Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Recon Gold TK - słaba kultura pracy


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak pisali koledzy po pierwsze ustaw SAG. Jeśli zależy Ci na komforcie to na większą wartość - 25-30% ugięcia. Po drugie ustaw tłumienie odbicia - pokrętło na dole prawej goleni. Masz tłumik TK więc nie ma dużego pola do regulacji ale jak ustawisz na połowę to będzie ok. Nie licz też na to, że amor będzie całkowicie tłumił nierówności. Amor ma je łagodzić i utrzymywać kontakt z nawierzchnią. Nawet Reba nie wytłumi całkiem nierówności. Bronox owszem przydaje się, ale do czyszczenia goleni, a nie do smarowania amora w środku. Amor ma w środku tyle oleju ile trzeba. Jak ktoś twierdzi że brunox "ożywił" amor to raczej poprostu doszło do dotarcia widelca i dlatego poprawiła się praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych którzy naczytali się o "wybieraniu liści" i bóg wie czego jeszcze w odniesieniu do amortyzatorów - informuje, że jest to tylko stwierdzenie - więc nie szukajcie tej opcji w swoim sprzęcie - jeśli amortyzator będzie się uginał bo byle gałązką to co się stanie jak napotka 20 cm dołek ??? Jeśli zależy wam jednak  na powyższym wystarczy istotnie zmniejszyć ciśnienie w kole...
 

Druga sprawa amortyzator powietrzny nigdy nie wykorzysta całego skoku - chyba, że ma za mało powietrza... co może się źle skończyć w dłuższej eksploatacji, więc lepiej podczas regulacji kierować się zakresem SAG...




 

Edytowane przez Must
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak ktoś twierdzi że brunox "ożywił" amor" rzecz polega na tym że Brunox pomaga wywalić cały syf ze środka od razu smarując widelec i tak się stało u Artura, który kiedyś tam szukał na Shoutboxie tutaj porad. Powiedziałem mu o Brunoxie i od tamtej pory ma w 100% sprawny widelec bez żadnego rozbierania i serwisowania. Stosowanie co jakiś czas Brunoxa jest dla mnie podstawą, tak jak i smarowanie łańcucha. Nie smarujesz - nie jedziesz, taka jest prawda. A Recon Gold o ile mi się wydaje nie ma otwartej kąpieli olejowej, więc nie ma się o co bać. Wydałeś 2,5 koła na rower, to wydaj te 15zł na Brunoxa, 30zł na smar do łańcucha i 200zł na ulocka porządnego (tym bardziej że coraz więcej jest wątków o kradzieżach ;)). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydawało że mają zamknięty kartridż olejowy, o otwartej kąpieli to nie było mowy  :huh:. O ile się orientuję, to FOX stosuje otwartą kąpiel z kartidżem, Rock Shox raczej nie. No i kumpla Recona Solo Air trzymałem w łapie, przewróciłem i nie wydawał dźwięku jak mój marcok, który posiada otwartą. Przynajmniej bym słyszał bulgotanie. A tam nic, cisza.  Sam posiadam też Recona, ale wersję Coil i również nie posiada otwartej kąpieli. Czyli że wersja gold nagle miała by otwartą?

 

Na moje potwierdzenie cytat z innego, anglojęzycznego forum: "Its not an "open bath" in the sense that the damper is a sealed cartridge and separate from the lubricating oil. True open bath systems like some Marzocchi and older Rock Shox Hydrocoil models used an open damper that shared the oil with the lubricating of the fork." Także jest, tak jak mówiłem, zamknięty kartridż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regularne używanie Brunoxa może mieć sens w przypadku widelców z niskiej półki, które nie mają praktycznie żadnego smarowania. W droższych można najwyzej raz na jakiś czas psiknąć jakimś olejem w sprayu, by pozbyć się brudu zgromadzonego na uszczelkach. Pracy to i tak nie poprawi, chyba że na kilka-kilkanaście km. I to tylko, gdy widelec jest już tak zapuszczony, że wymaga gruntownego serwisu.

 

Recon, jak i praktycznie każdy współczesny widelec XC posiada zamknięty tlumik, a olej w golenich służy wyłącznie do SMAROWANIA. Tak samo Fox z FITem nie ma otwartej kąpieli. Nie wiem, skąd Ci się to wzięło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisałem że FOX robi widelce z otwartymi systemami, bo pare modeli FOXa ma otwartą kąpiel. A w przypadku Rock Shoxów to wszystkie (nowe) mają kartridż. 

 

Na tym forum widzę że ludzie po prostu lubią sobie wymyślać i zarzucać mi niestworzone rzeczy. 

"O ile się orientuję, to FOX stosuje otwartą kąpiel z kartidżem," czy tu jest napisane że FOX robi tylko i wyłącznie open bath? Nie. Więc nie rozumiem po co Fenthin mi zarzucasz że coś mi się "wzięło". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na tym forum widzę że ludzie po prostu lubią sobie wymyślać i zarzucać mi niestworzone rzeczy.

 

A może po prostu lubią precyzyjne informacje a nie jakieś uogólnienia?

2 tygodnie temu na wyjeździe w góry kumpel w akcie desperacji użył do Epicona oleju ze spożywczego i mu pomogło. Czy zatem mam pisać, że Kujawski jest remedium na wszystkie bolączki amortyzatorów?

Postaraj się, aby Twoje wypowiedzi były bardziej precyzyjnie sformułowane to unikniesz niezrozumienia i niepotrzebnych z tego powodu kwasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem pedantyczny, raczej nie przykładam uwagi do aż takich rzeczy. Chyba przeniosę się na inne forum, bo to zalane jest do bólu "PROfesjonalistami" ;). Jeżeli tu są takie wymogi... no ok, do następnych postów będę dodawał specyfikację pełną ( i to jeszcze z 3 różnych stron, a co! :yucky: ), żeby nie było bólu i kwasów :whistling: . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, cudem nie jest, ale na twardsze widelce działa nieźle, kolega Artur z forum może potwierdzić, Brunox ożywił jego amortyzator w pełni, gdzie przed Brunoxem kompletnie się nie uginał, a jak już to wykorzystywał 2cm. Teraz chodzi na całej długości(17cm) po zastosowaniu Brunoxa. Więc czasami potrafi dać drugie życie ;).

może nie miał oleju w środku? i dopiero jak brunox spłynął do środka to widelec miał smarowanie...  :)

 

Złota anoda jest bardziej śliska niż chrom czy nikiel a wiec i czułość widelca będzie większa.

nie jest, nikiel jest najbardziej śliski z tych wszystkich, nawet technicy RS gdzies to przyznawali,

ale mało kto (marzok tylko?) robi niklowane lagi, ponieważ jest to mało trwała powłoka (przy uderzeniu potrafi odchodzić kawałkami jak farba)

Edytowane przez razorjack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze strony Marzocchi

'nickel plated' , 'nickel coated'    nie należy tego mylić z 'nickel colour' :)

 

inny przykład

 

“Before we started using Kashima Coat, we’d been testing and racing on electroless nickel coated upper tubes during the past two seasons,” explained FOX Racing Shox Mountain Bike Race Manager, Mark Fitzsimmons. “Although the friction properties were decent, the nickel’s durability was not. ”

 

Edytowane przez razorjack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj ustawić amortyzator. Poprawa może i jest troszkę ale oczywiście nie spowodowało to jakieś ogromnej poprawy pracy. Ogólnie największy komfort czuję jak jadę z "większą " prędkością 20-25 km/h wtedy faktycznie jest znaczna różnica w stosunku do zwykłej sprężyny.

 

Także reasumując trzeba brać sporą poprawkę na niektórych internautów którym amortyzator "wybiera" najmniejsze nierówności :)) Najlepiej przed zakupem samemu się przejechać niż czytać wiele godzin wypociny które są bardzo subiektywne.

 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...