Skocz do zawartości

[Amortyzatory] Rock Shox Recon Silver TK Solo Air vs Rock Shox Tora SL


peepeepee

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Jeżeli nie były zaniedbywane to potrafią spokojnie ponad 10 000km przejechać bez większych uszczerbków. Tora to straszne kowadło ale pancerne i uchodzi za niezniszczalne choć az tak dobrze nie jest :P Konstrukcja solo air jak i tłumików w tych przypadkach jest na tyle prosta ze spokojnie można to (czyli serwis) zrobić sobie w domu a uszczelki da sie dobrać w sklepie hydraulicznym, Ogólnie recon gold o ile jest faktycznie Gold będzie najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja A6-ka się nie sprzedaje, więc biorę pod uwagę inny scenariusz, czyli wymianę amortyzatora.

Jaki polecicie poza wymienionymi w temacie ?

Na pewno powinien być powietrzny, super gdyby miał mocowanie także pod V-ki (zmieniłbym hamulce w przyszłym sezonie ale to nie jest konieczny wymóg, najwyżej zmienię w tym roku).

 

Dotąd moje doświadczenie z powietrznymi to TORA W318 i szczerze Wam powiem, jestem w tym temacie laikiem.

Torę mogłem (mam pompkę) dopompować do ciśnienia odpowiedniego do wagi , miała blokadę twardości w manetce i pokrętło "zółwik" i "zając" w goleni.

 

Teraz czytam o TK i MC czyli Turn Key i Motion Control , możecie mi wyjaśnić tak po ludzku na czym to polega , szukałem w necie i nie jestem do końca pewien o co chodzi ?

 

Znalazłem w necie w cenie akceptowalnej :

- Rock Shox Tora SL - nowy ale troszkę stary 2010 rok ;

- Rock Shox Recon Silver TK nieco droższy (tutaj mimo oznaczeń TK w opisie są informacje, że sprzedawany egzemplarz to Motion Control) ;

- Rock Shox Recon Gold i tutaj widzę TK , RL.

 

Co oznacza RL ?

Który z w/w modeli polecicie i dlaczego ?

Na co zwracać uwagę przy ewentualnym wyborze , żeby nie dać się nabrać ;-)

Sorki za lamerstwo w temacie ale nie orientuję się w modelach , co się w nich zmienia , po prostu siadam na rower i jeżdzę , nie śledzę nowinek ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

TK to wprowadzona przez RSa system tłumienia z blokadą, jest on bardzo prosty i można by rzec toporny. MC To juz dość zaawansowany system tłumienia, który pozwala na ustawienie kompresji na zadowalającym poziomie, dostosowanym do warunków jazdy oraz całkowite zablokowanie widelca w razie potrzeby.

 

Co do oznaczeń u RSa nie specjalnie sie orientuję, jednak nie było reconów silver z MC, chyba, poza tym skoro ma TK w nazwie ... Gold natomiast powinien mieć taki tłumik. Tora SL to gaziak z tłumieniem TK. Tylko tora 318 najwyższy model posiadał MC i cieszył się on uznaniem.

 

Jeżlei chcesz coś z pivotami ... Ciężko będzie ale Raidon Suntoura albo jak byś chciał wydać wiecej to Axon, może jeszcze dorwiesz wersje z pivotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tłumiku TK jak sam wiesz możesz wykonać ok. pół obrotu pokrętłem. W MC jest kilka obrotów więc w praktyce masz możliwość dokładniejszego ustawienia tłumienia zależnie od terenu, szybkości jazdy itp. Recon Silver TK to właściwie nieco lżejsza Tora (dzieki aluminiowej rurze sterowej lub koronie, nie pamiętam dokładnie). Godny uwagi byłby dopiero Recon ze złotymi goleniami i tłumikiem MC ale one kosztują prawie tyle co Reba, a i tak chyba już nie kupisz wersji pod V-ki. Wogóle ciężko już znaleźć dobry amor pod v-ki. Weź to pod uwagę. Może warto zmienić też hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

MC rozpoznasz po naklejce na koronie po prawej stronie.

ehm ehm ... tłumik znajduje sie w prawej goleni ... naklejki może nie być bo ktoś zdjął np, ale w tłumiku MC na pewno będzie regulacja Gate, pokrętłem lub kluczem wewnętrznie w zależności od modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam do tematu , gdyż małe jest zainteresowanie A6-ką i coraz bliższy jestem modernizacji.

Waga 100 kg , planowane przebiegi to min. 2000 / sezon

Porównanie jakie mam to Dart 3 który jest twardy i tępy oraz Tora W318 która była dla mnie komfortowa ze względu na możliwość (mam pompkę) regulacji.

Mam kilka pytań :

 

1. Który model i dlaczego ?

Rock Shox Recon Silver TK SA Pop - 880 pln

Rock Shox Recon Gold RL SA Pop - 1180 pln

 

Czy warto wydać 300 pln więcej na Gold czy wybrać Silver i kasę przeznaczyć na coś innego ?

 

2. Jaka jest różnica w poniższych egzemplarzach, bo ceny mają prawie identyczne ?

Recon Gold RL CL 100 Pop PR

Recon Gold RL SA 100 Pop

 

Co oznacza CL i SA , jakie są różnice ?

Co oznacza PR lub jego brak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

 

Ok, tylko tak :

Miałem / mam 2 amorki Rock Shox , Suntour nie znam, stąd mój wybór padł na RS.

Jestem amatorem, nie jest mi potrzebny super/hiper sprzęt, jak już pisałem Tora W318 pod względem użytkowania mi odpowiadała, technicznie też nie szwankowała, przebiegów nie robię astronomicznych, w zawodach nie startuję.

 

V-ki nie są dla mnie złe ale szukając amora nie ma nic konkretnego pod V-ki stąd doszła zamiana hamulców, nieco wymuszona a jak już zmieniać to na coś konkretnego.

Oczywiście Reba jest trochę droższa ale idąc tym tropem to za chwilę jakiś inny model będzie ciut droższy od Reby i całą kasę wydam na amora a czymś muszę hamować ;-)

To wygląda tak, że mam max. 2000, może odrobinę więcej i planuję w tej kwocie kupić amortyzator i hamulce.

Zastanawiam się pomiędzy Recon Silver lub Gold i hamulce SLX lub XTR.

 

Oczywiście nie wykluczam innych producentów/modeli tylko uzasadnij swoją propozycję.

Czemu zamiast RS Suntour Epicon lub ewentualnie Axon ?

Cenowo są ciut tańsze a jak technicznie ? Jak w użytkowaniu ?

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden z wymienionych za te pieniądze. Dać prawie 1200 za Recona to trzeba mieć chyba za dużo kasy na zbyciu. A jak tak to czemu nie nie wiele droższa Reba. A tak na koniec to najrozsądniej za mniejszą kasę wypada Epicon a nie żadne RS'y.

 

 

Znajdź Rebe nie tapered - nową, niewiele droższą :]

Ostatnimi czasy coś się właśnie stało z cenami amortyzatorów.

A Epicon i Recon Gold to jednak nie to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Za 1200 zł idzie kupić nowego sektora który recona połyka w całości :P jednak to widelec do troszkę inszej jazdy :D

http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-sektor-rl-dpc-150mm-czarny-i3450580652.html 120/150 mm gdzie na 150 można na zjazdach przestawiać, przydatne ;) Jednak wymaga piasty 20mm. Jak by nie to to bym go wiza zamiast rebe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ma być wideł dla amatora dla lekkiej i zapewne spokojnej jazdy a tu proponuje się zwierze o 150 mm skoku! Po co?Do tego zmiana piasty....

 

Na mój pomyślunek-zrób tak :

1-kup Recona Golda 100mm z MC lub nawet starszym systemem TK wraz z mametką.Ma jedną komorę powietrzną co dla amatora jest zupełnie wystarczające.Rebę nie każdy szczególnie początkujący umie dobrze dostroić (dual air).

2- kup hamulce SLX z metalicznymi klockami na radiatorach (br 666 lub nowszy br 675) i do tego tarcze  sm-rt-67 z mocowaniem pod posiadane piasty.Z 2000zł jeszcze reszta zostanie.

 

Taki amor i set slx-a da Tobie pełne zadowolenie (przetestowane na mojej własnej osobie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@peepeepee ja tylko stwierdzam, że wydawanie tyle kasy na Recona i to nawet w wersji gold jest bez sensu. Za nie wiele więcej jest nie tylko Reba ale i Minuta http://allegro.pl/wyprz-amortyzator-manitou-minute-100mm-disc-milo-i3409246404.html lub R7 http://www.bikestacja.pl/pl/amortyzator-manitou-r7-pro-164.html. A to już jest zdecydowanie wyższa liga i nie ma nawet co porównywać z Reconem. Natomiast jestem zdania, że na Twoje potrzeby jak znalazł jest bardzo porządny Epicon lub bliżniaczy właśnie Axon. Jak dorwiesz Axona z piwotami to masz zajefajny wideł i sporo kasy zostanie. Epicon w swojej klasie nie ma konkurencji pod względem cena-jakość. Do tego kupujesz hydrauliki SLX'a i czego chcieć więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz zreasumuję , jestem amatorem , ważę 100 kg , jazda po Kampinosie , może w przyszłym roku góry.

Nie chcę też nic wymieniać poza samym amortyzatorem.

Blisko jestem Recon'a Silver lub Gold, ewentualnie Epicon lub Axon.

Widzę także Reby w bardzo dobrych cenach, jednak troszkę mnie to dziwi, skoro amor jest lepszy niż Recony.

 

Czym różni się Epicon od Axon'a ?

Jak je można porównać do Recon'a w kwestii awaryjności , amortyzacji ?

Jak z serwisem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Axon to praktycznie to samo co Epicon. Coś w stylu Reba a Sid. Jest lżejszy i ma charakter bardziej wyścigowy. Nie wiem jak jest z Reconem ale te obydwa modele Suntour'a nie mają większych kłopotów z awaryjnością.

 

Ja też zreasumuję i powtórzę, że jak dasz prawie 1200 za Recona to zrobisz baaardzo duży błąd. To już kup Rebę tylko nie solo air bo pod Twoją wagę i być może góry będzie jak znalazł. Uprzedzając pytanie Reba jest konstrukcyjnie prosta jak budowa cepa w serwisowaniu nie droga a i żeby ją uszkodzić to trzeba się naprawdę postarać. Inne propozycje za ponad 1 k też wymieniłem.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

@peepeepee ja tylko stwierdzam, że wydawanie tyle kasy na Recona i to nawet w wersji gold jest bez sensu.

I o to mi chodziło, ja nie proponowałem kup sobie sektora tylko w ogóle dobrze a nawet lepiej można kupić sektora który lepiej by pracował :P

 

A tutaj jeżeli chodzi o ekonomie to epicon, coś droższego to reba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...