Skocz do zawartości

[Motion Control]Recon Race - jest floodgate, czy nie?


viper512

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :)

 

Mam taki tłumik Motion Control jak na zdjęciach:

http://i1097.photobucket.com/albums/g347/pcoplin/IMAG0397.jpg (znalezione w sieci, ale mój ma wnętrze identyczne)

A tu zdjęcie "korka" http://imgur.com/ipsERZ7

 

Czy w tym tłumiku jest FloodGate? Z tego co widzę, to pokrętła na górze żadnego nie ma od jego regulacji, ale czy jest jakoś fabrycznie ustawiony?

Czy w przypadku uderzenia w coś, otworzy się czy raczej nie ma co liczyć i się coś uszkodzi? Czy to tłumik, który całkowicie nie ma czegoś takiego? 

Jeśli nie ma - może warto by go wymienić na taki z floodgate ( http://allegro.pl/tlumik-motion-control-rock-shox-reba-recon-tora-2-i4181348456.html ),czy to będzie zbędne przy raczej spokojnej jeździe?

 

Druga sprawa - gdy amortyzator jest zablokowany i pod obciążeniem, lub pouginam go zablokowanego i siedzę na rowerze i wtedy zwolnię manetkę, to często blokada nie otwiera się, dopóki nie odciążę przedniego koła - amortyzatora, czytałem już o tym gdzieś, że to częsty przypadek, pewnie jest to spowodowane dużym ciśnieniem oleju, które jakby "trzyma" blokadę. Naciągnięcie mocniej sprężyny pomaga, ale tylko trochę, lecz w trosce o sprężynę zostawiłem tak jak jest. Ok, ale w jakim razie jak działa floodgate? Ono otwiera tą blokadę, tak? Czy jeśli otwierając manetkę blokada pod obciążeniem nie puszcza, to floodgate sobie poradzi z otwarciem tłumika przy uderzeniu, gdy wtedy też raczej ciśnienie oleju jest większe? 

 

Z góry dziękuję,

Przepraszam jeśli któreś z pytań były już na forum - szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi :)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez viper512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1. tłumik wygląda na taki który ma gate. Tam powinna być srebrna zaślepka a nie czarna, wyjmowałeś ją ?

2. to że nie odbija to znana przypadłość, jedni naciągają sprężynę, inni wymieniają pancerz na jakiś super a jeszcze inni z tym żyją :P

 

Nie, flodd gate nie otwiera blokady bezpośrednio, on reguluje siłę z jaką trzeba na nią zadziałać by sie otworzyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zaślepka, tylko jakby razem odlane, połączone z tym czarnym tworzywem, sześciokątem na który zakłada się pokrętło kompresji, blokady. Dodatkowo znalazłem na forum zdjęcia z właśnie rozbiórki tłumika motion control z regulacją Gate i tam na tym plastikowym w środku co jest połączone z tym trzpieniem metalowym był jeszcze o-ring taki mały jakby za tą stożkową podkładką, trochę tworzywa i później o-ring, u mnie jest tak jak na zdjęciu, bez tej uszczelki o.

 

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

 

 

https://lh5.googleusercontent.com/-t73sD3wF8Q8/UvAZX0_9jyI/AAAAAAAAFUU/enY3OLlH2-s/w480-h480/20140203_223957

Tutaj widać o co mi chodzi, porównując z 1 zdjęciem z mojego 1 postu widać różnicę w tym trzpieniu, jest inny.

 

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Reconie Race z 2008 roku pokrętło wygląda tak samo. Przy blokadzie z manetki nigdy się sam z siebie nie odblokował od jakiegoś uderzenia, ale jeżdżę na nim ponad rok i staram się tego na siłę na wszelki wypadek nie testować ;) U mnie też blokada po odblokowaniu poplocka nie puszcza od razu, zauważyłem że amorek musi jakąś średnią nierówność dostać i wtedy jest klik i się odblokowuje w pełni,mi to sumie w niczym nie przeszkadza. Bardziej przeszkadza mi to, że każdy niby mówi mi, że mój ma skok 100mm, a według mnie ma 80mm przy goleniach widocznych na 100mm - po spuszczeniu powietrza golenie chowają się maksymalnie na 2cm od korony, czy u Ciebie też tak jest?

Edytowane przez wozaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam nie wiem, czy coś jest z nim nie tak, czy były różne wersje, np w Reconach były montowane jakieś "gorsze" a w rebach "lepsze"? Mogło tak być?

Kombinowany.. Hmm, tylko wtedy byłby to może np tylko mój przypadek z takim, a szukając po sieci znajduję troche takich tłumików, które mają taki korek. Chociażby 1 link z góry., albo:

http://www.s1ndr.com.ar/i/Repuesto_horquilla_Rock_Shox_Recon_sistema_Motion_Control_STD_1313035127_grande.jpg

http://mtbikes.pl/wp-content/uploads/2009/05/rs_recon_351_sa_4.jpg  (Recon 351)

http://allegro.pl/rock-shox-recon-race-motion-control-jak-reba-i4167762429.html Ten też ma taką górę, z tym że nie pod manetke.

 

Możliwe, żeby w reconach były montowane jakieś inne MC, bez FloodGate?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej przeszkadza mi to, że każdy niby mówi mi, że mój ma skok 100mm, a według mnie ma 80mm przy goleniach widocznych na 100mm - po spuszczeniu powietrza golenie chowają się maksymalnie na 2cm od korony, czy u Ciebie też tak jest?

 

 

Po spuszczeniu całkiem powietrza sam do końca się oczywiście nie cofa, ale mogę go wcisnąć prawie całkiem, zostaje około 0,5-1,5cm, dokładnie nie wiem bo nie mierzyłem tego, w sumie mi to nie przeszkadza. Może to być spowodowane ilością oleju, lub np golenie nie były cofnięte do końca przy skręcaniu. Może też być tak, że specjalnie jest taki zabieg aby widelec nie dobijał do końca. U mnie po napompowaniu lagi mają chyba 105mm całkiem wysunięte. Sprawdziłbym dokładnie ale nie mam teraz przy sobie roweru. Jakby co to dam znać dokładnie. Po przesiadce z XCRa i tak jestem bardzo z niego zadowolony. 

 
 

@@Fenthin, Czyli mówisz, że tak ma być? Ok, tak myślałem, tylko czy ten model wcale nie ma FloodGate, czy jest po prostu fabrycznie ustawiony na jakąś dużą siłę? Nic się nie powinno uszkodzić jakbym przez przypadek uderzył w coś na zablokowanym, czy lepiej pamiętać zawsze o odblokowaniu? 

 

EDIT: Chyba edytowałeś swój post, albo moje oczy jakimś dziwnym trafem nie doczytały że napisałeś to o co pytam.. :D

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez viper512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok rozumiem, że masz niby ustawiony na 100mm? Ja miałem za dużo oleju w tlumiku bo pół miesiąca temu był w serwisie bo uginał się tylko na 4,5cm także teraz jest lepiej :-) Tyle, że z racji tego, że jak sam widzisz tych modeli jest od cholery, to koleś wlał mi 123ml oleju, natomiast według moich poszukiwań powinno być 118ml. Tu pytanie czy 5ml różnicy wpływa odczuwalnie na skok amorka? W sumie to bym musiał zajrzeć do sprężyny i sprawdzić czy nie mam podkładek, dopiero to 100% pewności by chyba dało. Jakbyś przy okazji pomierzył długość widocznych goleni, na ile się chowa bez powietrza, na ile się ugnie normalnie napompowany i ile ma cm od korony do osi to będę wdzięczny ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, skok 100mm. W nim nie ma żadnych podkładek chyba, to jest całe wnętrze mojego: 

http://imgur.com/IezfNPL

Tam jest tylko taki gumowy "odbojnik" który wchodzi na tą taką tulejkę bodajże komora negatywna to jest.? (u mnie ściągnięty i obrócony bokiem)

Ja wlewałem 118ml.

 

Napompowany ma 101 mm od uszczelki do korony, napompowanego udało mi się ugiąć max na 81mm, bez powietrza po ugięciu zostaje około 12mm no i już słychać, jakby "dobijał" do końca.

Nie wiem, czy tak ma być, ale tak jest u mnie :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...