Skocz do zawartości

[amortyzator] SR Swingshock - geometria?


thomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Noszę się ze zmianą amortyzatora w swoim bajku.

Obecnie mam mocno zmodyfikowanego unibike flash. Z oryginalnych podzespołów została jedynie rama i widelec.

 

Modyfikacje wprowadzałem stopniowo, dostosowując rower do potrzeb i w miarę wkręcania się w kolarstwo. Jeżdżę głownie w górach (Alpy), po drogach górskich asfaltowych o średniej nawierzchni oraz drogach górskich, głównie utwardzonych.

Robię dużo podjazdów. W weekendy wdrapuję się na 1000 - 1200m. 

 

Obecna rama i geometria mi bardzo odpowiada. Jedyne modyfikację dotyczące geometri które wykonałem to: 

1. kierownica gięta 680mm

2. mostek 100mm / -6st. 

3. Mniej podkładek pod mostek

 

Praktycznie nie chcę już niczego zmieniać oprócz... wspomnianego widelca. Brak dobrej amoryzacji mi jakoś super nie przeszkadza, gdyż raczej nie zapuszczam się w ciężki teren. 

Najbardziej brak mi blokady skoku, co odczuwam na podjazdach i jeździe na stojaka.

 

Obecnie mam seryjny NEX 4110 na jednej sprężynie:


 

1. Wysokość od osi do korony to 477mm

2. Skok 63mm (po skróceniu elastometra może mam z 80mm) 

 

Święta tuż, tuż więc upatrzyłem sobie coś takiego:


 

 

1. Wysokość od osi do korony to 435mm

2. Skok 30mm

 

Teraz pytanie, jak bardzo ucierpi na tym geometra? Różnica od osi do korony do 4,2cm. Wydaje mi się że to dużo. Czy można to jakoś zniwelować jakąś podkładką? Nie mam aktualnych fot roweru ale po zmianie mostka na crank brothers użyłem tylko 2 cienkich podkładek więc nie wiem czy było by z czego urwać podkładając coś pod dolne łożysko.

 

Kolejną opcją którą sobie wymyśliłem to to:


 

ciężko w sieci z wymiarami ale o ile dobrze patrzę to: 

 


 

1. Wyskokość od osi do korony to 466 mm

2. skok 80mm

3. Blokada skoku :)

 

Tu z kolej rama pójdzie w górę o 3cm

 

Najbardziej spodobał mi się ten suntour. Mam wrażenie, że to by była b.dobra opcja, o wyglądzie już nie wspomnę.

Jeżeli powyższe dwie opcje to kiepski pomysł, co innego byście doradzili?

 

Priorytety:

Blokada skoku z manetki

Budżet max 500PLN

Waga

Amortyzacja

 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam nie "cudować" dołożyć jedną dniówke i kupić http://allegro.pl/sr-suntour-nrx-d-rl-air-bialy-czarny-2013-v-brake-i3667550151.html lub poczekać na dostępność powietrznego NCX-a za ok 450 zł.

Po co kombinować ze sprężyną bez realnego tłumienia skoro w założonym budżecie można mieć sensowną amortyzacje ?  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwolę sobie odkopać temat, aby zadać pytanie:

Wiecie może jaka gruba guma wejdzie pod pełen błotnik w tym widelcu? 1,75" wejdzie? 

W ogóle ktoś używał z Was tego wynalazku?

Uprzyjemnia to jazdę choć trochę? (zastosowanie wycieczkowe - spokojna jazda trekkingiem)  

Nie powiem, głównie działa na mnie jego wygląd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...