jacus1994 Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Witam. Na nowy sezon składam 29era. Wcześniej kupiłem manetki srama x9 na napęd 3x9. I w tym leży problem, bo po zastanowieniu się chciałbym jednak napęd 2x9. Czy jest jakaś możliwość przerobienia tej manetki żeby działała z dwoma blatami z przodu, dodam że przerzutki na przód jeszcze nie kupiłem i to jest kwestia otwarta, w tym również czekam na porady, czy kupić 2 rzędową czy 3?
Scarper Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Możesz kupić przerzutke 3rz i zablokować śrubą H. I wszystko będzie działać, tak mi mówili.
Mod Team sznib Napisano 10 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 10 Grudnia 2013 Ja tak od daaawna mam w napędzie 2x8. Żadne przeróbki, wkręcasz śrubkę "H" tak żeby nie dało się wrzucić z 2 na 3 i tyle.
derwisz Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Jeśli kolega składa napęd na 2, to czemu doradzacie żeby kupił przerzutkę na 3? Co do manetki sprawa jest oczywista, nie ma fizycznej możliwości wrzucenia na 3 bieg, jeśli zblokujesz śrubką przerzutkę, ale przerzutka lepiej działa taka dedykowana do napędu dwurzędowego.
jacus1994 Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Napisano 10 Grudnia 2013 Ok. No w sumie to prawda, a czy skok linki w manetce 3 biegowej i 2 biegowej jest taki sam? No i jaka będzie lepsza przerzutka przednia? A jakie blaty wybrać bo aktualnie mam korbe truvativ stylo 44-32-22.
Scarper Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Sram x9 nie widziałem 2x9 tylko 3x9, a to będzie działać super bo shimano przy sramie wymięka, w moim temacie tak wypowiadali się doświadczeni użytkownicy. Bierz srama x9 3x9 sram ma ciąg 1:1, chyba zmiana jest w napędach 10 i 11. Korbę bierz SLX m665 22x36T porządnie wykonana a z kasetą 11-32 będzie wygodnie się jeździć. Albo jak chcesz to coś innego.
jacus1994 Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Napisano 10 Grudnia 2013 Tylko no tak myślałem żeby może zachować tą korbę, wywalić te zębatki a kupić nowe, tylko o jakiej ilości zębów. Bo kasetę planuje 11-34/36. Mieszkam w województwie lubelskim więc wydaje mi się że bez jakichś okropnych podjazdów.
jestercup Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Korba 22/36 jest cool. Usuwasz blat. Wkladasz zebatke 36t i jest git. Co do kasety wez 12-36 inaczej polegniesz w gorach. Jak uznasz ze 22 mlynku to za duzo mozna kupic 21 albo 20t . Ja mam 20/36 i kasete 12-36 w 29er
jacus1994 Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Napisano 10 Grudnia 2013 No to fajnie jakby się zgadzało tylko pozostaje ustawienie tych zębatek bo jak usunę blat to przekos z 2x9 będzie za duży.
pistak23 Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Bez problemu można tak zrobić w tamtym sezonie śmigałem na zestawieniu manetka xt m770 3 rz. i korba xt 2 rz. 38-26t. wystarczy zablokować śrubkami przerzutkę przednią żeb działała w odpowiednim zakresie. przerzutka też 3 rzędowa xt m770. działa bez problemów. zmieniłem potem na manetki sram x,0 2 rzedowe ale przerzutkę zostawiłem. i nadal działa świetnie.
jacus1994 Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Napisano 10 Grudnia 2013 A jak rozwiązałeś problem przekosu łańcucha? Bo to mnie martwi teraz najbardziej.
GhOsTwrc Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 grozne przekosy tylko gdy na kasecie jest najwieksza zebatka i na korbie. Grazi to urwaniem /skreceniem lancucha Jezeli na korbie bedzie najwieksza a na kasecie najmniejsza to nic nie stanie sie
jacus1994 Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Napisano 10 Grudnia 2013 Tylko jak to rozwiązać na tej korbie, gdzie dać te zębatki, w które miejsca?? Może podkładkę jedną zabrać z prawej strony na lewą, żeby korba była bliżej ramy i wtedy dać 2 zębatki w miejsce biegu 2 i 3??
lyndowss Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Jeśli kolega składa napęd na 2, to czemu doradzacie żeby kupił przerzutkę na 3? Co do manetki sprawa jest oczywista, nie ma fizycznej możliwości wrzucenia na 3 bieg, jeśli zblokujesz śrubką przerzutkę, ale przerzutka lepiej działa taka dedykowana do napędu dwurzędowego. Ciekawe gdzie takie rzeczy przeczytałeś, że lepiej działa, bo przerzutka jest dwurzędowa. Poza tym lepiej jak kupi 3 rzędowa, bo jeżeli nagle zachce przejść znów na trzy biegi z przodu nie będzie z tym problemu. W dodatku nie ma różnicy z przodu przy zmianie na dwie zębatki jaki skok ma przerzutka. Ewentualnie na pierwszym będzie linka trochę luźniejsza. Lepiej jeżeli ma większy niż mniejszy skok w tym przypadku. Skok liczy się jeżeli mamy 3 zębatki z przodu. No i najlepiej jak zrobisz tak, aby Ci oś zębatek z przodu pokrywała z osią tylnych. Tak aby korba była po środku kasy w linii prostej. Ewentualnie jeżeli jeździsz głównie na najmniejszych zębatkach kasety, albo największych to możesz trochę przesunąć w jedną lub drugą stronę. Ja np. sporadycznie używam największych zębatek to mógłbym sobie w takim wypadku ustawić trochę korbę na zewnątrz. Podejrzewam, że masz system HT2, czyli wyregulujesz sobie linię łańcucha podkładkami i zerwo problemu. Jak masz Octalink, albo kwadrat to trochę problem, bo musiałbyś zmieniać suport. Chyba, że akurat by się Ci udało, że praca byłaby normalna i akceptowalna.
jacus1994 Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Napisano 11 Grudnia 2013 Ale możecie potwierdzić to z autopsji? Działa u kogoś taki patent?
jestercup Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 U mnie dziala bez dodatkiwych zmian. Zamiast 33t dalem 36t i wywalilem blat. Tyle. Kaseta 12-36 Przedni zmieniacz na 3.
GhOsTwrc Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 działą jak trzeba blat przychodzi w miejsce 2 zebatki a mlynek to mlynek takei kombinaje mialem na korbie 40/28 40/26/ 40/24 40/2238/28 38/26 28/24 38/2236/28 36/26 36/24 36/22 Przednia zmieniarka 3x10 SLX Dynasys i manetka Sram x0 ta od 3x9 i do tego mialem lancuchy 8 , 9 ,10 rzedowe i działa bez paniki.
jestercup Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 20t tez jest cool. Glownie pod podjazdy. Niestety wymaga szlifowania korby ale ... doroslem i do tego. A Nabial mowil ze tak bedzie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.