kontooo2 Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Witam Czym smarujecie system ratchet ? Mozna smarować go czymś innym niz oryginalny dosyć drogim smarem ? Bedą jakies skutki uboczne w przypadku smarowania czymś innym ?
Obes Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Jeśli zastosujesz taki, to na pewno nic się nie stanie : http://www.sklep.agloprima.com.pl/pl/p/PULSAR-SMAR-DO-PRZEGUBOW-HOMOKINETYCZNYCH/451
Vidoq Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Witaj! Jeżeli chciałbym przesmarować czymś innym musisz odpowiednio dobrać lepkość smaru. Myślę, że tutaj leży istota rzeczy. System ratchet jest bardzo prostym systemem, ale jeżeli zapadki nie będą od siebie odchodzić po zaprzestaniu pedałowania, bo smar je sklei, to grodzi to wypadkiem. Tak więc można, ale z głową. Ja używam oryginalnego, ponieważ wolę nie eksperymentować. Potrzeba go tak mało, że pudełeczko starcza na bardzo długo.
kontooo2 Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Napisano 19 Kwietnia 2014 Znalazłem cos takiego http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=3904 niby troche taniej ale nie wiadomo co sie dokładnie kupuje. Możecie polecić jakis sklep gdzie sprzedają oryginalny ?
Obes Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Nie ma takiej możliwości żeby smar skleił to sprzęgiełko, oczywiście trzeba smarować z umiarem, gorszy smar np. ŁT, po prostu się rozwarstwi, wydzieli się olej i tyle ... Orginalny, pewnie w Dt4you .
Piksel Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Ratchet smaru potrzebuje tyle co nic, ja używam smaru Dura ace i nie widzę żadnych skutków ubocznych. System ratchet jest bardzo prostym systemem, ale jeżeli zapadki nie będą od siebie odchodzić po zaprzestaniu pedałowania, bo smar je sklei, to grodzi to wypadkiem. Smar sklei ratcheta? Dobre sobie, możesz tam nawalić całą puchę Łt 43 i wszystko będzie działać.
klon Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Piksel, mylisz się, szczególnie przy delikatniejszym 36T ratchet, jeśli smaru będzie za dużo i będzie za gęsty i nie odporny na temperatury(np. ŁT) to będzie po sprzęgiełku, ukruszą się zęby, bo nie będą się do końca nachodzić, nie wierzysz - poszukaj przykładowych fot na mtbr. Manitou prepM podobno daje radę, w dt4you są oryginały a na mtbr polecają slick honey.
Obes Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Ja tam swoje smaruję właśnie Prep M, ale ten co podałem za 6 zł będzie bardzo dobry ...
tobo Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Ja sprzęgła nie smaruję niczym - nie ma potrzeby. Smar warto dać na tuleję na osi i jako uszczelniacz pod zewnętrzne pokrywy bębenka i korpusu.
klon Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Ja tam swoje smaruję właśnie Prep M, ale ten co podałem za 6 zł będzie bardzo dobry ... Wygląda na to, że też by spełniał swoje zadanie @Tobo, Brak smaru to chyba lepsze rozwiązanie od za dużej ilości smaru lub złego smaru Zły smar i/lub za dużo smaru może się skończyć tak:
jahoo84 Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Ja również nie smaruje niczym. Dźwięk jest miodowy :-)
kontooo2 Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Napisano 19 Kwietnia 2014 Kwestie smarowania uznaje za rozwiązaną, rownież niczym nie smarowalem i wszystko śmiga wiec chyba nie trzeba. Mam jeszcze pytanie co do sprężyn dociskajacych, nie wiem czy tylko mi sie takie trafiły czy to standard ze dźwięk jest niejednolity. Ciezko mi to wytłumaczyć ale jeżeli to standard to urzytkownicy będą wiedzieli oco chodzi.
MokryxD Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 @up W mojej DT 35Z mam tak samo, więc to chyba reguła.
jahoo84 Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Całkie na sucho!:-) z tym ze ja mam star ratchet 18 zębów nie jestem pewien czy przy 36 zębach nie będzie to dla niego bardziej zabójcze zerknij na zdjęcia wyżej. Nie smarowanie ma jeszcze jeden plus jak do bebenka dostanie się woda odrazu słychać ten fakt tzn nie słychać terkotania sprzęgła :-)
realkrzysiek Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Co sądzicie o pokryciu bardzo cienką warstwą (prawie nie widać) miedzianego smaru.
MokryxD Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Nie widzę w tym celu. Tego smaru używa się, jeżeli obawiamy się o zapieczenie jakiejś części (np. suportu). A w ratchecie jest to całkowicie zbędne.
realkrzysiek Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Czyli na sucho i nie mam się czym przejmować.
kontooo2 Napisano 4 Maja 2014 Autor Napisano 4 Maja 2014 Dziwne, nie dalem nic smaru. Wytarlem stary i chodzi tak cicho ze praktycznie nic nie słychać... W domu jak zakręcie to niby cos tam słuchać ale na zewnątrz jak kolega sie przejechał obok mnie to tylko opony słychać...Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD Juz wiem otworzyłem i okazało sie ze smar teflonowy dostał sie do zębatek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.