Skocz do zawartości

[kierownica] zmiana na giętą


Piterro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Obecnie mam kierownicę Ritchey Comp 2X, 720 mm, wznios +/-5 mm. Rower Jamis Dragon Sport 29er, w specyfikacji z 2013r. Od kupna borykam się z bólem nadgarstków.

Kombinowałem rozstawem gripów na kierownicy i zmianą kąta kierownicy. Ciągle prędzej czy później dopada mnie drętwienie nadgarstków (zazwyczaj już po 3km). 

Pozycję mam bardziej crossową, bo na razie mostek na + i kierownica jest powyżej poziomu siodła. Mam 172cm.

Jeżeli mam szeroką kierownicę, a jestem niezbyt wysoki, to może właśnie z dlugości rąk i szerokiego rozstawu gripów wynika nieprawidłowy nacisk na nerwy.

Poczytałem na ten temat i wyczytałem, że właśnie niższe osoby powinny przy szerokich kierownicach mieć większe gięcie w celu zapewnienia komfortu.

Więc zamierzam kupić kierownicę z gięciem do tyłu rzędu 8-12stopni.

Zastanawiam się nad tym czy szukać takiej z wzniosem również?

Chcę zmienić również gripy na Esi Chunky.

Czy taka kompozycja będzie bardziej komfortowa?

A może dołożyć jeszcze rogi?

Napisano

A próbowałeś obniżyć kierownice poniżej siodła przez odwrócenie mostka?

Masz rower terenowy, jeździsz pewnie też nie asfaltem, a siedzisz jak na trekingu przez co musisz bardzo mocno ściskać kierownicę...

 

Dodatkowe podnoszenie jej przez montowanie takiej ze wzniosem byłoby wg mnie nielogiczne

  • Mod Team
Napisano

Najlepszy sposób żeby się przekonać czy zmiana będzie ok to pożyczyć od kogoś giętą kierownicę i pojeździć trochę. W moim przypadku było tak ze miałem kierownicę ze wzniosem 20st i drętwiała mi prawa dłoń po nawet krótkich dystansach. Ewidentnie jakby coś uciskało na nerw. Zmieniłem kierownicę na taką ze wzniosem 40st i drętwienie ustąpiło.

Napisano

 

 

A próbowałeś obniżyć kierownice poniżej siodła przez odwrócenie mostka?

Mostek ma mały wzios. Pierw miałem mostek na minus, Jakiś tydzień temu dla próby dałem na plus. Ale w miedzyczasie chyba bardziej mi już się ciało przyzwyczaiło do nowego roweru i komfort trzymania jest gorszy.

 

Jeżdżę po leśnych ścieżkach. Po asfalcie tylko tyle, żeby do tego lasu dojechać.

Dość dużo ważę. Zastanawiam się czy założenie mostka z dużym kątem na minus nie spowoduje większego ucisku na nadgarstki.

Napisano

A Może przyczyną bólu nadgarstków są słabo rozwinięte mięśnie tychże. Kup ściskacze sprężynowe ćwiczy po 5 min dziennie i może pomoże, Mi pomogło.

Napisano

Zmieniłem kierownicę na taką ze wzniosem 40st i drętwienie ustąpiło.

 

Jaki model kierownicy masz teraz? Poproszę nazwę lub zdjęcia.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Napisano

Może kierę masz za szeroką. Spróbuj przesunąć manetki i chwyty tak, jakbyś miał przy węższej kierze i zobacz czy jest poprawa. U mnie pomogło skrócenie kiery do 68cm.

Napisano

Miał podobny problem z drętwiejącymi nadgarstkami. 

Pomogła zmiana gripów na Giant Connect Ergo Max Lock-on.

Podpórka znacząco pomaga dając ulgę dla nadgarstka.

chwyty-kierownicy-giant-connect-ergo-max

Napisano

Więc tak. Dzisiaj powróciłem do ustawienia: mostek na minus. Końce kierownicy w poziomie ze środkiem, gripy przesunięte 2cm do wewnątrz. Dodatkowo założyłem ze starego roweru rogi. Efekt jest dużo lepszy. Jest dużo wygodniej, ale drętwienie występuje. Niweluję je zmianą uchwytu na rogi. Teraz siodło na równi z kierownicą.

1) Czy w ustawieniach pozycji wazne jest aby kuerownica pokrywala sie z osia przedniego koła? Kiere mam przed osią.

2) jeszcze spróbuję przelozyć giętą kiere ze starego roweru, ale ona jest dość wąska i ma inną średnicę.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Napisano

Miałem podobny problem (176cm wzrostu Jamis Dragon 17 cali), występował on po przerwie zimowej ,dałem mostek na + i jest już ok ale to raczej za sprawą tego ,że nadgarstki pewnie sie odzwyczaiły od jazdy przez  zimę,bo jakoś problem ten nie występował zaraz po kupnie roweru w trakcie sezonu. Tak więc trochę pojeździsz i będzie oki:)

Napisano

 

 

nadgarstki pewnie sie odzwyczaiły od jazdy przez zimę

Generalnie nadgarstki muszą się przyzwyczaić od nowa, bo rower kupiłem w styczniu. Starym i nowym rowerem jeździłem przez całą zimę raz w tygodniu po 20-30km.

 

Napisano

Zakupiłem gripy ESI Chunky. Jest trochę lepiej, ale drętwienie występuje nadal.

Ale na tych gripach ten ucisk jest wyraźnie słabszy.

Wygląda na to że następnym zakupem będzie gięta kierownica.

Pytania kolejne:

1) czy kierownicę z gięciem do tyłu i z wzniosem czy tylko z gięciem do tyłu?

2) Czy w ustawieniach pozycji ważne jest aby patrząc na kierownicę pokrywała się ona z osią przedniego koła? Kiere mam przed osią. Czy mam szukać krótszego mostka?

3) Jak ściągnąć gripy ESI tak, żeby je jeszcze raz założyć na innej kierownicy

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pytania kolejne: 1) czy kierownicę z gięciem do tyłu i z wzniosem czy tylko z gięciem do tyłu? 2) Czy w ustawieniach pozycji ważne jest aby patrząc na kierownicę pokrywała się ona z osią przedniego koła? Kiere mam przed osią. Czy mam szukać krótszego mostka? 3) Jak ściągnąć gripy ESI tak, żeby je jeszcze raz założyć na innej kierownicy

 

 

1) Jak dasz kierownicę ze wzniosem to oczywiście podniesiesz ją trochę - dzięki czemu wyprostujesz trochę swoją pozycję - odciążysz trochę przód roweru - tak więc i obciążenie nadgarstków będzie mniejsze. Gięcie do tyłu skróci trochę odległość między siodełkiem a chwytami kieronicy - co również przyczyni się do wyprostowania pozycji i odciążenia przodu.

 

2) Nie ma zasady - każdemu pasuje co innego. Ogólnie rzecz biorąc jak kierownica będzie wystawać poza oś przedniego koła rower będzie stabilniejszy, jak kierownica będzie bliżej niż oś przedniego koła - rower będzie zwrotniejszy, będzie trochę ostrzej reagował na ruchy kierownicy. Jak założysz krótszy mostek to - jak wyżej - odciążysz przód roweru. Jak będziesz zmieniał mostek na krószy - to szukaj krótszego o 1-2 cm, nie więcej.

 

Ogólnie rzecz biorąc - podnosząc pozycję na rowerze tracisz na aerodynamice i "sportowości", zyskujesz na wygodzie (chociaż "wygoda" to pojęcie względne, każdemu może pasować co innego).

Prostujesz w ten sposób zwoją pozycję, co skutkuje przeniesieniem obciążenia z kierownicy na siodełko.

 

Jeżeli masz 29"era to podejrzewam, że nie do taczania się po chodnikach... Więc przy podnoszeniu kierownicy i skracaniu mostka lepiej żebyś nie przesadził, ponieważ w jeździe terenowej ważne jest odpowiednie dociążene przedniego koła! Jednakże jeżeli "terenowa jazda" oznacza dla Ciebie leśne ścieżki - spokojnie możesz podnieść kierownicę za pomocą trochę krótszego mostka o trochę większym wzniosie i/lub uniesionej kierownicy.

 

Moja propozycja - kup na początek mostek o 2 cm krótszy niż obecny, o takim samym lub 5-10 stopni większym wzniosie.

Jeżeli poczujesz, że był to ruch w dobrym kierunku - możesz następnie kupić kierownicę o 5 cm wyższą i/lub z większym wygięciem niż obecnie używana.

Napisano

Jak na razie kupiłem giętą kierownicę low-riser. Gięcie do tyły 9 stopni. Kilka testów z obracaniem kierownicy w celu uzyskania innego kąta oparcia dla dłoni i jest o niebo lepiej.

W połączeniu z gripami ESI + rogi... ostatni 50km trip był wręcz mega przyjemny...

Lada chwila przyjdzie mi mostek 60mm. Założę jeszcze jego i zobaczę.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Jak ściągnąć gripy ESI tak, żeby je jeszcze raz założyć na innej kierownicy

Jak jeszcze nie znalazłeś:

Z opisu montażu:
"W celu demontażu gripów z kierownicy należy wsunąć „szpikulec” lub śrubokręt między grip a kierownicę. Należy to zrobić delikatnie,aby nie porysować kierownicy i nie uszkodzić samego gripa.
W powstałą przerwę między kierownicą a gripem wtłaczamy płyn do mycia szyb ten sam, który służył nam do montażu gripów lub po prostu czystą wodę.
Następnie kilkukrotnie ściskamy gripy jak byśmy chcieli je wycisnąć. Jeżeli chcemy je ponownie zamontować należy przemyć grip od środka jak w przypadku pierwszego montażu i nasunąć na kierownicę."

Napisano

 

 

"W celu demontażu gripów z kierownicy należy wsunąć „szpikulec” lub śrubokręt między grip a kierownicę. Należy to zrobić delikatnie,aby nie porysować kierownicy i nie uszkodzić samego gripa. W powstałą przerwę między kierownicą a gripem wtłaczamy płyn do mycia szyb ten sam, który służył nam do montażu gripów lub po prostu czystą wodę.

dokładnie tak zrobiłem... trochę kierownicę porysowałem, a wtłaczałem słomką.

Dziękuję

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Miałem ten sam problem, zmieniłem kąt kierownicy, i co najważniejsze kąt klamkomanetek nie mogą one być poziomo względem kierownicy, tylko lekko opuszczony w dół, na twoim miejscu ustawiał bym codziennie inny kąt kierownicy, i jechał gdzieś na 30 minut. Wkońcu dojdziesz do ustawienia w którym nie będą ci drętwieć . Miałem ten sam problem, i tak właśnie robiłem. najlepiej zaznacz sobie na kierownicy kreskami i na mostku jakimś markerem, plasterkiem, jakie ustawienia już mialeś. Powodzenia, znam ten ból.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

hmmm, gdybym wczoraj rano trafił na ten wątek, to pewnie nie wydałbym 230zł na grip ergona, a tez mi nadgarstki drętwieją aż do utraty czucia. Dziaj gripy przyjdą zobaczymy czy było warto.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...