Skocz do zawartości

[rower] Napęd paskowy zamiast łańcucha FOCUS PLANET 1.0 TR 2013


gad

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie na zębatki powinieneś być w stanie założyć standardowy łańcuch ale o przerzutce trzeba zapomnieć. Cały system opiera się na ramie w której tylne widełki się rozłącza aby móc przełożyć pasek klinowy. Zobacz sobie ten film, od 1 minuty widać co i jak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki chcesz złożyć ? może coś z crossowych z małym skokiem nie podniesie nadmiernie przodu ...

Na razie tylko zastanawiam się nad takim rowerem, moja jazda to jakieś 90% miasto. 

I chyba lepiej jest kupić taki rower w całości niż składać .

 

TREK DISTRICT

http://skleprowerowy.bydgoszcz.pl/trek-district

 

Czy znacie jeszcze jakieś inne rowery z napędem paskowym dostępne w POLSCE ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny bajer tylko czy ten pasek łatwo by było znaleźć w sklepie rowerowym w Polsce? Chyba raczej nie dlatego tych pasków musiałbyś odrazu kupić z 10 sztuk. A jak mówisz tu o eksploatacji to lepiej by ci było wziąć shimano nexus. On jest tani w eksploatacji i z tego co słyszałem zimy się nie boi.

Poczytaj:
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105121,8990825,Naped_z_wykorzystaniem_paska_zebatego_,,ga,,3.html

 

Masz jeszcze rower z wałem kardana:
szosowyfu5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny bajer tylko czy ten pasek łatwo by było znaleźć w sklepie rowerowym w Polsce? Chyba raczej nie dlatego tych pasków musiałbyś odrazu kupić z 10 sztuk. A jak mówisz tu o eksploatacji to lepiej by ci było wziąć shimano nexus. On jest tani w eksploatacji i z tego co słyszałem zimy się nie boi.

Poczytaj:

http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105121,8990825,Naped_z_wykorzystaniem_paska_zebatego_,,ga,,3.html

 

Masz jeszcze rower z wałem kardana:

szosowyfu5.jpg

Po co 10? Łańcuchów też od razu 10 kupujesz?

W tym rowerze jest Alfine, który w odróżnieniu od Nexusa jest dostosowany do hamulców tarczowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w decathlonie w Gdańsku widziałem tani rower miejski na pasku  :yes:

 

Kiedyś męczyłem człowieka handlującego podzespołami napędowymi (przemysłowymi) i min paskami Gates-a żeby znalazł mi jakieś informacje na temat oraz ceny, jednak nie ogarną sprawy, albo tak ciężko z dostępnością albo mu się nie chciało. Przypuszczam że do nas nikt tego jeszcze nie sprowadza. Wedle broszury którą kiedyś znalazłem w Niemczech jest przedstawiciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musi być źle z jego wytrzymałością. Za to nie trzeba czyścić, smarować. Dużo plusów :)

 

Pas napędowy jest dość często montowany w amerykańskich motocyklach.

U innch marek rzadko, ale zdarzają się wyjątki jak np : bmw f800 http://www.v10.pl/narzedzia/tapety/Motocykle/BMW/BMW%20F%20800%20S/BMW%20F%20800%20S%201024x768_c29.jpg

Skoro daje radę w 80-100 konnym motocyklu, to da radę i w rowerze

 

 



Byle nie po osie w błocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie tylko zastanawiam się nad takim rowerem, moja jazda to jakieś 90% miasto. 

I chyba lepiej jest kupić taki rower w całości niż składać .

 

Ja myślę, że ten rower się doskonale będzie spisywał w formie w jakiej jest, a nawet trochę terenu będzie można zaliczyć (również na tych oponach). Opony terenowe typu 2,0" z klockami powinny się zmieścić. Jak dla mnie to byłby świetny rower jako "jeden z kilku", np. rower nr 3 albo 4. Pewnie na wycieczce z szosowcami typu 40 km/h też dałby radę.

  Natomiast użytek terenowy może być ograniczony przez zakres przełożeń (wydaje mi się, że lżejsze przełożenia zaczynają się wyżej niż w typowym napędzie 3x9), przez co byłbyś pozbawiony wjazdu na najstromsze górki (jeśli to jest problem).

P.S. Co do amortyzatora - widelec 29" o skoku 80 mm raczej dużo nie namiesza w geometrii, jeśli w ogóle.

Edytowane przez adriansocho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku tys. km ujeżdżam maszynę na pasku. Tylko i wyłącznie w warunkach miejskich, z Alfine 8, jak będę miał chwilę podmienię na 11. W ruchu miejskim same zalety - cicha praca, bezobsługowość. Warto dodać, że:

 

1) "przerwa" w ramie to nie wszystko. Stosunkowo łatwo wpaść np. w rozpoczynającym temat Focusie, wersje sprzedawane z paskiem mają jeszcze odpowiednio profilowaną prawą dolną rurę tylnego widelca; tak, aby zmieściła się zębatka Gates'a. W przypadku tych sprzedawanych standardowo z łańcuchem, może się okazać, że mieszczą się tylko te małe.

 

2) Do zastosowań bardziej terenowych, Gates robi wersję Center Track, stabilizowaną szyną pośrodku. Rzeczony Focus ma tradycyjną wersję paska i zębatek, więc - pomijając kwestię geometrii - w teren nie za bardzo... Z kolei nie jest to też wymarzone zastosowanie dla przekładni z serii Alfine.

 

3) Praktycznie pełna gama Gates jest dostępna na eBayu.

 

Edytowane przez WodnikOlszynek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...