Skocz do zawartości

[Suport] FSA BC 1.37x24T MEGA EXO


epawel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W rowerze szosowym mam suport FSA, który mi trochę trzeszczy (jak jadę to słychać jak bym jechał na starym składaku). Byłem w serwisie, ale mechanik go przesmarował i miało być dobrze, a na pierwszej jeździe wiosną zaczęło znowu trzeszczeć - mam suport do wymiany. N obecnym mam napisy: [suport] FSA BC 1.37x24T MEGA EXO i jeszcze kilka informujących który lewy i prawy oraz o sile dokręcenia - jak powinienem kupić, aby pasował? Starałem się dobrać na stronie FSA, lub na podstawie informacji w sklepach internetowych, ale wciąż nie mam pewności który będzie pasował. Wydaje mi się, że ten będzie pasował: "FSA Bottom Bracket MegaExo BB-6000", ale nie mam pewności. Korby mam FSA Team Issue, przy okazji może ktoś podpowie o czym mówią oznaczenia "BC" 1.37x24T"?

Napisano

Team Issue to korba karbonowa mocowana centralną śrubą, luz na osi reguluje podkładka sprężynowa, z tego względu suport do tej korby ma jedną miskę węższą o bodajże 2mm. BB6000 jest do korb aluminiowych z mocowaniem ramienia podobnym do HT2, gdzie luz reguluje się aluminiową śrubą wkręcaną w oś korby (jak shimano). BB6000/4000/7000 są poprostu za szerokie.

Napisano

W rowerze szosowym mam suport FSA, który mi trochę trzeszczy (jak jadę to słychać jak bym jechał na starym składaku). Byłem w serwisie, ale mechanik go przesmarował i miało być dobrze, a na pierwszej jeździe wiosną zaczęło znowu trzeszczeć - mam suport do wymiany. N obecnym mam napisy: [suport] FSA BC 1.37x24T MEGA EXO i jeszcze kilka informujących który lewy i prawy oraz o sile dokręcenia - jak powinienem kupić, aby pasował? Starałem się dobrać na stronie FSA, lub na podstawie informacji w sklepach internetowych, ale wciąż nie mam pewności który będzie pasował. Wydaje mi się, że ten będzie pasował: "FSA Bottom Bracket MegaExo BB-6000", ale nie mam pewności. Korby mam FSA Team Issue, przy okazji może ktoś podpowie o czym mówią oznaczenia "BC" 1.37x24T"?

 

Az mi sie nie wydaje ze Ci suport padł chyba ze ma przejechane 20 kkm;). Generalnie te suporty maja zwykle standardowe lozyska wiec mozesz wymienic dla pewnosci/ koszt najtansych nie przekroczy 8 zl:)

Napisano

Dzięki @radomir82, lewe ramie jest przykręcane na jedną śrubę tak jak pisałeś. Suport przejechał z nowym rowerem 7600km, tez mi się nie chce wierzyć, że padł, ale może FSA takie robi? Wcześniej miałem Shimano i robiłem po 20000 i nic nie było, a może tylko mi się trafił taki egzemplarz. Byłem z rowerem na przeglądzie W Legionie Warszawa, u mechanika, który pracował wcześniej u Szurkowskiego, wcześniej jak robiłem u niego, zawsze było bardzo dobrze. Jak nie suport to co to może być - myślałem, że może pedały - te gumki-uszczelki (TIME MTB), ale smarowałem na styku korby i uszczelki i nie pomagało, może ktoś ma inne sugestie - słychać charakterystyczny chrzęst za każdym obrotem korby

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Po kolejnej naprawie - przesmarowaniu, jestem juz raczej zdeterminowany do zakupu nowej korby z wkładem suportu. W FSA trzeszczy połączenie karbonu w prawym ramieniu z metalową osią - jest wyraźny luz na tym połączeniu, znajomy zaproponował sklejenie tego klejem epoksydowym (7dni twardnienia), natomiast jak się korby zużyją to w celu demontażu szlifierka kątowa pójdzie w ruch - ma to sens?

Gdybym zmieniał korby - znalazłem Shimano 105-ki 2x10 39/53 - czy długość korb ma znaczenie - jakie  brać? (mam 181cm wzrostu). W obecnym napędzie mam tarcze - 36/50 - czy po zmianie na shimano, moje łańcuchy (na których obecnie jeżdżę) da się zamontować do tego napędu - nie będą za krótkie? Może, ktoś poleci inne rozwiązanie/korby? 

 

Napisano

Długość ramion ma znaczenie, przy tym wzroście 172,5 mm.  3 zęby to nie jest wielka różnica na długość powinno być ok, jednak nie wiadomo jak stary łańcuch przyjmie się na nowej korbie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...