olek7411 Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Witam! Tak jak w temacie. Bieżnia musi pasowac do sterów? Mam straszne luzy w miejscu gdzie jest bieżnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Primo: Bieżnia przede wszystkim musi być dopasowana do rodzaju sterów. Secundo: Jeśli wymieniasz stery dobrze wymienić także bieżnię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 zaelzy jakie masz stery,bo jak masz na kulkach to masz inną bieżnie,a na maszynach tez jest inna bieżnia.Więc jeśli zmieniasz stery to musisz zmienic też bieżnię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Pasować MUSI, pytanie tylko czy idealnie. Przede wszystkim nie może byc za niska bo korona widelca będzie tarła o ramę, ani też za wąska bo będą luzy na boki. W pozostałych przypadkach np. innego skosu na łożysku i bierzni, jakoś to tam można spasować i przeważnie działa ale zdecydowanie najlepiej jeśli wszystko jest z jednego kompletu. Natomiast luzy u Ciebie wcale nie musi być to kwestia bierzni, być może wystarczy jedynie dociągnąć. Czemu pytasz akurat o ten element, wymieniałeś coś ostatnio? Jaki to rodzaj sterów i łożysk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Są to takie łożyska. Stery typu ahead. W tym sezonie łożyska wymienione na nowe. Luzów nie da się skasować. Kierownica obraca się ciężko, a luzy są dalej. Bieżnie dali mi w serwisie używaną myślałem, że będzie grało. Wysłane z mojego MOVE przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 łożyska w sterach wykonywane są w 2 podcięciach - 36* lub 45* - podcięcie "bieżni" na widelcu musi pasować do łożyska, do tego stożek z podcięciem może mieć różną wysokość - dopasowaną do zastosowanego uszczelnienia łożyska od spodu - to również musi współgrać z łożyskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 To jak dobrać bieżnie do łożysk i sterów. Wiem, że jak się kupuje stery to i bieżnia jest do tego Wysłane z mojego MOVE przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Zadaj sobie najpierw pytanie, jeśli będziesz wiedział jakiej potrzebujesz gdzie ją kupić? Przeważnie są dostępne tylko z całymi sterami. Jeśli masz duże luzy to prawdopodobnie miski są wybite, bo serwisanci powinni rozpoznać nie pasującą bieżnię od razu i dobrać pasujacą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 No właśnie chce kupić razem z nowymi sterami, bo roweru to ja do serwisu nie oddaję, a bieżnie to po prostu kupiłem w serwisie rowerowym. A i luzy nie są jakieś straszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Jeśli kupisz nowe stery to zawsze będzie w zestawie, taka jak trzeba. Tą o co kupiłeś luzem po prostu sobie odłóż, może się kiedyś przyda, lub sprzedaj na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Dobra. Ale mam inny problem. Jak zamontować te stery? Jak kupiłem nowy amortyzator to nie zmieniałem sterów, bo nie wiedziałem nawet, że coś takiego istnieje . Teraz się zagłębiłem w temat przy okazji serwisu tego amortyzatora. Napisze ktoś krok po kroku albo poda jakiś link? Ja znaleźć nie mogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 http://www.forumrowerowe.org/topic/2574-steryjak-zamontowac-stery/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Tu masz przykładowy rysunek techniczny, pierścień "bieżnię" oznaczony jako 7 nabijasz na rurę sterową widelca : http://www.fullspeedahead.com/storage/insidetech/items/EN_336eda6f-adaf-44a1-88eb-9b44e2b3448f_Orbit%20Z.pdf A tutaj opis z obrazkami : http://www.portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a19/1936/Monta%26%23380%3B+%26%23322%3Bo%26%23380%3Bysk+kierownicy+%28metod%26%23261%3B+domow%26%23261%3B%29/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 .. luzy nie są jakieś straszne. Nawet najmniejsze luzy sa straszne, bo zaraz sie powieksza i w konsekwencji dojdzie do zniszczenia elementu, wiec lepiej dzialac za wczasu pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.