Skocz do zawartości

[Koło] ...Problem z kołami...


plnypl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Po wymianie obreczy na Dartmoor Fortress koło jest maksymalnie przesunięte w prawą strone widełek ze aż opona haczy o widełki.

Zle splecione koło, zła felga? dodam ze mam piaste z hamulcami tarczowymi a DF jest pod V/U-Brake w czym problem?

 

Zdjęcia problemu:

post-169142-0-92927200-1378391288_thumb.jpg

post-169142-0-69850400-1378391298_thumb.jpg

post-169142-0-43489100-1378391304_thumb.jpg

Napisano

Czyli to ze felga nie jest dedykowana pod tarcze nie jest problemem tylko zle zrobione koło? czyli fachowiec zle mi to zrobił? problem wystepuje także w tylnim kole.

Napisano

Podciagnij troche szprychy od strony tarczy.

Zacznij od 1/4 obrotu nypla. Przekrec kluczem 1/2 obrotu i wroc 1/4. W ten sposob szprychy nie beda poskrecane.

To zakladajac, ze masz klucz i przyrzad zwany centrownica, a jak masz jeszcze do tego narzedzie mierzace centrycznosc.... ale rozumiem ze nie masz, bo nie zadawalbys takich pytan  ;) 

 

PS.

Odnies kola do fachowca i powiedz zeby to poprawil.

Felga tu nie ma nic do rzeczy, nie ma znaczenia czy jest pod v-ki czy nie.

Napisano

aha już myślałem ze złe obręcze dobrałem czy coś, jutro sie do "Fachowaca" wybieram z reklamacją.

 

**[Kiciok]   racja tylko policzył 25zł za koło wiec pewnie bedzie chciał poprawić, no albo zwrot kasy...

  • Mod Team
Napisano

Ja jak sobie zaplotłem obręcz która była popękana to i skakanie wytrzymała, po prostu trzeba sie przyłożyć i porządnie to zapleść a nie na odwal sie byle kasiorę zedrzeć. Sam byś to lepiej zrobił daje sobie rękę obciąć.

Napisano

Zle splecione koło, zła felga?

nic z tych rzeczy - źle wycentrowane, też tak sobie kiedyś wycentrowałem. Zmierzyłem suwmiarką i 2mm od osi się walnąłem w obliczeniach. Po prostu musisz jeszcze raz wycentrować

dodam ze mam piaste z hamulcami tarczowymi a DF jest pod V/U-Brake w czym problem?

 

W zasadzie, gdyby koło nie obcierało, to nie miało by to znaczenia przy tarczach, co najwyżej nie mógł byś jeździć bez trzymanki.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

Napisano

byłem tam dzisiaj to mi powiedział ze oni to robili bez centrownicy i dlatego tak wyszło, to na oko?? wiem ze czas zmienić serwisanta :thumbsup:

  • Mod Team
Napisano

Ja też robię bez centrownicy bo serwisu nie mam to mi nie potrzebna ... i jakoś da sie prosto zrobić ... tak czas zmienić serwisanta :P

Napisano

Jeździłeś kiedyś z jadnym kołem trochę z lewej a drugim trochę z prawej? Trudniej utrzymać równowagę, zwłaszcza przy dobrych łożyskach w sterach, bo kierownica skręca. A co do tarcz, to zcentrowanie koła nie wpływa na funkcjonalność hamulców, w przypadku Vek proste ale przesunięte w osi roweru koło wpływa na nierównomierne zużycie klocków.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

Napisano

Jeździłem na zgiętej osi tylnego koła. Jednak to chyba nie to samo, bo całe koło było tak jakby przesunięte względem ramy. Złe wycentrowanie obręczy względem piasty to jednak co innego. Co do v-brake'ów to wszystko rozumiem, bo mam i wiem jakie są tego defekty i różnice kiedy koło proste, a kiedy nie itd. :D Chodzi mi o to, że ja mam własnie taki problem, że rower nie jedzie do końca prosto i nie mogę dojść do tego co jest przyczyną. Może właśnie to co mówisz, więc podepnę się do tematu. Jest tak, że jak się jedzie i trzyma się kierownicy to w sumie nie widać i nie czuć niczego. Tak jakby wszystko było prosto i dobrze. Jednak takie wady lekkie itd. ukazują się dopiero jak się puści kierownicę. W motocyklach jest tak samo. Sprawdza się tak w takich przypadkach, czy rama jest prosta. Jednak rowery to co innego. Problem polega na tym, że jak puszczę kierownice to trudniej jest utrzymać równowagę niż w normalnym nowym rowerze. Niech mi tu nawet nikt nie wyjeżdża z tekstem, że może po prostu nie potrafię. To jest pewne, że coś jest z rowerem nie tak. Puszczam kierownicę i rower lekko jakby skręca, bardzo lekko, ale wyczuwalnie i trzeba tak jakby balansować, ale w jedną stronę bardziej. Rower się trochę przekrzywia. Macie jakieś pomysły i czy Ty Tofi masz jakieś pomysły dlaczego tak może być? Jakby udało się rozwiązać ten problem to byłbym baaaaaaaaaaaaardzo szczęśliwy. :D

Napisano

Powodów może być milion. Ktoś niedawno napisał na forum że od upadku na rowerze rama się skrzywiła lekko (niewidocznie goły okiem) i już z trudem łapie równowagę bez trzymanki, a dla porównania na zapasowym rowerze nie ma z tym problemów. Jeżeli masz amelinium to sprawa zamknięta bo już tego nie naprawisz. Jeżeli stal to liniał, przyrządy i możesz szukać odstępstw w geomerii. Albo tylny trójkąt, albo okolice sterówki, no i na koniec niezbalansowane obciążenie na kierownicy (najmniej prawdopodobne). Oczywiście zakładam wycentrowane koła.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

Napisano

Tzn. kokpit jak w lądowniku księżycowym i najczęściej wszystko ustawione pod prawą rękę. Niektórzy mają dzwonki wielkości dwóh pięści. Wszystko co jednoznacznie przeważa kierownicę na którąś stronę. Lżejsze rzeczy nie mają takiego znaczenia bo jest efekt żyroskopowy. I to tyle w temacie.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

Napisano

Obstawiam skrzywioną lekko ramę. Trudno. Będzie trzeba dalej tak jeździć. Wolałbym, żeby wszystko było tip top, ale nie mam kasy na nową. Poza tym ta jest bardzo dobra. ;) Nie wożę żelastwa ani niczego takiego na kierownicy. Wszystko jest idealnie symetrycznie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...