wojtasg Napisano 17 Grudnia 2013 Napisano 17 Grudnia 2013 Planuję wymienić kasetę 12-25 na 12-27. Czy powinienem założyć ciutkę dłuższy łańcuch? A jeśli tak, to o ile?
seraph Napisano 17 Grudnia 2013 Napisano 17 Grudnia 2013 Teoretycznie tak i o tyle ogniw więcej ile zębów więcej (pełnych ogniw). Praktyka jednak podpowiada, że o ile nie używasz skrajnie przekoszonych przełożeń to możesz zostawić jak jest i tylko wózek przerzutki się mocniej napnie
tobo Napisano 18 Grudnia 2013 Napisano 18 Grudnia 2013 Najprościej sprawdzić montując nową kasetę i wrzucając blat - koronka 27. Bo trudno powiedzieć "na czuja" jak obecnie to u Ciebie wygląda. Chyba że dokonujesz zakupu przez internet i ma być to zakup wiązany, kaseta i łańcuch. Mnie się w szosie zdarza stosować takie przekosy bo teren nie wymaga zrzucania na małą zębatkę korby.
Klosiu Napisano 18 Grudnia 2013 Napisano 18 Grudnia 2013 Ale chyba nie chcesz zakładać do nowej kasety starego łańcucha? Szkoda kasety .
wojtasg Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Napisano 29 Grudnia 2013 @klosiu: oczywista zmieniam też łańcuch no i zastanawiam się na jaką długość go przyciąć. Znalazłem w necie taką poradę żeby założyć łańcuch na blat i największą koronkę kasety z pominięciem przerzutki, naprężyć, zmierzyć długość potrzebną do zamknięcia pętli i dorzucić 2 ogniwa. Czy ktoś sprawdzał tą metodę? A przy okazji drugie pytanie - skoro zmieniam kasetę i łańcuch, to może też wymienić blat na nowy? Obecny ma już wykręcone z 9000 km, ale nie za bardzo umiem na oko ocenić, czy już dokonał żywota...
beskid Napisano 29 Grudnia 2013 Napisano 29 Grudnia 2013 Co do metody z łańcuchem to Twoje rozwiązanie jest poprawne. Niektórzy dodają tylko 1 ogniwo ale tak naprawdę mało to istotne. Inna metoda bardziej popularna to przełożenie 1x najmniejsza koronka kasety, przeciągnięcie łańcucha przez przerzutki. Teraz skracasz go tak aby nie dotykał górnego kółka. Ma być kilku mm odstęp. Blat ale który?? Generalnie taki przebieg to nie wiele w tym przypadku. Bardziej liczy się to czy sporo jeżdziłeś w błocie i dbałeś o czystość.
wojtasg Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Napisano 29 Grudnia 2013 Chodzi mi o dużą tarczę korby, na której jeżdżę 90% czasu, zero błota, głównie suche warunki (chodzi o szosówkę). Słyszałem opinię, że jak już zmieniać napęd, to najlepiej cały, dlatego się zastanawiam... Swoją drogą to ile przy takim użytkowaniu (i regularnej wymianie naciągniętego łańcucha) powinny zębatki wytrzymać? To komponenty Shimano 105.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.