darecky Napisano 26 Października 2013 Napisano 26 Października 2013 Witam zwracam się do was z pytaniem, co mnie czeka i jakich narzędzi mogę potrzebować przy próbie demontażu kompletnej korby (wraz z suportem) SR suntur jak na zdjęciu poniżej? czy muszę mieć jakieś ściągacze, czy po odkręceniu śrub ściągnę ramiona a suport wykręcę... ( no właście czym)? Ponieważ korba ma już działający jedynie blat wymienię ją na posiadaną SLX-a. Aby nie zakładać kolejnych tematów spróbuję się tu spytać Was o parę innych rzeczy. Czy poniższa atrapa uginacza jest jakoś rozbieralna? Chodzi o ew. przesmarowanie i czyszczenie z brudu przed zimą. W zimie planuję wymienić to cudo na mosso, ale póki zimowy przypływ gotówki nie wpadnie to pseudo uginacz musi zostać. Ostatnie pytanko. Koła są na takiej piaście jak na zdjęciu. Czy trzeba jakiejś tajemnej wiedzy i specjalnych kluczy, aby rozebrać to cudo i przesmarować, bo chodzi już słyszalnie na sucho. Z góry dziękuję za chęć pomocy. Jeżeli moderatorzy stwierdzą konieczność rozdzielenia tematów, to zrobię co będzie trzeba. pozdrawiam
seraph Napisano 26 Października 2013 Napisano 26 Października 2013 Potrzebujesz ściągacza do korb na kwadrat i klucza do suportu: http://allegro.pl/sciagacz-klucz-do-korb-na-kwadrat-i3628664106.html http://allegro.pl/klucz-do-suportu-na-kwadrat-isis-super-cena-i3633181959.html A ten Twój wspomniany SLX ma zintegrowaną oś? Bo nie jestem pewien czy wszystkie mają. Tam jest wtedy zupełnie inny suport i będzie potrzeba jeszcze innego klucza do jego wkręcenia. Ten uginacz oczywiście jest rozbieralny. Od spodu są 2 imbusy. Odkręcasz i rozciągasz aż się podzieli. Co do piasty to potrzebujesz kluczy 17 i 15 najpewniej, ale ta 15stka najlepiej jakby była bardzo płaska, bo może być ciężko zacisnąć potem konus jak trzeba.
darecky Napisano 26 Października 2013 Autor Napisano 26 Października 2013 dzięki za szybką odp. Ten pierwszy klucz służy do ściągnięcia samej korby a ten drugi do suportu. Patrząc na te klucze i licząc =jednorazowy zakup z przesyłką + czas i nerwy w domu / kontra pójście do serwisu i ściągnięcie za kasę, pewnie wyjdzie na to samo. SLX jest na zintegrowanej osi i do niej "komplet" kluczy mam. Więc z montażem sobie już poradzę. W tym amorku są jakieś tam dziwne dziurki muszę jutro oblukać co tam się kryje. Klucze płaskie mam więc spróbuję rozbebeszyć piastę.. Dzięki jeszcze raz pozdrawiam
seraph Napisano 26 Października 2013 Napisano 26 Października 2013 Chyba lepiej będzie udać się do serwisu żeby użyczyli pomocy, bo przechodzisz na inny system w korbie, więc już Ci się te klucze do niczego nie przydadzą nigdy i tak. Pozdrawiam
krokuss0 Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 Do rozebrania piasty potrzebujesz dwóch kluczy do konusów w rozmiarze 15mm (od biedy da się jednym). Są to bardzo płaskie klucze, żaden zwykły płaski nie podejdzie. Koszt jednego klucza od 15 zł. Do tego zwykły 15, 16 lub 17 mm.
darecky Napisano 28 Października 2013 Autor Napisano 28 Października 2013 Dzięki wielkie, z korbą skoczę do serwisu, bo szkoda mi czasu i kasy, a klucze do piast zanabędę. W domu są trzy zestawy SH więc będzie na czym ćwiczyć i co rozkręcać/smarować. Powiedzcie mi jeszcze bo w maszynówkach nie mam takiego problemu. Kiedy tą (na zdjęciu ) tylną piastę zakręcę (gdy rower stoi kołami do góry) to obraca się jakby "tarła" na sucho o ośkę. Czy to jest normalne czy nie? W czasie jazdy to jest raczej niesłyszalne. W drugim komplecie kół xtr 960 też tak mam, a w kołach żony (nowe xt) jest cisza pod tym względem.
darecky Napisano 29 Października 2013 Autor Napisano 29 Października 2013 odwróciłem rower i co się okazało, to od spodu w "amorze" jedna dziura jest "pusta", imbus wpada w nią prawie cały. W drugiej siedzi końcówka śruby bez łba więc chyba lipa z rozkręcenia go.
darecky Napisano 13 Listopada 2013 Autor Napisano 13 Listopada 2013 Wracając do mojego ww. bajka, chciałem korbę na zdjeciach podmienić na korbę SH 430 (z innego roweru) też na kwadracie. Tą ze zdjęcia zdemontowałem ale bez suportu. Założyłem nowe ramiona z 430-tki i nie mogę ustawić pełnego zakresu przedniej przerzutki. Więc lipa. Wyczytałem na forum, że do korby dopasowuje się suport. Więc teoretycznie muszę przeszczepić również suport, ale... mam zagwozdkę, ponieważ mufa docelowa ma 68mm, a w ramie "dawcy" mufa ma 73mm, oryginalny suport ma długość 113mm. Tu pytanie czy kupować nowy suport 113mm pod mufę 68mm czy da się to obejść? pozdrawiam
Fenthin Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 Możesz podejść do jakiegoś serwisu i zapytać, czy nie mają niepotrzebnych podkladek pod suporty HT2. Zwykle wala się tego masa, więc może dadzą Ci za darmo. Potrzebujesz dwie 2, 5mm.
krism4a1 Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 odwróciłem rower i co się okazało, to od spodu w "amorze" jedna dziura jest "pusta", imbus wpada w nią prawie cały. W drugiej siedzi końcówka śruby bez łba więc chyba lipa z rozkręcenia go. Przegląd serwisowy amortyzatora SR SUNTOUR NEX 4110
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.