Skocz do zawartości

[rower] Kross Seto czy Giant Escape 2


Rekomendowane odpowiedzi

Co waszym zdaniem będzie trafniejszym  wyborem?

90% to jazda po szosie, 10% szutrowe nawierzchnie (tylko dojazd do asfaltu lub skrót). Wzrost 175 cm, waga 80 kg, wiek prawie 50.

Wypady po 30 - 50 km, ze 3-4 razy w tygodniu od kwietnia do października, żadnych ekstremów typu śnieg. Rzadko trasy długości ok 80-100 km.

Denerwuje mnie uginający się amortyzator, nawet po zablokowaniu, stąd wybór sztywnego widelca.

Wiadomo wybór w dużej mierze jest zdeterminowany ceną. I jeszcze jedno, nie chcą mi zamienić w SETO tarczówek na V (nie jeżdżę po górach,ani w deszczu, chyba, że zaskoczy mnie w trasie), w giancie zaś, za dopłatą 250 zł proponują zamianę przerzutki tylnej i korby na deore.

Proszę o krótką recenzję fachowców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co waszym zdaniem będzie trafniejszym  wyborem?

90% to jazda po szosie, 10% szutrowe nawierzchnie (tylko dojazd do asfaltu lub skrót). Wzrost 175 cm, waga 80 kg, wiek prawie 50.

Wypady po 30 - 50 km, ze 3-4 razy w tygodniu od kwietnia do października, żadnych ekstremów typu śnieg. Rzadko trasy długości ok 80-100 km.

Denerwuje mnie uginający się amortyzator, nawet po zablokowaniu, stąd wybór sztywnego widelca.

Wiadomo wybór w dużej mierze jest zdeterminowany ceną. I jeszcze jedno, nie chcą mi zamienić w SETO tarczówek na V (nie jeżdżę po górach,ani w deszczu, chyba, że zaskoczy mnie w trasie), w giancie zaś, za dopłatą 250 zł proponują zamianę przerzutki tylnej i korby na deore.

Proszę o krótką recenzję fachowców. 

http://www.kross.pl/pl/2013/urban/seto

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/escape.2/14048/64121/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ajj.. ja jak się przesiadłem na Giant Escape z 8 biegową Shimano Alfine to coś wspaniałego :) - POLECAM! 

 

PS. 

Na zjazdach albo w razie częstego hamowania w mieście, niezastąpione są hamulce hydrauliczne na tarczach.. nawet nie miałem świadomości, że jest taka różnica, dopóki nie spróbowałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajj.. ja jak się przesiadłem na Giant Escape z 8 biegową Shimano Alfine to coś wspaniałego :) - POLECAM! 

 

PS. 

Na zjazdach albo w razie częstego hamowania w mieście, niezastąpione są hamulce hydrauliczne na tarczach.. nawet nie miałem świadomości, że jest taka różnica, dopóki nie spróbowałem. 

 

Do miasta też polecałbym coć na Alfine może http://www.kross.pl/pl/2013/urban/inzai , rocznik 2013 jest na wypredażach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do miasta też polecałbym coć na Alfine może http://www.kross.pl/pl/2013/urban/inzai , rocznik 2013 jest na wypredażach

 

 

Ale podałaś zewnętrzny napęd Alfine ;) ja miałem na myśli przerzutkę wewnętrzną. 

Dla wyjaśnienia.. Alfine vs Nexus.. Alfine pozwala między innymi na zmianę biegów w pełnym obciążeniu.. tzn na szosie goniąc autobus w celu pozyskania "ciągu" na pełnym gazie biegi zmieniają się bez problemu jak na zewnętrznej kasecie. NEXUS na to nie pozwoli.. znam to z innych rowerów na jakich jeździłem. 

 

PS.

Proszę NIE próbować jazdy za autobusami i ciężarówkami jeśli nie wiesz o co chodzi... to baaardzo niebezpieczne! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podałaś zewnętrzny napęd Alfine ;) ja miałem na myśli przerzutkę wewnętrzną. 

Dla wyjaśnienia.. Alfine vs Nexus.. Alfine pozwala między innymi na zmianę biegów w pełnym obciążeniu.. tzn na szosie goniąc autobus w celu pozyskania "ciągu" na pełnym gazie biegi zmieniają się bez problemu jak na zewnętrznej kasecie. NEXUS na to nie pozwoli.. znam to z innych rowerów na jakich jeździłem. 

 

PS.

Proszę NIE próbować jazdy za autobusami i ciężarówkami jeśli nie wiesz o co chodzi... to baaardzo niebezpieczne! 

 

Inzain ma cały osprzęt na Alfine  (korba, hamulce,napęd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inzain ma cały osprzęt na Alfine  (korba, hamulce,napęd)

Oj no widzę, że ma :) czytałem specyfikację... ale ja tam polecam rowery z wewnętrznym napędem.

Inzain ma cały osprzęt na Alfine  (korba, hamulce,napęd)

 

Kurcze.. w ogóle ja Cię przepraszam.. masz nick Renia.... ale z kontekstu wypowiedzi i profilu wynika inaczej. Także sorry za "podałaś". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj no widzę, że ma :) czytałem specyfikację... ale ja tam polecam rowery z wewnętrznym napędem.

 

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z wewnętrznym napędem, Shimano ALFINE hub gear + CT-S500 jest ośmiobirgowym napędem zintegrowanym wewnątrz piasty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z wewnętrznym napędem, Shimano ALFINE hub gear + CT-S500 jest ośmiobirgowym napędem zintegrowanym wewnątrz piasty.

 

Oł szit.. ten napinacz łańcucha mnie zmylił... faktycznie! ja to coś takiego stosuje - http://bikes.onbikex.de/bikTifID-26822-2000-2000.jpg

 

Nie do końca czaję po co ten napinacz w napędzie, który podałeś... hmmm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a no widzisz... i wszystko jasne. tak się do mojego przyzwyczaiłem, że nie zwróciłem uwagi.. ale takim razie to już kompletnie nie rozumiem.. mało, że napęd alfine nie jest lekki to jeszcze trzeba mieć napinacz i długi łacuch. u mnie obecnie wszystko razem ze skróconym łańcuchem waży praktycznie tyle co w klasycznych osprzętach z kasetą (może nie jakiejś najwyższej klasy ale średniej). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...