Skocz do zawartości

[Pytanie] Ustawienia kierownicy i mostka.


lordsabril

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu ale mam 2 pytania pytanie odnośnie kierownicy. 


1. Jak przykręciłem kierownicę do mostka tymi czterema śrubami to pozostały widoczne przestrzenie między dwoma częściami mostka. Są one równej długości, a wszystko przykreciłem mocno. Czy tak ma to wyglądać, że te przestrzenie po prostu są? A może sam mostek wraz z tą odkręcaną częścia powinny ciasno przylegać, a śruby nie powinny być widoczne?


2. Jak najlepiej ustawić kierownicę, a dokładnie czy manetki i klamki powinny być w miarę poziome względem roweru czy trochę je obniżyć. Nie wiem jak powinno być. Spotykam się zazwyczaj z lekkim pochyleniem w dół, ale jak duże ono powinno być?


Napisano

1. Obecność przerw jest normalnym zjawiskiem. Jeśli się dłużej zastanowisz, są wręcz niezbędne, by wszystko porządnie skręcić.

2. Manetki i klamki powinny być skierowane w dół. Ile? Wyjdźmy od tego, że kierownicę należy ustawić tak, by podczas jazdy ręka była prosta w nadgarstku. Operując manetką czy klamką nadgarstek nie powinien wykonywać zbędnych ruchów. Wyjdzie w praktyce.

Napisano

1. Tak, może to tak wyglądać, kiedyś czytałem instrukcję, że dolne śruby przenoszą większe obciążenie i dekielek na dole powinien przylegać, a górny mieć duży odstęp, ale nie wiem ile w tym prawdy. Generalnie: odsunięcie dekielka od reszty mostka jest ok.

2. Musisz sam sobie ustawić manetki, nie ma ku temu jakiś wytycznych, zrób by Ci było wygodnie, ja swoja mam odgięte o ponad 45 stopni i jest wytwór metody prób i błędów

Fenthin był szybszy;)

Napisano

I jeszcze jedno pytanie. W instrukcji od krossa jest napisane że gdy zbyt mocno przykrecimy kierownicę może stać się zbyt sztywna. Ile w tym prawdy i czy jest to wymyslane na sile?

  • Mod Team
Napisano

Ciekawie to ujęli ... Jak sie ma carbonowe elementy trzeba uważać by ich nie zdusić, w aluminiowych uważać należy by nie pozrywać gwintów. Ale że coś sie zrobi zbyt sztywne, to nie wiem jak interpretować.

  • Mod Team
Napisano

Wszystkie śrubki kokpitu (mostek, klamki, manetki) przykręcamy do pierwszego oporu, nie za silno! Dlaczego? Otóż w wypadku ewentualnej gleby w takim wypadku nie za silno przykręcone części się po prostu okręcą, a jak się je za silno przykręci to wysoce prawdopodobne jest ze pękną. Czyli przykręcamy tak żeby się nie ruszały przy normalnym użytkowaniu, ale jednocześnie żeby się mogły "okręcić" przy silniejszym uderzeniu.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Czyli przykręcamy tak żeby się nie ruszały przy normalnym użytkowaniu, ale jednocześnie żeby się mogły "okręcić" przy silniejszym uderzeniu.

Z całym szacunkiem ale chyba trochę naciągana teoria.

Jak trzeba kierownicą szarpnąć co by koło podnieść? Gdzie jest granica za mocno ,za słabo?

Producent podaje z jaką siłą przykręcać więc jak ktoś chce mieć czyste sumienie że dopełnił wszystkich zaleceń to becaluje za klucz dynamometryczny i szpanuje na podwórku.

Napisano

........dekielek na dole powinien przylegać, a górny mieć duży odstęp, ale nie wiem ile w tym prawdy. 

 

zero w tym prawdy, nigdy nie widziałem tak skręconego mostka. przerwa jest konieczna i w każdym miejscu powinna być taka sama.

Napisano

Widywałem manetki nawet nie poziome, ale wręcz do góry... Wygibasy nadgarstków nie dla mnie, rowery ustawiam pod swoją ergonomię i wygląda to tak:

 

FOT_5148_zps899cd93a.jpg

Napisano

Nie do końca poprawne ustawienie, chyba że te XT masz na linkach :) Klamkę powinno sie ustawić tak aby hamować palcem wskazujacym, plus ewentualnie dodatkowo środkowym.

  • Mod Team
Napisano

Z całym szacunkiem ale chyba trochę naciągana teoria.

Jak trzeba kierownicą szarpnąć co by koło podnieść? Gdzie jest granica za mocno ,za słabo?

Producent podaje z jaką siłą przykręcać więc jak ktoś chce mieć czyste sumienie że dopełnił wszystkich zaleceń to becaluje za klucz dynamometryczny i szpanuje na podwórku.

 

Albo klucz dynamometryczny, albo wyczucie w łapach. Jak kręcę do pierwszego wyczuwalnego oporu i jeszcze trochę, sprawdza się to dobrze, bo trzyma jak należy, a raz mi się zdarzyła poważniejsza gleba to się mostek i jedna klamka lekko przekręciły.

Napisano

Tzn jest to szybkozlacze ze jak to się tam nazywa. Pytam o ułożenie koła i o to żeby nie było żadnych luzów. Generalnie dokrecac wszystko tak żeby ze to złącze zamknelo i było sztywne maksymalnie?

Napisano

No to może ja się dołóżę z pytaniem. Jak ustawić (dokładnie) kierownicę prostopadle do koła ???

Oraz, czy niedokładne ustawienie prostopadłości może skutkować większym obciążeniem (oraz bólem) ręki ???

  • Mod Team
Napisano
No to może ja się dołóżę z pytaniem. Jak ustawić (dokładnie) kierownicę prostopadle do koła ???

Jak masz przyrządy pomiarowe i laserowe to nimi można zmierzyć ja zawsze ustawiam na oko :P

 

 

Pytam o ułożenie koła i o to żeby nie było żadnych luzów

Stawiasz rower na kołach otwierasz szybkozamykacz, obciążasz trochę koło i zaciskasz. po otwarciu, koło pod wpływem nacisku ustawi sie na swoim miejscu, wystarczy później koło zamknąć I wyregulować zacisk o ile rower jest na hamulec tarczowy i ociera.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...