Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie ciekawy ten schwinn , a poza tym to taka marka jest że kiedy o scottcie (nie wiem jak po polsku odmienić przez przypadek) nikt nie słyszał to schwinn robił takie rowery że ho ho ... dziękuję za bardzo ciekawy i cenny link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że włamali mi się do piwnicy i ukradli (dzięki Bogu!) mojego połowicznego makrokesza (a zabawne nawet, bo potrafiłem w centrum zostawić go na 2 dni przypiętego na ulicy i nic, a tu we własnej piwnicy gwizdnęli go... i tylko go, winiaczami domowej roboty wzgardzili...), przymierzam sie do kupna czegoś porządniejszego. Po przewertowaniu tegoż wątku wpadł mi w oko level A4 z `09, najważniejsze rzeczy - czyli amor z blokada z przodu i tarcza z przodu ma, tylko napęd 9 biegowy z tyłu mnie martwi, naczytałem się ze to dużo słabsza konstrukcja niż kaseta 8-biegowa, plus inny (czyt. cieńszy) łańcuch... Miał ktoś jakieś doświadczenia z tym związane?

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zgłoszona na Policję, byli na miejscu, zabezpieczyli ślady - bez tego ubezpieczalnia by nawet nie spojrzała na wniosek o wypłatę odszkodowania, a cieszę się dlatego - że najpierw jak ostatni cymbał kupiłem coś a`la makrokesz, a dopiero potem zacząłem przeglądać forum, gdy na zmianę sprzętu było już za późno. Teraz - jest i okazja i środki (po wakacjach się troszkę odłożyło + grosze za ten ukradziony).

 

Tylko martwi mnie trwałość napędu, te łańcuchy do 9 biegowych są słabsze? a koronki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zgłoszona na Policję, byli na miejscu, zabezpieczyli ślady - bez tego ubezpieczalnia by nawet nie spojrzała na wniosek o wypłatę odszkodowania, a cieszę się dlatego - że najpierw jak ostatni cymbał kupiłem coś a`la makrokesz, a dopiero potem zacząłem przeglądać forum, gdy na zmianę sprzętu było już za późno. Teraz - jest i okazja i środki (po wakacjach się troszkę odłożyło + grosze za ten ukradziony).

 

Tylko martwi mnie trwałość napędu, te łańcuchy do 9 biegowych są słabsze? a koronki?

 

Co do policji hmm za ok 2-3 tyg dostaniesz pismo z umorzeniem sprawy ze względu na nie wykrycie sprawcy ( znam to z autopsji )

Jeśli zaś chodzi o sprzęt to w tej chwili 9 zaczyna być standardem i z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że nie ma większej różnicy między 8 a 9

.

tak czy inaczej po ok 1000 km trzeba zmieniać łańcuch. Spowodowane jest to rozciągającym się łańcuchem. Jeśli przegapisz odpowiedni moment na wymianę może Cię to kosztować wymianę kasety ( ew koronki).Jeśli dalej będziesz jeździł na rozciągniętym łańcuchu to i koronki mech korbowego będą do wymiany.

Przy wymianie łańcucha co mniej więcej 1000 km możesz użytkować cały napęd wiele tys kilometrów. Mam takiego klienta który w rowerze szosowym wymienia

łańcuch co ok 700-800 km i przejechał na napędzie już ok 25 tyś !!! Szok ! i tu przypomina mi się nie śmiertelna maksyma " Jak dbasz tak masz "

A więc oprócz wymiany łańcucha trzeba też o niego dbać. Regularnie czyścić, smarować i unikać zmiany biegów przy dużych obciążeniach.

 

Rower do tyś złotych? Polecam Kross Hexagon V4 2009 lub Hexagon V6 2010 ( trochę więcej niż tyś )Podstawową i najważniejszą rzeczą jest rama a w tych modelach rama jest z taka jak w Kross Level A2-A8 z lat 2007-2008. Bardzo sztywna i z możliwością montażu hamulców tarczowych. A więc doskonała baza do dalszej rozbudowy. Bo trzeba pamiętać że można wszystko wymienić w rowerze a jak wymienimy ramę to będzie już nowy rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie (mojej siostrze) jak ukradli rower z pod szkoły, przyszło umożenie po 6 tygodniach, ale po 3 miesiącach zawitał policjant ze ujęto sprawcę który przyznał się do winy (szok), niestety tutaj ta bajka się konczy, ponieważ nie ma możliwości sciągnięcia od niego kwoty za rower w przypadku sprawy cywilno-karnej bo jest osobą nie pracującą z rodziny patologicznej i takie tam... Więc zawsze lepiej zgłosić nic nie tracimy a tym bardziej musimy jeżeli mamy ubezpieczenie, co do łancucha, to w rowerach szoszowych przebiegi sięgają 15k km+ a to dlatego ze taki naped konserwowany pracuje w "konfortowych" warunkach, nie ma styczności z kurzem, piachem, błotem co skraca jego żywotnośc, ja osobiście polecam jazdę na 3 łańcuchach ze zmianą co 400km (w zależnosci od warunków w jakich jeździmy) :)

 

P.S. Myślę ze użytkownikowi dasilva nie chodziło o kupno nowego łancucha co 1000 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz jestem nowy na forum. W dziale powitań opisałem swoją skromną osobę.

Z

Żeby wejść w posiadanie łańcucha trzeba go nabyć drogą kupna ew namówić kogoś do kupna i podarowania :rolleyes:

Tak. Pisałem o kupnie łańcucha co tyś kilometrów

Łańcuch współpracuje z zębatkami. Jeśli rozciąga się zaczyna "wycinać" zęby dlatego trzeba go wymienić.

Nie wymieniany łańcuch może "wyciąć" zęby w taki sposób że powstaną "igiełki"

Jeśli zaś chodzi o eksploatacje napędu w rowerach szosowych to pamiętać trzeba że "syf" jaki jest na polskich ulicach

(widać po samochodach) przykleja się do łańcucha tworząc tarczę ścierną. Myślę że nie ma zbyt dużej różnicy w eksploatacji

między rowerem szosowym a "góralem" używanym do jazdy głównie po mieście. Dlatego podtrzymuję swoje zdanie o wyminie łańcucha

co ok 1000 km. To też zależy od warunków użytkowania. Przy jeździe czysto amatorskiej po płaskim można zrobić i 2000 bez wymiany.

Dlatego najlepiej nabyć przymiar do łańcucha i co jakiś czas kontrolować.

I czyścić i smarować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Góral po mieście a rower szosowy - ok tutaj się zgodze ze zużycie będzie podobne, ale góral jeżdzący w terenie nigdy nie osiągnie przebiegu takiego jak szosa, po 2-gie jeżeli mielibyśmy wymieniac łancuch co 1000km to kaseta nie zawsze może nam taki przyjąc, musiała by być dobrej klasy, ponieważ ja mam Sram PC-830 i kaseta miała problemy z nowym łańcuchem po zaledwie 650km przejechanych kilometrach (lasy itp) (po 80km łancuch się ułozył, wcześniej bardzo częste przeskikawia przy mocniejszym depnięciu), ja jestem jak wcześniej pisałem zwolennikiem max 3 łancuchów, bo łancuchy jedną drogą a kaseta i tak się będzie zużywać i tego sie nie da zatrzymać, warto zrobić sobię rozpiskę czy warto kupować łańcuchy co 1000km (u mnie to by wychodziło co 9 miesięcy) oraz o jakiej jakosci/cenie za łancuch mówimy? srednio napęd w typowym mtb do typowego przeznaczenie wytrzymuje 8k km :rolleyes: = 8 łancuchów pokroju wipperman connex 800 (jak dla mnie) ~ 60zł jeden - nieopłacalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afly

Dlatego też napisałem na końcu mojej wypowiedzi żeby zakupić przymiar do łańcucha. Jak wiesz inaczej łańcuch zużywa się gdy ktoś waży 100 kg i inaczej gdy 60 kg. Inaczej na suchym i płaskim a inaczej na błotnistym i pochyłym. Konkludując : Kupić przymiar i sprawdzać

 

Ale nie piszmy tu o łańcuchach tylko o rowerze do 1 tyś

 

Jak już pisałem mój faworyt to Kross Hexagon V4 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross Hexagon V4 2009 bije go pod każdym względem :)

 

 

 

Może i tak, ale...

 

Rower zakupiłem w czerwcu 2009 roku w bike atelier ze względu na zbliżający się dwumiesięczny wyjazd w góry, a także cenę, która przemawiała do mnie najbardziej :P. Ten mtb rzecz jasna jak u większości "przeciętnych" ludzi miał służyć jako pojazd służący do jazdy "do sklepu" bądź rekreacyjnie ze znajomymi. Na początku tak to wyglądało - kiedy to zachorowałem "na cyklozę" dzięki koledze, który ową chorobą mnie zaraził (wdzięczny będę do końca życia :)) i pokazał, że rower służy do innych celów niż te powyżej wymienione, zaczęły się ostrzejsze wyjazdy. Początkowo niezbyt męczące, lecz z czasem rowerek pokonywał coraz większe dystanse w bardziej wymagających warunkach - zaliczył także już 2 rajdy. To tak troszeczkę historii :).

 

 

Dzisiaj ten Matts ma wbite 3541.6 km i jeździ mi się nim wyśmienicie :P.

 

 

 

Co do sprawowania:

 

Biegi SRAM'a regulowałem tylko raz, po czyszczeniu napędu - pod koniec października 2009. Rama jest solidna (ten sam model co w matts 5V). Rower zajeżdżany jest codziennie bez względu na warunki - w mrozie i śniegu tak jak obecnie armotyzator Suntoura staje się bardziej miękki, bez względu na regulację. Koła wraz z piastami Joytech'a sprawują się idealnie - zero luzów, "centr" itd. Ogólnie napęd po powyżej podanym przebiegu działa jak należy. Klocki w hamulcach Radius wytrzymały w moim przypadku 2 miesiące (lipiec - Sierpień, czyli ~ 2000km). Jak na razie wszystko jest w należytym porządku :).

 

 

Aktualnie rowerek jest już po paru kosmetycznych modyfikacjach m. in: wymianie tylnych hamulców na Deore XT i klocków z przodu na BBB, opon, siodła, pedałów (przejściowo między SPD) - w styczniu przymierzam się do wymiany amortyzatora instalując jakiegoś Rock Shox'a.

 

 

To tyle z mojej strony - osobiście uważam tą Meridę jako bardzo udany start w sporcie rowerowym i rower wystarczająco wytrzymały dla początkowych prób :). Zdjęcia posiadam w galerii. Od siebie na koniec - Polecam :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry rowerek na rozpoczęcie przygody z rowerem jeśli nie wiesz czy cię to wciągnie czy też będzie służył na "spacery do lasu czy parku czy też się znudzi po miesiącu jeżdżenia bo się człowiek przy tym poci i śmierdzi :)

Co do wytrzymałości 9 rzędowego napędu to nie widzę żadnej różnicy w porównaniu do 8 rzędów,

polecam robić coś takiego: kupić 3 łańcuchy nie muszą być drogie bo tak samo się zużywają, wymieniać co 500km na jeden z tych 3 sztuk, jak już dojdzie do tego że będziesz miał 3 sztuki używane, to np kładąc je na podłodze obok siebie sprawdzasz który jest krótszy i go zakładasz

w ten sposób napęd wytrzyma ci naprawdę sporo kilometrów.

stosowałem to w 8 rzędowym napędzie i od 3 lat stosuje w 9 rzędowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym na początku stycznia kupić rower

Mam ok 180cm wzrostu i waże 8x kg

 

Chce wrócić na rowerowe ścieżki , żależy mi na tym by rower był rozwojowy by uniknąć wymieniania połowy osprzętu jeśli połknę rowerowego bakcyla.

 

Chciałbym wydać 1500zł i w tej kwocie fajnie by było jak starczy na jakieś rękawiczki i licznik.

Możecie polecić jakieś sklepy ? zarówno internetowe jak i stacjonarne na terenie Poznania ?

 

Dwa modele zwróciły moją uwagę:

 

Kross

MONGOOSE

 

Z góry dzięki za pomoc !

 

*przeczytałem poprzednie posty i podobne tematy na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Lepszym wyborem jak na moje oko będzie wszędzie polecany Kross.

 

Byłby to rower który raczej nie zawiedzie (przy dobrej konserwacji).

Tektro Auriga to niezłe tarczowe hamulce, a przerzutka XT z tyłu to taki "gratis".

 

Ogólnie jest to rower sprawdzony i na sprawdzonym osprzęcie.

 

Ode mnie głos na Krossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 to chciałem się przywitać Cool

Więc przejdę do sedna-przymierzam się do zakupu roweru -przyznam się że całkowicie wypadłem z obiegu bo nie jeżdżę od X lat i nie jestem na bieżąco ze sprzętem

Kwota jaką mogę wydac to tak do 1300-1400zł

Mieszkam w Beskidach więc jest tu gdzie pojeździć

Co byście radzili qpić do w/w kwoty-sprzęt nie musi być nowy a nawet preferowałbym coś używanego ale z nieco wyższej półki

Polowałem na tego:

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=859661550 ale ktoś widocznie skorzystał ze 'snajpera' bo mnie podkupił w ostatniej chwili...

teraz myślę nad tym Giant'em http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=863055773 lub http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=867724632 (tyle że nie wiem co to za firma)

Macie może jakieś inne propozycję??

Będę wdzięczny za wszystkie porady

Aha-nie ma jakiegoś parcia na czas także nie musi to być zakup 'na wczoraj'

Myślę też nad:

Feelt'em http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=868145230

Specialized http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=868599772

Mój wzrost to 176cm więc ramy 17-19" raczej

Edytowane przez krissek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam zamiar kupić rower do ceny 800zł(może być co nieco więcej)

Na oku mam Hexagona V6.

http://www.allegro.pl/item868213359_wyprzedaz_kross_v6_d_brake_shimano_xcr_849zl.html

Napiszcie co o nim sądzicie bo ja jestem laikiem... ;)

Będe go raczej wykorzystywać w lekkim terenie, troche po asfalcie itd. Po prostu do szkolenia się w tej dziedzinie.

Chciałbym żeby ten rower trochę wytrzymał...

Mam ok 140 cm wzrostu i ważę ok 35kg, ale że mam 13lat to jeszcze rosnę i interesuje mnie rama 17'.

Jeździłem na Hexagonie V5 19' mojego kolegi i na levelu a2 17' mojego brata. 19' było o wiele za duże a 17'troszke za duże, ale jak pisałem ciągle rosne i w ciągu ok. roku powinienem do niego dorosnąć.

Jak już pisałem, od roweru wymagam żeby był trwały oraz żeby był bazą do dalszej rozbudowy.

Moimi faworytami są Hexagon(ten z linka) oraz Hexagon V4 z 2009r.(ten na ramie levela).

Jestem otwarty na inne propozycje.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hexagon V4 2009

plusy:

-dobra rama pod dalszą rozbudowę

 

minusy:

-tylna piasta pod wolnobieg

-gorszy amortyzator

 

Hexagon V6 2007

plusy:

-dobry amortyzator w tym przedziale cenowym

-tylna piasta pod kasetę (wytrzymałośc + możliwosc rozwoju bez zmiany piasty)

 

minusy:

-mała sztywnośc ramy (w porównaniu do ramy Haxagonów 2009)

 

To co mi się udało wyłapać ;) Skłaniałbym się ku Hexagonowi V6, tylko że jeżeli byś się zaraził cyklozą to ta rama musiałaby pójśc szybko do odstrzału...

Edytowane przez afly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale mam pytanie odnośnie kilku części, a mianowicie:

Klamko-manetki Shimano ST-EF-35, korba Truvativ X-flow, Hamulce tarczowe Tektro IO, kaseta 8-rzędowa SRAM PG-830 (11-32 zębów), Piasty aluminiowe Joytech.

Szukałem na Googlach, ale odnośnie tych części nic nie znalazłem, a może ktoś z was miał niektóre z nich i może sie wypowiedzieć. :)

Z góry dzięki.

Edytowane przez Kriss07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Hexagon V6 2008, co do hamulców to powiem tyle że wbrew temu że są to tarczówki mechaniczne to są naprawdę w stanie mnie zatrzymać (84kg) ale jednak trochę czasu musiałem spędzić przy regulacjach aby nic nie ocierało itp, widomo po każdym wyjęciu koła czynnosc trzeba powtórzyć, jednak tym hamulcom nic złego nie mogę zarzucić, na kasecie przejechałem 1500km+, zurzycie już na niej widać, jest to poprostu cześc napędowa która jak wiadomo zużywa się i do tego bym nie przywiązywal uwagi zwłaszcza w tym przedziale cenowym, na pewno pod 5k km pociągnie :), piasty joy tech - jak dla mnie extra, we wcześniejszych rowerach nie miałem tak dobrych piast, dobre uszczelnienie, naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyły :P, co do korby się nie wypowiem ponieważ w swoim modelu miałem korbę FSA która juz po 700km poszła do wymiany, pogięta była tak że nie było możliwości ustawienia przedniej przerzutki aby łancuch nie ocierał o którąś ze stron prowadnicy, manetki dostałem ST-EF-60, ogólnie ok, ale jednak prawa (od tylnej przerzutki) już luzy lekkie ma (dużo w ostatnim czasie jazdy po mieście, bardzo często używanie manetki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy te rowerki beda takie wytrzymałe i na lata to nie wiem, ja bym dozbieral i kupił Unibika Evolution, albo Kellysy sa tanie na allegro, bo jakos to BH nie bardzo, na forum chyba jest 1 taki rowerek, i to chyba wyższa półka, daj jakies linki do tych BH

 

 

Zgodzę się z Toba w 100%.

Moim zdaniem lepiej kopic podstawowa wersję Gianta albo Kellys-a ;]

Znane firmy bardzo dobre ramy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...