lordsabril Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu ale mam 2 pytania pytanie odnośnie kierownicy. 1. Jak przykręciłem kierownicę do mostka tymi czterema śrubami to pozostały widoczne przestrzenie między dwoma częściami mostka. Są one równej długości, a wszystko przykreciłem mocno. Czy tak ma to wyglądać, że te przestrzenie po prostu są? A może sam mostek wraz z tą odkręcaną częścia powinny ciasno przylegać, a śruby nie powinny być widoczne? 2. Jak najlepiej ustawić kierownicę, a dokładnie czy manetki i klamki powinny być w miarę poziome względem roweru czy trochę je obniżyć. Nie wiem jak powinno być. Spotykam się zazwyczaj z lekkim pochyleniem w dół, ale jak duże ono powinno być?
Fenthin Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 1. Obecność przerw jest normalnym zjawiskiem. Jeśli się dłużej zastanowisz, są wręcz niezbędne, by wszystko porządnie skręcić. 2. Manetki i klamki powinny być skierowane w dół. Ile? Wyjdźmy od tego, że kierownicę należy ustawić tak, by podczas jazdy ręka była prosta w nadgarstku. Operując manetką czy klamką nadgarstek nie powinien wykonywać zbędnych ruchów. Wyjdzie w praktyce.
matkell Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 1. Tak, może to tak wyglądać, kiedyś czytałem instrukcję, że dolne śruby przenoszą większe obciążenie i dekielek na dole powinien przylegać, a górny mieć duży odstęp, ale nie wiem ile w tym prawdy. Generalnie: odsunięcie dekielka od reszty mostka jest ok. 2. Musisz sam sobie ustawić manetki, nie ma ku temu jakiś wytycznych, zrób by Ci było wygodnie, ja swoja mam odgięte o ponad 45 stopni i jest wytwór metody prób i błędów Fenthin był szybszy;)
lordsabril Napisano 24 Lutego 2014 Autor Napisano 24 Lutego 2014 I jeszcze jedno pytanie. W instrukcji od krossa jest napisane że gdy zbyt mocno przykrecimy kierownicę może stać się zbyt sztywna. Ile w tym prawdy i czy jest to wymyslane na sile?
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Napisano 24 Lutego 2014 Ciekawie to ujęli ... Jak sie ma carbonowe elementy trzeba uważać by ich nie zdusić, w aluminiowych uważać należy by nie pozrywać gwintów. Ale że coś sie zrobi zbyt sztywne, to nie wiem jak interpretować.
lordsabril Napisano 25 Lutego 2014 Autor Napisano 25 Lutego 2014 Można podkręcić do oporu a można też tyle ile się da. Nie wiadomo co lepsze. Za słabo tez lepiej nie przykrecac.
Mod Team sznib Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Napisano 25 Lutego 2014 Wszystkie śrubki kokpitu (mostek, klamki, manetki) przykręcamy do pierwszego oporu, nie za silno! Dlaczego? Otóż w wypadku ewentualnej gleby w takim wypadku nie za silno przykręcone części się po prostu okręcą, a jak się je za silno przykręci to wysoce prawdopodobne jest ze pękną. Czyli przykręcamy tak żeby się nie ruszały przy normalnym użytkowaniu, ale jednocześnie żeby się mogły "okręcić" przy silniejszym uderzeniu.
Mod Team michuuu Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Napisano 25 Lutego 2014 Czyli przykręcamy tak żeby się nie ruszały przy normalnym użytkowaniu, ale jednocześnie żeby się mogły "okręcić" przy silniejszym uderzeniu. Z całym szacunkiem ale chyba trochę naciągana teoria. Jak trzeba kierownicą szarpnąć co by koło podnieść? Gdzie jest granica za mocno ,za słabo? Producent podaje z jaką siłą przykręcać więc jak ktoś chce mieć czyste sumienie że dopełnił wszystkich zaleceń to becaluje za klucz dynamometryczny i szpanuje na podwórku.
erzurum Napisano 25 Lutego 2014 Napisano 25 Lutego 2014 ........dekielek na dole powinien przylegać, a górny mieć duży odstęp, ale nie wiem ile w tym prawdy. zero w tym prawdy, nigdy nie widziałem tak skręconego mostka. przerwa jest konieczna i w każdym miejscu powinna być taka sama.
burz Napisano 25 Lutego 2014 Napisano 25 Lutego 2014 Widywałem manetki nawet nie poziome, ale wręcz do góry... Wygibasy nadgarstków nie dla mnie, rowery ustawiam pod swoją ergonomię i wygląda to tak:
Xonix29 Napisano 25 Lutego 2014 Napisano 25 Lutego 2014 Nie do końca poprawne ustawienie, chyba że te XT masz na linkach Klamkę powinno sie ustawić tak aby hamować palcem wskazujacym, plus ewentualnie dodatkowo środkowym.
Mod Team sznib Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Napisano 25 Lutego 2014 Z całym szacunkiem ale chyba trochę naciągana teoria. Jak trzeba kierownicą szarpnąć co by koło podnieść? Gdzie jest granica za mocno ,za słabo? Producent podaje z jaką siłą przykręcać więc jak ktoś chce mieć czyste sumienie że dopełnił wszystkich zaleceń to becaluje za klucz dynamometryczny i szpanuje na podwórku. Albo klucz dynamometryczny, albo wyczucie w łapach. Jak kręcę do pierwszego wyczuwalnego oporu i jeszcze trochę, sprawdza się to dobrze, bo trzyma jak należy, a raz mi się zdarzyła poważniejsza gleba to się mostek i jedna klamka lekko przekręciły.
lordsabril Napisano 25 Lutego 2014 Autor Napisano 25 Lutego 2014 Da jak sprawdzić czy przednie koło jest dobrze przykrecone?
lordsabril Napisano 25 Lutego 2014 Autor Napisano 25 Lutego 2014 Tzn jest to szybkozlacze ze jak to się tam nazywa. Pytam o ułożenie koła i o to żeby nie było żadnych luzów. Generalnie dokrecac wszystko tak żeby ze to złącze zamknelo i było sztywne maksymalnie?
henrus Napisano 25 Lutego 2014 Napisano 25 Lutego 2014 No to może ja się dołóżę z pytaniem. Jak ustawić (dokładnie) kierownicę prostopadle do koła ??? Oraz, czy niedokładne ustawienie prostopadłości może skutkować większym obciążeniem (oraz bólem) ręki ???
Mod Team Puklus Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Napisano 25 Lutego 2014 No to może ja się dołóżę z pytaniem. Jak ustawić (dokładnie) kierownicę prostopadle do koła ??? Jak masz przyrządy pomiarowe i laserowe to nimi można zmierzyć ja zawsze ustawiam na oko Pytam o ułożenie koła i o to żeby nie było żadnych luzów Stawiasz rower na kołach otwierasz szybkozamykacz, obciążasz trochę koło i zaciskasz. po otwarciu, koło pod wpływem nacisku ustawi sie na swoim miejscu, wystarczy później koło zamknąć I wyregulować zacisk o ile rower jest na hamulec tarczowy i ociera.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.