Skocz do zawartości

[Odchudzanie] Rower na ramie Accent Nordkapp


mareklbn

Rekomendowane odpowiedzi

 
Witam Wszystkich użytkowników!
Nazywam się Marek i jestem z Lublina.
 
W zimie złożyłem sobie rower z nowych części i używanych z poprzedniego roweru.
Założenie było takie, rower do sprawnego poruszania się po mieście i do krótkich i dłuższych wycieczek.
Celowałem w wagę 12,5 - 13 kg. Bez dodatków prawie się zmieściłem, ale z całym sprzętem dużo go przekroczyłem.
Jeżdżę 99% po asfalcie (w teren jakoś mnie nie ciągnie, ewentualnie polne i leśne drogi w miarę dobrej jakości), dlatego postanowiłem przystosować swój sprzęt bardziej na asfalt i zmniejszyć wagę. Wiem, że na tej ramie bez problemu można złożyć rower o wadze 11-12 kg. I ku temu chcę zmierzać.
Będę wdzięczny za fachową pomoc co zmienić, przerobić, odchudzić własnoręcznie. Trochę poczytałem forum i mniej więcej wiem co i jak, ale prosiłbym o podpowiedzi na jaki zysk wagowy mogę liczyć.
 
Specyfikacja roweru:
Rama: Accent Nordkapp 20" alu 7005, waga 1877g.
Widelec: Suntour NCX Lite lo, waga 2123 g. - Zmiana na sztywny, prawdopodobnie stalowy Accent( ze względu na cenę i                  dostępność) zysk wagowy ok. 1 kg.
Stery: Accent
Podkładki pod mostek: Neco, 2x15 mm, 1x20 mm, alu
Mostek: ?
Kierownica: Kalloy
Klamki: Deore LX
Manetki: Deore LX
Rogi: Tranz X
Chwyty: piankowe
Hamulce: V-brake Tektro C310
Sztyca: ?
Siodełko: Wheeler
Suport: Neco, łożyska maszynowe
Korby: Alivio 48-38-28, waga 1091 g.
Łańcuch: HG-40
Kaseta: Shimano CS-HG 41-7 11-28
Pedały: VP 196 łożyska maszynowe
Przerzutka przód: Deore
Przerzutka tył: Deore LX
Obręcz przód: Alexrims ACE 18
Piasta przód: Novatec NT-751
Szprychy: CN Spoke 36 szt.
Obręcz tył: Alexrims ACE 18
Piasta tył: Novatec NT-802
Szprychy: CN Spoke 36 szt.
Opony: Rubena V66 Flash 700x35, waga 2x431 g. - zmiana na 700x25-28 jakie wybrać?
Dętki: Kenda
 
Waga: 13,07 kg.
Waga + bagażnik(988 g.), lampki, pompka, licznik, koszyk, bidon, itp. 14,75 kg.
 

 

Edytowane przez mareklbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na widelcu jesteś w stanie spokojnie zerwać kilogram, jak nie więcej. Oczywiście najlepiej coś ze stali Cro-Mo. Accent to niestety Hi-Ten. Najważniejsze to odpuścić sobie aluminium.

 

Warto zważyć mostek, sztycę, siodełko czy dętki. A nuż to kowadlaste części. Poza tym możesz pomyśleć w przyszłości o korbie.

Na kołach może i da się coś urwać, ale jeśli jeździsz z pełnym bagażnikiem, może lepiej przeboleć te gramy i mieć święty spokój na pancerniejszych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same koła w rowerze crossowym. U mnie sprawdzają się opony Vittoria xn pro. To lekkie przełajowe opony. Produkowane w jednym rozmiarze 700x32c. Dobre na asfalt i na ścieżki leśne. Zaoszczędzisz 200 gram na samych oponach.

PS nie zaliczyłem żadnej gumy przez ostatni rok na tych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na widelcu jesteś w stanie spokojnie zerwać kilogram, jak nie więcej. Oczywiście najlepiej coś ze stali Cro-Mo. Accent to niestety Hi-Ten. Najważniejsze to odpuścić sobie aluminium.

 

Warto zważyć mostek, sztycę, siodełko czy dętki. A nuż to kowadlaste części. Poza tym możesz pomyśleć w przyszłości o korbie.

Na kołach może i da się coś urwać, ale jeśli jeździsz z pełnym bagażnikiem, może lepiej przeboleć te gramy i mieć święty spokój na pancerniejszych częściach.

 

Korby mają wymienne blaty. Myślałem o odkręceniu blatu 28 z. lub wierceniu. W tym blacie jest co odchudzać. W blatach 48 i 38 z. też jest trochę miejsca, kilka otworów można zrobić. A w przyszłości wymienić na lżejsze np. alu.

Siodełko jest na wykończeniu, więc trochę się pobawię, może wyjdzie coś sensownego. Obecnie jest bardzo ciężkie.

 

 

Regulamin pkt. 2i

 

Myślałem o oponach typowo asfaltowych np. Maxxis Detonator, podobno lekkie.

Ja na swoich Rubenach miałem gumę już trzy razy w tym roku.

Edytowane przez Piksel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ile na tych blatach urwiesz? Najtańsze CAŁE (więc razem z suportem) korby ze zintegrowanym wałkiem ważą może tyle, co ramiona z zębatkami Twojej. Mój Firex (22-32-44), ze zmienionym suportem i śrubami to równe 900g. A u Ciebie dochodzi jeszcze suport, który waży jakieś 300g. Więc gdzie tu sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu wiercenie. Jeżeli potrzebujesz budżetowej korby, to poszukaj uzywanej korby pod HTII. Waga będzie około 900g razem z suportem czyli zysk wagowy będzie około 300-400g. Do tego widelec sztywny i lżejsze opony i z całościa powinienes sie zmieścić w 500zł no może 600zł a zjedziesz z wagą o prawie 2kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin pkt. 2i

Korby zmienię, ale te co mam są jeszcze dobre, więc zużyję je do końca. Myślałem o korbach szosowych 2 rz., np. 50-39.

Jakby ktoś mógł napisać co wymienić i na co i jaki da to mniej więcej zysk wagowy to byłbym wdzięczny.

Edytowane przez Piksel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:
Tak jak mówiłeś widelec accent waga 1060g a więc zysk około 1100g
http://allegro.pl/widelec-accent-trekingowy-1-1-8-czarny-i3529627987.html
korba szosowa zgodnie z zamówieniem ;) 670g czyli zysk około 300g
http://allegro.pl/shimano-ultegra-fc-6500-53-39-172-5-od-1zl-bcm-i3546206665.html
suport do tego do octalink to 109mm (cena około 100zł) i zysk wagowy około 100g zakładając że masz suport ważący około 320g. czyli najprostszy kwadrat.


napisz jeszcze jaki masz budżet, to możemy cos doradzic co do opon i dalej napędu czy rurek. Bo wydając mało można zejsć poniżej 11kg

Edytowane przez lesieque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poszperałem w internecie i w sklepach. Widelec Cr-Mo 28" bardzo ciężko znaleźć.

Chyba wezmę ten stalowy Accenta. Znalazłem prawie nieużywany z Meridy Speeder aluminiowy za 250 zł i zastanawiam się czy jest sens płacić prawie 4 razy więcej niż za stalowy. Zysk wagowy ok. 150 g.

 

Już mam dokładną wagę. Teraz zacznę ważyć.

Wynikami będę się dzielił.

Edytowane przez mareklbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że możesz sobie odpuścic zakupy z zagranicy. Chodzi o to, że z tego co rozumiem to szukasz budzetowych opcji, aby jak najbardziej odchudzic rower wydajac jednocześnie jak najmniej. Dlatego myślę, że najlepszy będzie właśnie ten widelec accenta. Ciężko bedzie znaleźć cos innego w tej cenie, a przesyłka z zagranicy może przewyższyć wartość samego widła za 50zł... Po za zatym lepiej wydać więcej na koła/opony gdzie każde 100gram się liczy i to czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że z tego co rozumiem to szukasz budzetowych opcji, aby jak najbardziej odchudzic rower wydajac jednocześnie jak najmniej. Dlatego myślę, że najlepszy będzie właśnie ten widelec accenta. 

 

Tak, dokładnie. Nie chcę robić ultra lekkiego roweru wydając przy tym fortunę. Lepiej kupić inny, seryjnie lekki.

widelec Accenta waży 1060 g., a np. zwykły aluminiowy ok. 900 g. kosztując przy tym 3 razy więcej.

Różnicę wolę wydać na opony, dętki, hamulce, korby.

Chciałbym, żeby rower ważył(bez dodatków: bagażnik, lampki, bidon,pompka itp) 11-11,5 kg.

Oczywiście jak będzie mniej to będę bardzo zadowolony.

Przez całą zimę mam czas na przeróbki i gromadzenie części.

 

Mam też złożony rower na ramie accenta Nordcapa. Waga 10.5 kg z amortyzatorem i hamulcami przednimi tarczowymi.

 
Możesz napisać coś więcej?
Edytowane przez mareklbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję:)

Kupiłem go za mniej niż nowy aluminiowy Mosso. Waga oczywiście przed ucięciem rury.

Jeszcze muszę odchudzić opony i dętki, a później zobaczymy co dalej.

Chcę kupić opony typowo na szosę. Myślałem o Maxxis Detonator szerokość 25 lub 28. Chyba, że macie jakieś inne propozycje?

Dętki nie wiem jakie, polećcie coś.

Oczywiście ważna jest waga.

Edytowane przez mareklbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę w domu z chorą córką to sobie zacząłem naprawiać siodełko.

Ważyło 375 g. Po odarciu ze skóry i gąbki schudło na 236 g.

Jeszcze trochę wytnę tu i ówdzie, może jakieś otworki zrobię, zobaczymy.

Może wyjdzie coś sensownego, a jak nie to kupię nowe, bo to i tak było już w kiepskim stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam składałem - co prawda ostre koło - ale tez w temacie możliwie budżetowo.

Najwiecej gramów czai się z reguly w:

Sztyca:
polecam Turner, Smica (okolice 80zł)

Mostki:
polecam Smica, Boplight, Uno (okolice 80zł)

 

siodła lekkie - polecam jakieś uzywki - może ritchey pro - bardzo wygodne, i chyba okolice 250gram - ja np ustrzeliłem SLRa 136gram za 80zl - no ale to typowo wyczynowe siodło

 

 

pozniej ogumienie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...