Skocz do zawartości

[Serwis] Rower stał 2 lata.


Rekomendowane odpowiedzi

Takie czynności miałyby sens, gdyby historia używania byłaby bliżej nieokreślona. Mowa o podobno NOWYM sprzęcie, więc po co rozkręcać cokolwiek. Jeżeli stan roweru nie wzbudza zastrzeżeń funkcjonalnych - nie dotykać. Rowery w sklepach stoją czasami ten sam okres i jakoś nikt ich nie rozbiera zaraz po zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

kwestia jeszcze w jakim garażu stał to raz, a dwa to sprawdź czy ma na niego papiery(chodzi o ewentualną chęć wciśnięcia kradzionego roweru który odleżał swoje).

Co bym sprawdził - potraktował uszczelki w amorku silikonem w sprayu(lepsze niż brunnox bo nie tylko czyści a także dba o gumę). Rozkręciłbym i przesmarował wszystkie gwinty - tak dla zasady. Sprawdziłbym stery. Jeśli przez ten czas tylna przerzutka była ustawiona tak że sprężyna była ciągle naciągnięta, to licz się z tym że nie będzie już działać precyzyjnie. Sprawdź stan opon i dętek - czy aby nie gniją :) Sprawdź szprychy - naciąg i ew korozję na nyplach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Jeśli przez ten czas tylna przerzutka była ustawiona tak że sprężyna była ciągle naciągnięta, to licz się z tym że nie będzie już działać precyzyjnie.

Eee tam. Po jeździe zrzucasz zawsze na małe zębatki co by nie była naciągnięta?

Z całym szacunkiem - przesada. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć też uwagę na to czy w ogóle opłaca się ten rower kupić. Czy będzie rozmiar ramy pasował do Twojej budowy ciała, czy aby takiego roweru szukasz. Może się okazać, że inny rodzaj roweru dla Ciebie będzie sensowniejszym rozwiązaniem. Poproś osobę aby wypisał Ci specyfikację roweru wstaw to tu napisz czego oczekujesz od roweru, a postaramy się pomóc. Często okazja jest złym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystko jest super tylko się zastanawiam czy ten postój mu źle nie zrobił.

 

Mógłby zrobić, gdyby rower był przechowywany w warunkach wysokiej wilgotności - ale to byłoby widać. Różnego rodzaju naloty, może nawet rdza. Opony także nie lubią bezpośredniego wystawienia na warunki atmosferyczne, szczególnie mocne nasłonecznienie. Moje rowery stoją na balkonie, 24/365, w tym dwóm sztukom stuknęła już trzecia zima.

Niektórzy Koledzy podeszli do tematu jakby rower leżał gdzieś na strychu przez 25 lat pod stertą kartonów i pajęczyny :) :) :) Poza standardowym przygotowaniem do jazdy, czyli sprawdzeniem dokręcenia ważnych śrub, regulacji przerzutek i hamulców, nie dotykałbym nic więcej. Smar to nie woda, że wyparuje z łożysk po 2 latach stania w garażu, ani z nich nie wypłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niektórzy Koledzy podeszli do tematu jakby rower leżał gdzieś na strychu przez 25 lat pod stertą kartonów i pajęczyny :) :) :)

...i to też nie byłyby złe warunki dla niego, pomijając czas.

 

 

Jak nie ma żadnych oznak przechowywania w złych warunkach (rdza, kilogramy kurzu na rowerze itp) to nic tylko sprawdzić zaciski, dokręcić śrubki i jeździć

Dokładnie. W magazynach pewnie dłużej nie raz stoją i się nic nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył na najmniejszej, przód na najmniejszej. Oznacza to, że sprężyny nie były naciągnięte?

 

Tak dokładnie tak.

 

Co do opon jesli nie są popękane na bokach, to dobrze świadczy. Łatwo to sprawdzić przy niskim ciśnieniu wystarczy je powyginać na boki i będzie widać pęknięcia, o ile takowe są.

 

 

Moje rowery stoją na balkonie, 24/365, w tym dwóm sztukom stuknęła już trzecia zima.

 

Teraz już wiem dlaczego odpowiadasz prawie w kazdym wątku ;) Bo Ty tylko siedzisz przed forum a nie jeździsz. Nie lepiej Ci je sprzedać i kase wydać na coś innego skoro stoją one non stop. (Sorki nie mogłem się powstrzymać :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...