Skocz do zawartości

[napęd na przód ]


kamiljakistam

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Jeżlei chodzi o napęd 2x2 w standardowym rowerze o napędzie łańcuchowym ... no dać sie da, jak na filmiku, wałkiem.

 

2 metody, prosta czyli bezpośredni wałek od tylnego koła - opcja jest o tyle do du ... zła ze przy ostrym skręcie mamy spora rozbieżność kątową miedzy kołami i ... no zabił byś się bez układu synchronizującego. 

Druga metoda napęd bezpośrednio z suportu czy też specjalnej skrzyni biegów, która dla każdego biegu ustala przełożenia na przód i tył dodatkowo tutaj także potrzeba układu - mechanizmu synchronizującego oba koła...

 

Jednym słowem ... ZAPOMNIJ :D

 

Do wcale nie tak dawna 4x4 w autach widniało tylko na papierze bo jeździły tylko prosto ... nawet na skręconych kołach :D No oczywiście był takie auta nawet Jeep willis ( 2 wonja światowa) miał 4x4 ale nie był sterowny za bardzo bo obie osie sie kręciły tak samo :P dopiero jak audi wymyśliło swoje sprzęgła i pierwszy napęd quattro ich auta zaczęły wygrywać wyścigi jeden za drugim.

 

Do roweru o takim napędzie trzeba taki swoisty haldex zaprojektować :P

  • Mod Team
Napisano

Leżeli masz zamiar sie zabić lub jeździć tylko prosto do można, czemu nie. Paczaj, oba koła kręcą sie równo na wprost przy skręcie 90* kiedy zawracasz przenie koło sie kreci tylne stoi w miejscu (niemal że) a przy stałym napędzie także by sie kręciło, biorąc pod uwagę ze zadnia cześć ma lepszą przyczepność przy skręcie przednie koło by sie kręciło szybciej w zależności od promienia skrętu do ponad 2 razy szybciej czyli ewidentny poślizg ... w rowerze oznacza to niechybny kontakt lub wyrazu czułości z chodnikiem, asfaltem czy inna nawierzchnią po której byś jechał.

 

Ciekawy projekt na gablotkę ... albo naprawdę ciekawy jeżeli zamontować odpowiednie mechanizmy synchronizujące.

 

Jeżeli tylne koło także by było skrętne to by sie problem rozwiązał sam... i powstał kolejny ... skrętne koło :P

Napisano

Oj, tam... Oj, tam...  wink.gif  Powiedz to temu gościowi, którego często widuję w Dubline

śmigającego po ulicach w miejskim ruchu blink.gif

 

Jak widać, tylne koło skrętne, to żaden problem...

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B273y7SIPI8

 

Snowboard%20Bike5.jpg

 

No i kto mi powie, gdzie tu przód, a gdzie tył??? naughty.gif

 

A tu jwięcej jego wynalazków 

 

http://www.sidewaysbike.com/

  • Mod Team
Napisano

Jak widać, tylne koło skrętne, to żaden problem...

Pewnie że nie a nawet i napęd gąsienicowy jednak to drugie w terenie jednak sie bardziej by sprawdziło :P Mi chodziło o klasyczne model roweru, nie zmyślne konstrukcje, nie bez powodu rower przetrwał niemal w niezmienionej formie prawie od samego początku :P

 

Można by było i tak by było a na pewno najprościej, w przednie koło wsadzić silnik elektryczny sterowany tak by moc dostosowywał do aktualnych warunków i obrotów koła tylnego przełożenia etc ... rower by niemało przytył bo akumulatory swoje ważą jednak był by napęd 2x2 ... plus jeszcze jest taki ze silnik można by włączać jak sie już całkiem padło z sił :P lub do wspomagania jazdy.

  • Mod Team
Napisano

Taaa ale izzybikem pod gore ... średnio to widz i na maraton też nie bardzo :D No chyba ze koncepcja jest dowolna to tak. Jeżeli trzymamy sie MTB ... problem.

 

obry pomysł z tym silnikiem i akurat taki mam tylko niewiem jak go zamątować

To nie moze być bele jaki silnik, to musi byś silniko-piasta :D Coś w rodzaju prądnicy rowerowej jednak zdecydowanie większej mocy, z wiadomo z łożyskowaniem, uchwytem hamulca no i szprych. Raz że ciężkie do dostania a dwa ze no coż no drogie jak cholera.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...