terew Napisano 5 Grudnia 2013 Napisano 5 Grudnia 2013 Witam Muszę kupić nową korbę, budżet jaki mam na to przeznaczony to 250 zł jeżdżę w 100% na szosie hybrydą Mtb i mam niemałą rozkminę czy kupić nową korbę Shimano M591 ( wiem że to jest korba poza grupowa ale najbliżej jej do deore) czy używaną SLX M660 (można wyhaczyć coś w niezłym stanie ale wiadomo z używką różnie to bywa, suport może być zajechany itp) oczywiście wszystkie posiadają blaty 26x36x48. Co wy byście zrobili? I wie może ktoś o ile korba M591 jest cięższa od SLX bo dane podane w internecie są sporo rozbieżne. Lub może ewentualnie coś innego też z drążoną osią i koniecznie ze środkowym blatem stalowym lub kompozytowym Pozdrawiam
Miner Napisano 5 Grudnia 2013 Napisano 5 Grudnia 2013 M591 jest sygnowana grupą Deore Ja bym brał nową Deore, chyba, że dostaniesz tego SLX z pewnego źródła
michalMtBXcT Napisano 5 Grudnia 2013 Napisano 5 Grudnia 2013 Bierz deorkę nie będziesz żałował .Lepiej kupić nową deorkę niż używanego slxa ,który może być ładny na zdjęciach ale w rzeczywistości okaże się zajechany.
GhOsTwrc Napisano 5 Grudnia 2013 Napisano 5 Grudnia 2013 sztywna os w korbie po pewnym czasie sie wyrabia tam gdzie siedza łożyska suportu i wydobywa skrzypienie co jest dość irytujace:] Nowe to nowe
Piksel Napisano 5 Grudnia 2013 Napisano 5 Grudnia 2013 Korba to nie amor, widać co jest w środku, jedynie suport to niewiadoma, ja jestem za używanym slx, bo masz lepsze ramiona niż w deore.
Schwefel Napisano 5 Grudnia 2013 Napisano 5 Grudnia 2013 Ja też jestem za SLXem. Tanim sposobem można zejść wagowo do poziomu XTeka.
pistak23 Napisano 5 Grudnia 2013 Napisano 5 Grudnia 2013 Jestem za używanym SLX. po stanie zębatek widać ile korba była używana. suport sh*tmano to i tak kupa. Mam suport xt i nie polecam. jakos tak chodzi niemrawo. Jak przesmaruję to lepiej ale później po jednej jeździe znowu chodzi jakoś tępo pomimo że jest nowy i ma max 500 km. Myśle że SLX powinie być sztywniejszy. a nawet dla samego znaczka warto kupic używkę bo zębatki warto wymienić a jak masz dojście do korby mało śmiganej (slx) to długo Ci posłuży bo miałem slx tylko 44t. miedzy slx a xt nie widzę różnicy. Aktualnie śmigam na xt. Reasumując. Miedzy nowa deora a używane slx brałbym uzywane slx, i zmienił suprot.
Mod Team Maniak Napisano 6 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 6 Grudnia 2013 Slx ma puste ramiona w środku i jest lżejsza, deorka ma tylko wklęsłe wytłoczki. Nie nie wiem czy czuć różnicę w sztywności ale jeśli ten slx jest w dobrym stanie to brałbym właśnie slx.
terew Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Napisano 6 Grudnia 2013 Nie podlega najmniejszej dyskusji że Korba SLX jest lepsza od Deore tylko jest jeden problem żeby dostać Slx w dobrym stanie za te pieniądze a Deorka jest od ręki
tobo Napisano 6 Grudnia 2013 Napisano 6 Grudnia 2013 Jesli korba dlugo "chodzila" w zuzytym suporcie to miejsca stycznosci z plastikami suportu faktycznie moze byc lekko wytarte. To jednak da sie latwo zdiagnozowac na zdjeciach.
Sagitt77 Napisano 12 Grudnia 2013 Napisano 12 Grudnia 2013 Miałem M590, a teraz mam korbę SLX i nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że SLX jest lepsza. Sztywność jest taka sama. SLX jest jedynie trochę lżejsza. Jeśli nie zależy Ci na wadze to spokojnie możesz kupić Deore. Wybierz tylko wersję srebrną bo grafitowa szybko się wyciera od butów.
terew Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Napisano 12 Grudnia 2013 Po rozważeniu wszystkich za i przeciw kupiłem nową M591 w wersji czarnej, będę śmigał w spd więc mam nadzieje że się szybko lakier nie wytrze.
grzechu2410 Napisano 12 Grudnia 2013 Napisano 12 Grudnia 2013 Kolego ja też mam czarna deore i jeżdżę w spd , gdybym nie okleił ramion folia termo kurczliwa to już bym dawno lakieru nie miał . Lakier jest naprawdę delikatny . Pozdrawiam ( do oklejenia ramion korby lub innych powierzchni w rowerze polecam folię do progów samochodowych , koniecznie termo kurczliwą )
grzechu2410 Napisano 12 Grudnia 2013 Napisano 12 Grudnia 2013 590 , moje niedoczytanie , ale i tak polecam obkleić bo moim zdaniem i tak szybko zejdzie lakier patrząc na kształt ramion
terew Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Napisano 12 Grudnia 2013 M591 od M590 różni się kształtem ramion i mam nadzieje że na M591 jest lepszy lakier ale okleić nie zaszkodzi a co do samego napisu na korbie to od razu widać po nim że za długo to on nie wytrzyma
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.