Skocz do zawartości

[wolnobieg, łańcuch]

Wickendo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

poszukuję dobrego wolnobiegu i łańcucha na mój napęd. Jest to rower Kross Trans Pacific, wolnobieg obecnie wygląda tak: http://postimg.org/gallery/1huk79bm/

Fajnie by było, jakby to był łańcuch ze spinką. Nie wiem czy takie istnieją, czy spinkę się 'instaluje' samodzielnie. No i oczywiście żeby dobrze współgrały ze sobą te układy :) Pod koniec czerwca jadę na wyprawę na tym rowerze do Włoch. Zależy mi na tym, żeby przyciąć koszta jeśli chodzi o przebudowę roweru, ale jednocześnie być w miarę pewnym, że sprzęt mnie nie zawiedzie. Nie chcę kupić badziewu, jednocześnie sprzęt najwyższej klasy też mnie nie interesuje. Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi :) Zresztą - zobaczymy jak to wszystko stoi cenowo.

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

PS. Jeśli dobrze się orientuję, to to ma być wolnobieg 7rzędowy, ale poprawcie mnie jeśli nie mam racji, jestem początkujący. Widać to na zdjęciach :P

Napisano

Co mu dolega ? Zepsuł się? chyba nie chce go wymienić bo nie wygląda jak nowy o ma trochę śladów korozji

Z ciekawości wrzuciłem co to za rower, w rowerze za 1600-1700zł jest jeszcze wolnobieg? Bez jaj :woot:

Napisano

Wolnobieg najprawdopodobniej jest całkowicie OK.

zostało mi polecone, że taki napęd nie wytrzyma jazdy do Włoch na rowerze

Zapewne doradcy chodziło o to, żebyś zmienił wolnobieg na znacznie wytrzymalszą kasetę. To niestety wiąże się z koniecznością wymiany piasty tylnego koła (ew. kupnem całego koła - wydatek min. 100-120 zł). Jest to o tyle zasadne, że wolnobiegi nie są zbyt trwałe i w trakcie długiej wyprawy może skrzywić się ośka (w rzadszych wypadkach pęknąć), dlatego lepiej zainwestować w kasetę.