qwoot Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 witam, mam problem z wymianą mostka, otóż na początek problem ze zdemontowaniem starego, a że nie wiem czy dobrze to robie - podam to co już zrobiłem a efektów nie dało, także: Obeznany nie jestem jak widać a pytanie mam takie: 1.Co zrobić by stary mostek oddzielić od widelca, odkręciłem śrubę imbusową i nakrętkę "0", mniemam, że elementy A i B to mostek i widelec, czy w tym miejscu pomiędzy A i B trzeba użyć siły i rozłączyć (próbowałem i zawiodłem haniebnie) czy też coś jeszcze trzeba zrobić by to rozdzielić? 2. Nowy mostek jest na 1 1/8 AHED i raczej nie pasuje do gwintowanego widelca czy istnieją jakieś przejściówki/ adaptery by wyeliminować ten problem - co zrobić by dopasować to do obecnego widelca?
dovectra Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 skręć stery z powrotem - tego sie nie rusza. Wkręć w mostek tą długą śrubę na imbus, ale nie do końca tak 10 obrotów potem załaduj młotkiem w tą śrubę z góry i ... już. potam wysuń całość z widelca kręcąc na boki. no a potem kup sobie to http://www.rowerowysklep.pl/czesci-mostki-adapter-mostka-accent-gwint-a-head-ad-307-o_l_247_6426.html
llancer Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 są adaptery..Swego czasu byl gość któy kupil mostek z 0* katem na mnejsza rednice niz 31.8 chyba 25.4 i po prostu stronąkierownicy na rurke widelca 1' przykrecil a stroną na widelec tą 31.8 przykrecil kierownice
krokuss0 Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 stronąkierownicy na rurke widelca 1' przykrecil a stroną na widelec tą 31.8 przykrecil kierownice Wow!!! To się chyba nazywa pionierstwo Uważam że mam bogatą wyobraźnię ale po przeczytaniu tego zmieniam zdanie
qwoot Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 Sterów nie ruszałem tylko troszkę konserwacji i czyszczenia jeszcze zajdzie. Dobra wbiłem tą śrubę tak, że weszła do środka rury z której wystawała, dalej nie wbijałem bo już solidny opór był (bobrze zrobiłem?) smarem trochę potraktowałem tyle, że bydlak ani drgnie tylko strzela głośno na setna cześć milimetra na prawo i w lewo, co robić, czy to już wszystko i w takiej sytuacji bezpiecznie użyć podnośnika samochodowego by to rozdzielić? zaparł bym sie na kierownicy i tej części metalowej gdzie odblask można zamontować, co myślicie? I jeszcze co do przejściówki, czyli to poprostu jest takie cuś co nakreca sie na gwint wydłużając i pogróbiając całość umożliwiajac montaż mostka jak dobrze myślę (droższe to niż sam mostek ) ale jak już kupić, to to chyba nie wszystko, bo w nowym mostku będzie wiała wielka dziura jak sie patrzy, coś jeszcze potrzebne?
majql Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Ten adapter wkłada się w rurę widelca i przykręca śrubą imbusową od góry. Dopiero potem do adaptera przykręca się mostek. A tak btw sam mam taki adapter zalegający gdzieś w szafie więc jakby co mógłbym go odsprzedać .
qwoot Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 Ten adapter wkłada się w rurę widelca i przykręca śrubą imbusową od góry. Dopiero potem do adaptera przykręca się mostek. A tak btw sam mam taki adapter zalegający gdzieś w szafie więc jakby co mógłbym go odsprzedać . Ok, to jakby co to sie skontaktuje, jak na takie rozwiązanie się zdecyduje bo i może być tak, że obecnego nie uda mi się pozbyć hehe. btw. na alledrogo chyba widziałem dokladnie to o czym pisałem wyżej,bez śruby, samo pogróbienie i przedłużenie - ale to raczej nie dla mnie. jak już to taki adapter.
bartek6622 Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Złap koło pomiędzy nogi, jak już tą śrubę wbiłeś, i spróbuj przekręcić kierownicę. Potem kręcąc próbujesz ją do góry wyciągnąć i voila.
qwoot Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 dzięki, poszło 10letnie połączenie, przerdzewiałe puściło... stare zepsute koło wkręciłem zamiast nowego bo myślałem, że prędzej koło sie podda niż ten wspornik a najpierw kręciłem kołem bo kierownica nie szło... a jeszcze pytanko: ten klin w który śruba była wkręcona, to został i 1wszej świeżości nie jest a jak adapter- to i nowy klin, jak to wykręcać? fajnie by było jakby ktoś dysponował jakąś instrukcja, tutorialem dot. montażu demontażu wspornika klasycznego. łożyska sterów oczyszczam i nowym smarem potraktuje przy okazji
llancer Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 http://allegro.pl/wysiegnik-adapter-ergotec-heads-kierownica-mostek-i3625203320.html
dovectra Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 klin wybij nowy adapter ma swój nowy klin i śrubę. tlko daj tawotu do montarzu do rurki bo będzie to samo
qwoot Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 okey, ale jak go wybijać (nie żartowałem pisząc, że obeznany nie jestem ) siłowo od dołu widelca czy od góry? tawotu oczywiście dam, rower kupiony był kompletny/ złożony więc co złego to nie ja tawot mam do łożysk, ale chyba sie nada - lepszy niż żaden a z adapterem wcale tak drogo nie musi być - może komuś sie przyda: http://allegro.pl/adapter-reduktor-ahead-22-2-28-6-redukcja-q-82s-i3599118885.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.