Skocz do zawartości

[wolnobieg, łańcuch]


Wickendo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

poszukuję dobrego wolnobiegu i łańcucha na mój napęd. Jest to rower Kross Trans Pacific, wolnobieg obecnie wygląda tak: http://postimg.org/gallery/1huk79bm/

 

Fajnie by było, jakby to był łańcuch ze spinką. Nie wiem czy takie istnieją, czy spinkę się 'instaluje' samodzielnie. No i oczywiście żeby dobrze współgrały ze sobą te układy :) Pod koniec czerwca jadę na wyprawę na tym rowerze do Włoch. Zależy mi na tym, żeby przyciąć koszta jeśli chodzi o przebudowę roweru, ale jednocześnie być w miarę pewnym, że sprzęt mnie nie zawiedzie. Nie chcę kupić badziewu, jednocześnie sprzęt najwyższej klasy też mnie nie interesuje. Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi :) Zresztą - zobaczymy jak to wszystko stoi cenowo.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

 

PS. Jeśli dobrze się orientuję, to to ma być wolnobieg 7rzędowy, ale poprawcie mnie jeśli nie mam racji, jestem początkujący. Widać to na zdjęciach :P

Napisano

Co mu dolega ? Zepsuł się? chyba nie chce go wymienić bo nie wygląda jak nowy o ma trochę śladów korozji

Z ciekawości wrzuciłem co to za rower, w rowerze za 1600-1700zł jest jeszcze wolnobieg? Bez jaj :woot:

Napisano

Wolnobieg najprawdopodobniej jest całkowicie OK.

 

 

zostało mi polecone, że taki napęd nie wytrzyma jazdy do Włoch na rowerze

 

Zapewne doradcy chodziło o to, żebyś zmienił wolnobieg na znacznie wytrzymalszą kasetę. To niestety wiąże się z koniecznością wymiany piasty tylnego koła (ew. kupnem całego koła - wydatek min. 100-120 zł). Jest to o tyle zasadne, że wolnobiegi nie są zbyt trwałe i w trakcie długiej wyprawy może skrzywić się ośka (w rzadszych wypadkach pęknąć), dlatego lepiej zainwestować w kasetę.

 

Wymiana wolnobiegu/kasety w rowerze najczęściej wiąże się z koniecznością wymiany łańcucha na nowy (stary może już być na tyle zużyty, że nie będzie chciał współpracować). Spinka może być w komplecie z łańcuchem (np. łańcuchy Accent), ale bez problemu kupisz też osobno w każdym sklepie rowerowym za ok. 5-10 zł.

 

Napisano

 

 

zostało mi polecone, że taki napęd nie wytrzyma jazdy do Włoch na rowerze. A pierwszej części wypowiedzi nie rozumiem.

 

W sumie to nie wiadomo ile wytrzyma jeszcze ten co masz, bo zębatki trochę zjedzone. Ogólnie można jeździć, ale przed wycieczką lepiej zmienić na nowy + nowy łańcuch, a nawet jeździć na dwa łańcuchy. Wybrać jakieś lepsze łańcuchy do tego pomimo, że to wolnobieg i się średnio opłaca. Jeżeli chcesz zrobić to wycieczkę na wolnobiegu to trzeba kupić nowe dwa łańcuchy i wolnobieg. Do tego oś na zmianę w razie czego i narzędzia i smar, żeby to zrobić. Dosyć to problematyczne na trasie. Tak kończą wolnobiegi:

 

 

Zmiana na kasetę wszystko zmienia, ale to większy koszt. Wystarczy jakakolwiek piasta np. FH-RM30 i spokojnie wytrzyma, bo zmieni się punkt podparcia. Koszt kasety podstawowej i łańcucha to nie mówię, bo w tym wolnobiegu i tak będziesz musiał to niedługo zrobić. Spinka to parę złotych. Jeżeli kupisz nieoryginalną od SRAM, albo Shimano, lub inną markową to spokojnie można dostać za 3-4 zł.

Napisano

@, Niestety bardzo trudno jest dostać wolnobieg dobrej klasy, gdyż świat ze średniej i wyższej półki przesiadł się na kasety już dawno. Co do wytrzymania jazdy... Podejrzewam, że raczej chodziło o ryzyko pęknięcia osi, co przy wolnobiegu niestety się zdarza (szczególnie w przypadku piast niskiej jakości). Samo uzębienie wolnobiegu nie jest w złym stanie, jeżeli przyjmie nowy łańcuch, to jeszcze długo pojeździ.

Napisano

Cały ten rower ROWER KROSS TRANS PACIFIC za taką kase 1600-1700  to jeden wielki szit ,należałoby go calego wymienić a nie samą kasete .

Więc jak coś wymieniac ,to niech wymieni cały ten rower.

Bo sama kaseta źle nie wygląda,a jak bedzie ją oliwił co 100km to wytrzyma jeszcze z 2 k przebiegu.

Napisano

Już ci napisałem w innym temacie że 1000km zrobisz bez problemu. Mozesz w sumie jechać na tym napedzie ale cały nowy i narzędzia w plecaku na zapas, tak bedzie bezpiecznie i pewnie, a jak się nic nieprzewidywanego nie wydarzy to po przyjezdzie do kraju akurat zyżyty napęd wymienisz. Tak, za 1.6k złotego to można używkę trafić że hoho - Sensa 26' (cena katalogowa 3,5k złotego) 9rz, XT tył, Rock Shox Tora, Deore reszta, przebieg około 500-1500km ..... okazja była ....

Napisano

No dobra, ale wtedy łańcuch wymieniać, czy nie? Ciekawe czy przyjmie..

 

I w takim razie proszę o propozycje pod tę piastę FH-RM30 (chyba, że ktoś ma inną opcję) tej kasety i dwóch łańcuchów, żeby to wszystko ładnie współgrało.

 

I biorąc pod uwagę drugą opcję samej wymiany wolnobiegu i 2 łancuchy, co byście proponowali?

 

Muszę rozeznać się cenowo jak to wygląda, czy warto inwestować dużo w ten rower..

 

PS. Kumpel ma jeszcze kasetę 8rzędową, ale to wiąże się z wymianą manetki. Ale mówi on, że też ją ma.. Warto się bawić? Podobno 3-letnie sprzęty.

  • Mod Team
Napisano

Standardowo jak na 8 biegów zestaw:

- kaseta HG51

- łancuch connex 800

- manetli alivio ale moga być każde inne pasujące.

 

Korby i przedniej przerzutki nie musisz ruszać.

Napisano

Ale mój wolnobieg jest 7rzędowy. Czy to ma jakieś znaczenie? jeśli kupiłbym kasetę na 7 biegów, to nie musiałbym kupować manetki? I ten drugi łańcuch wziąć identyczny jak pierwszy, czy różne od siebie?

Napisano

A jak będę miał manetki 7rzedowe a 8rzedowa kasete, to tylko 7 'biegów' będę miał, czy źle to rozumiem? Czy jak to działa? Wybaczcie za takie pytania ,ale początkujący jestem :P

Napisano

 

 

Niestety bardzo trudno jest dostać wolnobieg dobrej klasy, gdyż świat ze średniej i wyższej półki przesiadł się na kasety już dawno. Co do wytrzymania jazdy... Podejrzewam, że raczej chodziło o ryzyko pęknięcia osi, co przy wolnobiegu niestety się zdarza (szczególnie w przypadku piast niskiej jakości).

 

Ośki nie są źle zrobione i ze złego materiału. Z tego samego są robione drążone w nowych piastach. Różnicą jest punkt podparcia, których skazuje ten układ na trach w trasie. Najpierw jednak ośka się krzywi zanim się złamie, więc można temu zapobiec. Długo jeździłem i nie oszczędzałem wolnobiegu zanim pękł całkowicie. Wolnobieg MF-TZ21 nie jest wcale mniej wytrzymały od kaset typu CS-HG30 czy tam CS-HG40.

 

 

 

I w takim razie proszę o propozycje pod tę piastę FH-RM30 (chyba, że ktoś ma inną opcję) tej kasety i dwóch łańcuchów, żeby to wszystko ładnie współgrało.

 

Piasta i zaplatanie pod obręcz, którą masz to około 120-150 zł. Piasta w tym przypadku to to FH-RM30, nowe szprychy DT za 1,10zł/szt + zaplatanie. Maksymalnie zaplatanie powinno kosztować 50 zł i nie więcej. Dolicz do tego jeszcze dwa łańcuchy, albo jeden i kasetę to wyjdzie lekko ponad 200 zł. Tak to wstępnie widzę. W międzyczasie będzie potrzebować klucza do kaset/wolnobiegu. O taki: http://rowertak.pl/pol_pl_Klucz-do-kaset-i-wolnobiegow-Shimano-87_1.jpg

  • Mod Team
Napisano

 

 

Z tego samego są robione drążone w nowych piastach.

Używałem 2 piasty, ten sam segment bo jedna to stx a druga deore 510 czyli zaraz po stx. I co? Mimo iż stx starszy i bardziej styrany, żadnych uszczerbków na gwincie a deore ... no cóż gwint sie troszkę zużył :D To świadczy o pogorszeniu jakości stali nie mówiąc już o tych kupowanych luźno w sklepie.

 

A że nawet najlepsze ośki z wolnobiegiem nie wygrają to inna kwestia :D

Napisano

albo niech sobie weźnie do kieszeni ośke naq droge  i komplet kluczy do konusów i nakrętek ,w razie czego wymieni na trasie.Ośke kupi za 6-10zł,a wymiana dość prosta dla szybkiego 5-10 min.

Ja jakbym jechał w taką trase to był w ogóle rozkrecił ten rower i przejrzał ,nasmarował wymienił nieco ,bardziej bałbym się ze mi sie wianki wysypią czy inna rzecz rozleci niż ośka strzeli.

 

Za ,,bajtla takimi  tanimi rowerami na wolnobiegach shimano zjeżdzaliśmy ze schodów aż niekiedy obręcze  sie rozpadały z połową szprych a jakoś żadnemu ośka nie poszła.wiec z ta ośka to troche strachy na lachy.

  • Mod Team
Napisano

Ja bym sie w taką trasę na wolnobiegu nie pchał, jak już to coś na maszynach. Jazda głównie asfalt, wiec będzie czysto to łożyska wytrzymają spokojnie wiele tysięcy w takich kołach.

Napisano

 

 

,bardziej bałbym się ze mi sie wianki wysypią czy inna rzecz rozleci niż ośka strzeli

 

Wianki to już przeszłość w rowerach. Widziałem tylko jeden rower, który miał wianki, ale piasty już leciwe były. Same kulki są i nie ma wianków i dobrze.

 

Do wymiany ośki w trasie będzie też potrzebny jakiś odtłuszczacz i smar, żeby nie składać na stary i nie mielić drobinek piasku. Po mojemu wymiana ośki w trasie odpada zupełnie. Serwis wszystkiego przed wyjazdem wydaje się być oczywisty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...