Skocz do zawartości

[korba] Shimano SLX


Marcint96

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Rozglądam się po internecie, w celu upatrzenia sobie nowej korby. 

Zdecydowałem się na korbę shimano SLX. I mam dylemat.

Po 1, nie wiem czy będzie ona pasowała do mojej ramy http://www.decathlon.pl/rockrider-63-id_8103207.html

Po 2, jest dedykowana pod 10 rzędów a ja mam 8, w przyszłości 9. 

Po 3, ta śmieszna technologia Dyna-Sys, nie wydaje mi się aby korba, w tej technologi nie współpracowała z 8/9 rzędami. Chyba że się mylę, jeśli tak to czemu ?

Oczywiście korba 3 rzędowa. 

 

Daje link z allegro, i prosił bym o wyjaśnienie moich wątpliwości, czy będzie ona pasować czy nie. Aktualnie mam fabryczną korbę Suntour XCT 302 22x32x42...

http://allegro.pl/listing/listing.php?a_enum%5B165%5D%5B4%5D=4&id=16439&limit=180&order=d&search_scope=category-16414&string=slx&price_from=100&price_enabled=1&price_to=600

 

Czy każda z tych korb,(spełniających moje wymagania) pasowała by do mojego roweru ? I czy przywiązywać dużą wagę do wielkości koronek ? 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano

Pasować będzie a jak maż możliwości finansowe i tak bardzo Ci się podoba to bierz tego SLX'a. Ilość zębów na blatach jest istotna więc jeśli nie jeżdzisz po górach to śmiało możesz brać i z blatem 48T.

Napisano

Finanse to nie wszystko, ale tak czytałem oglądałem itd. No i wyszło na to że SLX w stosunku cena=jakość wychodzi dobrze.

 

Czyli te informacje że pod napęd 9  rzędowy, że w technologii Dyna-sys, to nic nie zmienia ? Tak też myślałem, wymyślone i nazwane żeby kasę trzepać... 

  • Mod Team
Napisano

 

nie jeżdzisz po górach to śmiało możesz brać i z blatem 48T.

Mała przesada z tym blatem 48, szczególnie do pełnej amortyzacji.

Napisano

Mała przesada z tym blatem 48, szczególnie do pełnej amortyzacji.

 

No nawet spora przesada więc masz rację.

 

Najlepszy stosunek cena jakość to masz w korbach Alivio, Deore lub coś pod Deore. W tej co chcesz fajnie napis wygląda i to jest główny powód jej popularności.

 

Napisano

POWAŻNIE ?!?!

 

Cena nówki SLX to jest w dobrych wiatrach 400 zł. 

A Cena nówki Alivio to 100zł. ze spokojem.

 

I co ? I lepiej wypadnie Alivio od SLX ? Bo jak by nie patrzeć to Alivio to prawie 4x SLX... Miałem nadzieje i tak czytałem że jak zapłacę więcej, to już będzie to coś lepszego i starczy na dłużej.

Napisano

Ale kupując cztery korby Alivio po 100 zł na pewno zrobisz więcej km niż na jednej SLX :) Wiec stosunek ceny do jakości jest raczej lepszy niż SLX'a

 

Ja ostatnio kupiłem Deore M590. Korba jak dla mnie idealna. Wzór fajny, cena atrakcyjna, jakość według mnie bardzo dobra jak za te pieniążki. Nową m590 możesz mieć za jakies 230 zł.

Napisano

Korba dyna-sys będzie pasować na 8-9rz? Serio?

Możesz na pewno kupić korbę slx w systemie mega-sys (9rz). Tym bardziej, że docelowo planujesz przejść na dziewięciorzędowy napęd.

 

Co do wielkości zębatki, to już tylko i wyłącznie Twój wybór. Ja w crossowym rowerze mam korbę 48 i bardzo mi się przydaje, ale to już zależy tylko od tego jak jeździsz i gdzie jeździsz.

 

 

Ale kupując cztery korby Alivio po 100 zł na pewno zrobisz więcej km niż na jednej SLX :) Wiec stosunek (...)

Tylko Marks chciał, żeby ilość przechodziła w jakość... O stosunku publicznie się nie wypowiadam;)

Napisano

POWAŻNIE ?!?!

 

Cena nówki SLX to jest w dobrych wiatrach 400 zł. 

A Cena nówki Alivio to 100zł. ze spokojem.

 

I co ? I lepiej wypadnie Alivio od SLX ? Bo jak by nie patrzeć to Alivio to prawie 4x SLX... Miałem nadzieje i tak czytałem że jak zapłacę więcej, to już będzie to coś lepszego i starczy na dłużej.

 

Tak poważnie. Ty chcesz zapłacić za napis i przede wszystkim gramy oraz system osi zintegrowanej. Dla tego jest to tak drogie  podobnie zresztą jak korby XT. Kto to olewa to bierze Alivio lub max Deore i w przypadku zużycia się blatów dostaje praktycznie to samo. To nie jest tak, że jak kupisz korbę za 100 zł to zrobisz powiedzmy 10 kkm a jak XT za 600 zł to 60 kkm. Tak dobrze to nie ma.

 

Pracować taka korba będzie ale jakość tej pracy może być problematyczna dlatego nie chcę puki się da widzieć na oczy czegokolwiek z napisem Dyna-Sys.

Napisano

POWAŻNIE ?!?!

 

Cena nówki SLX to jest w dobrych wiatrach 400 zł.

A Cena nówki Alivio to 100zł. ze spokojem.

 

I co ? I lepiej wypadnie Alivio od SLX ? Bo jak by nie patrzeć to Alivio to prawie 4x SLX... Miałem nadzieje i tak czytałem że jak zapłacę więcej, to już będzie to coś lepszego i starczy na dłużej.

Tak poważnie. Ty chcesz zapłacić za napis i przede wszystkim gramy oraz system osi zintegrowanej. Dla tego jest to tak drogie podobnie zresztą jak korby XT. Kto to olewa to bierze Alivio lub max Deore i w przypadku zużycia się blatów dostaje praktycznie to samo. To nie jest tak, że jak kupisz korbę za 100 zł to zrobisz powiedzmy 10 kkm a jak XT za 600 zł to 60 kkm. Tak dobrze to nie ma.

 

 

Pracować taka korba będzie ale jakość tej pracy może być problematyczna dlatego nie chcę puki się da widzieć na oczy czegokolwiek z napisem Dyna-Sys.

 

Tlumacz tak sobie... Różnica w sztywności pomiędzy XT a SLXem jest duza nie wspominając o alivio w ogóle....

Napisano

Tlumacz tak sobie... Różnica w sztywności pomiędzy XT a SLXem jest duza nie wspominając o alivio w ogóle....

 

W ogóle to przestań pleść bzdury z łaski swojej. Masz mnie za laika w tych sprawach?? Jeśli tak to odpowiedz na pytanie @tor23.

 

@Marcint96 o ile w przypadku mocowania karby na kwadrat a osią zintegrowaną poczuł byś sporą różnicę to już pomiędzy tym ostatnim a octalinkiem jest to słabo zauważalne. Ja przynajmniej tak to odbieram a sporo warzę i poruszam się w trudnym terenie.

 

Każda korba ma swoją specyfikację i to z niej się dowiesz jaki suport i jakiej długości. Tutaj wszystko w przypadku tej Alivio wyjaśnił @Jaca911.

 

Napisano

kzielu a powiedz może, które elementy robia tą dużą różnicę pomiędzy korbą xt a slx ???

 

Pierwszy i trzeci....(sorry - głupie pytanie to i głupia odpowiedź).  Co poza przekrojem może mieć wpływ na sztywność ? Akurat mam jedną i drugą, i kilka innych też (jak np. starą Race Face Turbine LP na kwadrat). Można sobie tłumaczyć że Ci kupują droższe części to idioci - jak komuś z tym lepiej, to jego sprawa... Tyle że rzeczywistości to nie zmienia...

Napisano

Dziesiątki opinii czytałem na temat różnic pomiędzy slx a xt i zdecydowana większość pisała, że są one niewyczuwalne ???

Napisano

taka roznica ze slx, ma lzejsze ramiona :) czyli defakto dla mnie jest lepsza no i ladniejsza, ale to kwestia gustu, co do sztywnosci, duzo zalezy od ramy i tu raczej bym upatrywal wiotkosci a nie systemu

Napisano

A jak mocno będą zauważalne dla zawodnika ? Nie pytam z przekory, ale naprawdę mnie to interesuje, bo sam miałem ten problem. Ostatecznie kupiłem rower ze Sramem na BB30 i sztywność jest na zadowalającym poziomie, ale na kolana nie powala. Przy okazji może ta wymiana zdań pomoże koledze w wyborze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...