Skocz do zawartości

[damper] powietrze zamiast azotu i serwis Vario Bike


mudia

Rekomendowane odpowiedzi

Fox RP23 wymaga wymiany oleju. W Cult-bikes życzą sobie za taką przyjemność ok 400zł, co jest kwotą dość dużą. Polecono mi serwis Vario Bike z Krakowa, który za taką usługę bierze znacznie mniej. Jest jednak pewien haczyk, komory nie pompują azotem, ale powietrzem. Z tego co wiem, to w tym modelu azot jest oddzielony od oleju i nie powinien mieć z nim styczności, więc kwestia pienienia się oleju raczej odpada, ale może w grę wchodzić coś o czym nie wiem.

 

1) Czy ktoś nabijał komorę powietrzem, a nie azotem? Jakie były tego skutki?

 

2) Czy serwisowaliście komorę olejową w tym serwisie? Czy go polecacie jeśli chodzi o tak skomplikowany serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdajesz sobie sprawę że w powietrzu jest sporo ponad 70% azotu ?? :P ta komora może być nabita w sumie każdym gazem nie reaktywnym, azot jest neutralny dlatego go stosują ale powietrze ma podobne właściwości.

Temat juz poruszany X razy, wystarczy poszukac. X ludzi rowniez robi serwis damperow i nalezy zadac sobie pytanie czym pompuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z życia wzięte:

 

do wulkanizatora przyjeżdża gościu i pyta się czy pompuje koła azotem.

wulkanizator odpowiada że nie, ale może napompować mu koła mieszanką 70% azotu, 20%tlenu i homeopatycznymi dodatkami gazów szlachetnych za 100zł

I najlepsze w tej historii jest to, że klient się nie połapał i zapłacił 100zł za zwykłe napompowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...