Kisiel94 Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Witam, posiadam Kellys'a Oxygen'a z 2006r. - mniej więcej takie części - http://www.multipino.pl/offer332924.html (oprócz przerzutki) Rower jest dla mnie dobry. Ma 19,5". (Chociaż mam wrażenie miejscami, że brakuje mi te kolejne 0.5") Problem jest taki, że prawdopodobnie muszę wymienić, łańcuch, przerzutki (Miałem deore przez wiele lat - w tym roku wymieniłem na acere, wiem, że jest to kiepski produkt, przejechałem na nim ponad 1600km i się zepsuła tzn. wpadła w szpryche i się wygięła). Więc pytanie: Wymieniać cały napęd? Czyli przerzutki (tylko tył, bo chyba nie ma sensu przednie), korbe, kasete. Menetki mogą być te co są. Czy t jest sens to tak starego roweru? Tylko dlatego założyłem temat - resztę bym sobie poradził z tą stroną http://www.forumrowerowe.org/topic/122125-nap%C4%99dwymiana-nap%C4%99du-w-kilku-zakresach-cenowych-przerzutki-i-manetki-aktualizacja/ PS. Często miałem tak, że jechałem sobie np. w mieście i chciałem coś przeskoczyć np. wysoki krawężnik to na korbie z 2 spadał mi łańcuch na 1 - czyli potrzebna jest wymiana korby, bo się wyrobiły zębatki? PS2. Jest to wszystko dla mnie ważne, bo w przyszłym roku planuje dużo jeździć - w zimę już mam zaplanowane w miarę treningi.
paweloko Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Jeśli przerzutka ci się tylko wygięła to tylko ją wymień, nie ma potrzeby wymieniać pół roweru. Ale najważniejsza jest odpowiednia regulacja przerzutek. Zablokowanie jej na skrajnych przełożeniach żeby nie wychodził łańcuch poza kasetę.
Kisiel94 Napisano 13 Września 2013 Autor Napisano 13 Września 2013 @up - no dobra. A o co może chodzić z tym problemem " PS. Często miałem tak, że jechałem sobie np. w mieście i chciałem coś przeskoczyć np. wysoki krawężnik to na korbie z 2 spadał mi łańcuch na 1 - czyli potrzebna jest wymiana korby, bo się wyrobiły zębatki?" EDIT: Dobra - poczytałem sobie i zdecydowałem się. Jak będę miał te około 300 zł 1. To kupię: Łańcuch HG53 - jest jakikolwiek sens dopłacać do np. Łańcuch Campagnolo C9 ? Czy hg53 w zupełności wystarczy? Kaseta SHIMANO HG-50-9 - jest ok? Przerzutki RD M592 - no chyba lepszego nic nie będzie No właśnie jak bym wymienił te 3 części (koszt ~300zł + montaż pewnie 60zł) to nie musiałbym wymieniać korby? Może by się przydało. W przyszłym roku mam zamiar jeździć na zawody (wypróbowywać się) i nie chciałbym, żeby się z jakieś pierdoły wszystko poszło "kochać". 2. PS. te manetki co mam by pasowały (SL-M511)? Przerzutka przednia to jakieś alivio - musiałbym wymieniać? 3. Aha jeszcze jedno - cały czas jest tu mowa o 9 rzędowych. Wystarczy mi to? Nigdy nie jeździłem na 10 i nie wiem czy jest jakiś sens pchać się tam? I jeszcze jedno - czasami jak jeździłem rowerem to w korbie (lub w pedałach, ale wydaję mi się, że to w korbach) co 2 obroty były takie dziwne pyknięcia - raz są, raz nie ma. Co to może być?
Mod Team Puklus Napisano 14 Września 2013 Mod Team Napisano 14 Września 2013 1. C9 to najlepszy łańcuch wiec sens jest, przedłuża życie kasety. osobiście wziął bym m591. montaż 60 zł?? to nie umiesz 3 śrubek przykręcić ? 2. Tak i nie. 3. Nie pchaj sie w 10 rzędów, nie chcesz tego robić. A pytanie w korbie to zazwyczaj suport do wymiany.
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 2. Tak i nie. Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? I jak z kasetą? Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Miner Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Jak będziesz kupował przerzutkę do tyłu grupy wyższej od Alivio to uważaj na modele "Shadow", szkoda na nie zdrowia. Lepiej szukaj klasycznych "nie-shadowów"
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 Czemu wszyscy ta ostrzegają przed Shadow, a nie którzy polecają? Z tego co wiem to jest mniejsza i jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo zachęcenie o coś, a to jest bardzo istotne dla mnie. Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Miner Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Problemy z regulacją, "myślenie" przy zmianie biegu, nawet jeśli u niektórych działa ok a u innych nie (u mnie na przykład) to świadczy o tym, że ta technologia jest niedopracowana i ma duży rozrzut wadliwych egzemplarzy. Jako użytkownik XT Shadow radzę nie pakować się w żaden model Shadowa, włącznie z Deorką, na której jeździ mój znajomy od 3 lat i ma te same jaja co ja w XT Szukaj klasycznego Deore albo Alivio, chyba, że chcesz się szarpnąć na klasyka XT - miałem do czynienia z nim u znajomych i działa jak żyleta. P.S. Tutaj możesz sobie na moim przykładzie zobaczyć o co chodzi: http://www.forumrowerowe.org/topic/146121-przerzutka-tylna-problemy-xt-shadow/
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 Kurczę to tyle problemów z przerzutkami jest? No dobra, a może mi ktoś wyjaśnić ten tekst: Cytat Puklusa Nie pchaj sie w 10 rzędów, nie chcesz tego robić.
beskid Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Tak w skrócie to napęd 10 sp ma więcej wad niż zalet. Puki Póki jest taka możliwość to niektórzy go unikają albo wracają do 9-ki. W temacie XT to niestety ale spora grupa nie umie sobie poradzić z regulacją, kolejna ma pecha bo coś faktycznie jest nie halo a jeszcze inna problemu nie widzi. Poza tym to niestety ale napędy 9sp i 10 sp wymagają precyzji. Ta sama zmieniarka potrafi bez szemrania ganiać po kasecie ale 8 rzędowe.
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 A co powiecie o sram x5? Jest w cenie klasycznej deorki - chyba,że się mylę?
soulafein Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Aktualnie jestem uzytkownikiem SLX shadow m662. Do tego manetki XT m760. Wszystko uzywane, także swoje już przeszly. Zero problemow z regulacja i jak do tej pory rewelacja. Ostatnio sporo bylo deszczu, blotka i dziala bez zajakniecia. Uzywki! Co więcej widac ze od poprzedniego uztkownika duuuzo przeszly. Także nie skreslam Shadowa. Sadze ze chodzi o uwazna regulacje i dobre manetki. Wysłane z mojego Grand X In przy użyciu Tapatalk 4
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 No własnie jedni mają dobrze, drudzy nie. No trudno. Na dniach jeszcze poczytam co i jak. Może będą promocje zimowe. Ale mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć czy jest to sens pakować 600 zł w rower co ma tyle lat (7lat)? Nie chcę kupić znowu jakiegoś gówna pokroju acery i wymieniać po 1600 km, bo się o coś drasnął.
soulafein Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Mój rower ma aktualnie 5 lat i wymienilem poza amorek i kolami praktycznie wszystko. Część nowa, część uzywana. Rower to Unibike Mission wersja jeszcze bez wymiennego haka przerzutki. Także jeśli masz troche kasy oraz dobra rame to wg mnie warto. I w sumie kiedyś już na forum mowilem ze z uwaga przeszukać Allegro i Tablice bo mozna znaleźć fajne uzywki w bdb stanie. Wysłane z mojego Grand X In przy użyciu Tapatalk 4
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 hmmm... a rama w kellysie (rama PROTEC alloy ) będzie ok na następne lata?
beskid Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Ale mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć czy jest to sens pakować 600 zł w rower co ma tyle lat (7lat)? To ile ma lat jest mało istotne. Liczy się to w jakim jest stanie rama i reszta. Musiało by się praktycznie wszystko sypać aby nie było to opłacalne. Ta rama jako model wychodzi nadal więc jest to ciągłość serii. Jest z okresu gdzie przykładano się do roboty więc o ile Ci się podoba nie jest zbyt porysowana to bez obaw da się i więcej zainwestować.
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 No to git (podoba mi się ) Zamiast zainwestować w trenażer to pójdzie w części. A co do manetek mam taki problem, że manetka odpowiadająca za przednią przerzutkę nie działa tzn. mechanizm działa, ale nie pokazuję się który jest dany bieg. Może pękła sprężynka w środku czy coś. Dało by się to naprawić? Manetki to SL-M511.
Rulez Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Oxygen z 2006 to chyba coś zupełnie innego niż obecny Oxygen (zmiana była w 2007 r), ta rama to relikt minionej epoki, nie dołożył bym do niej złotówki ... gdyby to była rama z 2007 to co innego. Oxygen z 2006 to de facto rower crossowy z kołami 26"
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 Ah... Ale się wpakowałem... To co robić? Kolejnych 600 zł nie znajdę jużna ramę... A poza tym nigdy nie składałem roweru, więc tym bardziej. To może rower zostanie jako "szosówka" i kupiło by się jakieś rzeczy do niego i byłoby jak ulał? Przecież muszę mieć znowu co robić na wiosnę
Kisiel94 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 Ok, więc to będzie ok? (czy też za drogo w celu tylko usprawnienia ) http://allegro.pl/zestaw-shimano-hg50-9-kaseta-lancuch-deore-super-i3493174932.html (CS-HG50-9 11-32 + ŁAŃCUCH HG53) + jakieś alivio 410 lub 430 (To alivio u mnie w mieście można kupić za 120 zł - trochę drogo (o 20zł), ale przynajmniej zmontują i ustawią porządnie) Aha i jutro porobię zdjęcia kasety i korby i łańcucha i wstawię tutaj - chciałbym usłyszeć opinię tych którzy się w miarę na tym znają. Jak stwierdzicie, że kaseta jest ok, to wymieni się tylko przerzutkę i łańcuch.
Mod Team Puklus Napisano 15 Września 2013 Mod Team Napisano 15 Września 2013 To czy wyregulują porządnie to ciężko wyczuć, mimo że to nie taka wielka sztuka. Ale jak kupujesz w sklepie domagaj sie montażu i regulacji za darmo Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? 2. Tak i nie. Chodziło mi ze tak manetki będą pasować i nie nie musisz zmieniać przerzutki
Kisiel94 Napisano 15 Września 2013 Autor Napisano 15 Września 2013 http://imageshack.us/photo/my-images/7/6st5.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/62/14i0.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/513/ucmi.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/14/fgyn.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/585/vfei.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/34/1y3d.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/833/08kz.png/ To są te zdjęcia - moglibyście ocenić ich stan? Co najlepiej z nich wymienić?
Mod Team Puklus Napisano 15 Września 2013 Mod Team Napisano 15 Września 2013 Tu nie za bardzo jest co wymieniać, korba jest ok, kaseta trochę zużyta ale póki działa to ok, wyszorować napęd, nasmarować, wyregulować i jeździć. Ewentualnie manetki jak masz lipne kupić lepsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.