

 

W pozycji siedzącej podnosiło mi tylne koło i groziło przewrotką.

 

Co oznacza że siła jaką potrzeba do zablokowania koła na asfalcie jest dużo mniejsza od siły potrzebnej na wysadzenie mnie z siodła przez kierownicę.

 

Właśnie dlatego nie jestem w stanie w takiej sytuacji zablokować przedniego koła. Ale na szutrowej drodze w takim samym ułożeniu ciała koło przednie blokowało się bez problemu łącznie z podnoszeniem tylnego koła.

 

Dlatego uważam że inny jest powód takiego zachowania hamulca jak opisał autor, niż złe klocki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...