Skocz do zawartości

[mostek] no-name, a kłopotliwa wymiana na nowy


qwoot

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, mam problem z wymianą mostka, otóż na początek problem ze zdemontowaniem starego, a że nie wiem czy dobrze to robie - podam to co już zrobiłem a efektów nie dało, także:

 

Obeznany nie jestem jak widać a pytanie mam takie:

1.Co zrobić by stary mostek oddzielić od widelca, odkręciłem śrubę imbusową i nakrętkę "0", mniemam, że elementy A i B to mostek i widelec, czy w tym miejscu pomiędzy A i B trzeba użyć siły i rozłączyć (próbowałem i zawiodłem haniebnie) czy też coś jeszcze trzeba zrobić by to rozdzielić?

2. Nowy mostek jest na 1 1/8 AHED i raczej nie pasuje do gwintowanego widelca :no:  czy istnieją jakieś przejściówki/ adaptery by wyeliminować ten problem - co zrobić by dopasować to do obecnego widelca?

 

87j8.jpg

 

5tai.jpg

Napisano

 

stronąkierownicy na rurke widelca 1' przykrecil a stroną na widelec tą 31.8 przykrecil kierownice

 

 Wow!!! To się chyba nazywa pionierstwo :D Uważam że mam bogatą wyobraźnię ale po przeczytaniu tego zmieniam zdanie :D

Napisano

Sterów nie ruszałem tylko troszkę konserwacji i czyszczenia jeszcze zajdzie.

Dobra wbiłem tą śrubę tak, że weszła do środka rury z której wystawała, dalej nie wbijałem bo już solidny opór był (bobrze zrobiłem?) smarem trochę potraktowałem tyle, że bydlak ani drgnie tylko strzela głośno na setna cześć milimetra na prawo i w lewo, co robić, czy to już wszystko i w takiej sytuacji bezpiecznie użyć podnośnika samochodowego by to rozdzielić?

zaparł bym sie na kierownicy i tej części metalowej gdzie odblask można zamontować, co myślicie?

 

I jeszcze co do przejściówki, czyli to poprostu jest takie cuś co nakreca sie na gwint wydłużając i pogróbiając całość umożliwiajac montaż mostka jak dobrze myślę (droższe to niż sam mostek :icon_confused:) ale jak już kupić, to to chyba nie wszystko, bo w nowym mostku będzie wiała wielka dziura jak sie patrzy, coś jeszcze potrzebne?

Napisano

Ten adapter wkłada się w rurę widelca i przykręca śrubą imbusową od góry. Dopiero potem do adaptera przykręca się mostek. A tak btw sam mam taki adapter zalegający gdzieś w szafie więc jakby co mógłbym go odsprzedać :P.

Napisano

Ten adapter wkłada się w rurę widelca i przykręca śrubą imbusową od góry. Dopiero potem do adaptera przykręca się mostek. A tak btw sam mam taki adapter zalegający gdzieś w szafie więc jakby co mógłbym go odsprzedać :P.

 

Ok, to jakby co to sie skontaktuje, jak na takie rozwiązanie się zdecyduje :icon_cool: bo i może być tak, że obecnego nie uda mi się pozbyć hehe.

btw. na alledrogo chyba widziałem dokladnie to o czym pisałem wyżej,bez śruby, samo pogróbienie i przedłużenie - ale to raczej nie dla mnie.

jak już to taki adapter.

Napisano

dzięki, poszło :) 10letnie połączenie, przerdzewiałe puściło... stare zepsute koło wkręciłem zamiast nowego bo myślałem, że prędzej koło sie podda niż ten wspornik a najpierw kręciłem kołem bo kierownica nie szło...

a jeszcze pytanko: ten klin w który śruba była wkręcona, to został i 1wszej świeżości nie jest a jak adapter- to i nowy klin, jak to wykręcać? fajnie by było jakby ktoś dysponował jakąś instrukcja, tutorialem dot. montażu demontażu wspornika klasycznego.

łożyska sterów oczyszczam i nowym smarem potraktuje przy okazji

:laugh:

Napisano

okey, ale jak go wybijać (nie żartowałem pisząc, że obeznany nie jestem :sweat: ) siłowo od dołu widelca czy od góry?

tawotu oczywiście dam, rower kupiony był kompletny/ złożony więc co złego to nie ja ;) tawot mam do łożysk, ale chyba sie nada - lepszy niż żaden

a z adapterem wcale tak drogo nie musi być - może komuś sie przyda:

http://allegro.pl/adapter-reduktor-ahead-22-2-28-6-redukcja-q-82s-i3599118885.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...