Gość Green Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Czy jest możliwe odchudzenie w ten sposób ? ( w miejscu zaznaczenia dziura)
Blue Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 po co? potem jak pojedziesz to urwiesz ta korbe w tym miejscu nikt normalny nie odchudza ramion nawiertem,wogole malo kto ramiona odchudza.
karolyfer Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Odchudzisz- to chyba jasne mniej materiału, mniej wagi, ale przy okazji możesz stracić zęby a wcześniej korba zmieni się w masło
wookie Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Ta korba to odlew ? to nie radze Sa modele z wycieciem chocby WRA , tylko to jest kute z jednego kawalka alu , a nie powiercony odlew ;]
mischa Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 szkoda że w ramie odwiertów nie zechcesz porobić..dżizas..dobrze ze chociaz najpierw pytasz a dopiero potem łapiesz sie za wiertare
Paviarotti Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Lol ;] widzialem ze nawiercali korby, ale na ramiona to raczej malo kto sie porywa. Raczej blaty nawiercają.
szaman Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Jeśli już koniecznie tam to nie odwiert a skrawane wgłębienie na ok 2-3 mm ale lepiej posłuchaj innych i nawierć blaty co drugi ząb dziura i bedzie ok
Mod Team Odi Napisano 16 Maja 2006 Mod Team Napisano 16 Maja 2006 Kiedyś widziałem tak właśnie odchudzoną korbę na jakiejś stronie, ale adresu nie pamiętam :/ I nie wiem czy nie byłoby bezpieczniej tego otworu zrobić na drugim końcu ramienia. Sam się nad taką dziurą zastanawiałem, ale szkoda korby gdyby coś nie wyszło.
Kas Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Dział się bardzo dobrze nazywa - "Mania [...]". Nawiercanie ramy i korby to głupota. Te dwa elemnty są bardzo obciążone, więc każde nawiercanie prawdopodobnie spowoduje spadek trwałości. Chyba, że rower ma być lekki i stać pod kolszem (kurz też waży)...
roge Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Dział się bardzo dobrze nazywa - "Mania [...]". Nawiercanie ramy i korby to głupota. Mi najbardziej podobają się nawiercane hamulce. Nie na darmo ktoś powiedział "oni mają ponawiercany karbon zamiast mózgów".
Kas Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Ja rozumiem odchudzanie roweru. Ale biorąc pod uwagę masę samego rowerzysty to zaoszcędzone 10 gramów nic nie pomoże. Poza tym oporo toczenia (T): T = fmg f - współczynnik tarcia, m - masa, g - przyspiszenie ziemskie Więc taniej i znacznie rozsądniej jest zmniejszyć opory poprzez wymianę opon na takie z małym współczynnikiem tarcia, a więc semi-slick. Potem można trochę powalczyć z masą (swoją i roweru). Ale bez przesady.
roge Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Odchudzanie ma sens, bo lżejszy rower to szybszy rower, ale trzeba to robić z głową. Rower musi nadawać się do jazdy, a nie tylko do wystawiania na stronach weight weenies.
Kas Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Dokładnie. Poza tym część przeróbek, jak w/w, stanowi po prostu zagrożenie życia lub zdrowia. Wyobrażam sobie urywajace się ramię korby na górskim zjeździe przy 60 km./h. Żyć nie umierać.
Mod Team Odi Napisano 16 Maja 2006 Mod Team Napisano 16 Maja 2006 Nie wiem dlaczego jesteście tak sceptycznie nastawieni. Wyobrażam sobie urywajace się ramię korby na górskim zjeździe przy 60 km./h Przy takiej prędkości raczej mocno nie dusi się na pedały więc nie ma takiego ryzyka. Poza tym jak już to chyba się zegnie a nie złamie. No i jednak po takiej przeróbce warto przetestować rower zanim się zacznie szaleć.
rurokura Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 korby maja raczej aluminiowe ramiona ,a nie stalowe aluminium ma niestety to do siebie ,ze nie zgina sie jakos bardzo ,tylko właśnie peka -i to jest jego wada ;] oi p.s. w kazdym razie te stopy z których wykonuje sie korby a co do wiercenia -kiepski pomysł ,bezsensowne ry.dzyko
wookie Napisano 17 Maja 2006 Napisano 17 Maja 2006 Znowy dyskusja o odchudzaniu ;]. Jak wyzej - alu peknie , a ty bedzie zeby zbieral z drogi ;] , moze sie wygiac , kiedys mialem wypadek i lleko sie zgiegal ale uderze miejsze bylo i no i korby nie odchudzalem tak ;] , nie chcial sie wyprostowac -pekla juz do reszty. Mialem wtedy 14 lat i plakalem
Grabo Napisano 17 Maja 2006 Napisano 17 Maja 2006 Takie lajtowanie jest kompletnie bez sensu. Co z tego, że istnieją korby z taką dziura , skoro to jest zupełnie inna konstrukcja.
Gość Green Napisano 17 Maja 2006 Napisano 17 Maja 2006 dobra koniec tematu tylko ja widziałem gościa z taką odchudzoną korbą
Blue Napisano 17 Maja 2006 Napisano 17 Maja 2006 NIE z odchudzona a z fabryczną najprawdopodobniej wpisz sobie w google "WRA" albo "Roox" oni robia takie ramiona. http://arnik.freshsite.pl/images/roox/korbaXC-Racing.jpg - tu sa ramiona rooxa .
Mod Team Odi Napisano 17 Maja 2006 Mod Team Napisano 17 Maja 2006 dobra koniec tematu tylko ja widziałem gościa z taką odchudzoną korbą Hehe przeczytaj mój pierwszy post w tym temacie
Hassasin Napisano 10 Czerwca 2006 Napisano 10 Czerwca 2006 Jeżeli chodzi o odchudzanie korby to jest ta seris Shimano z próżnią w ramionach, tyle że ramiona nie tracą na wytrzymałości
Mod Team Odi Napisano 10 Czerwca 2006 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2006 Polecam lekturę: http://republika.pl/elgallo/korba.html
Hammer Napisano 11 Czerwca 2006 Napisano 11 Czerwca 2006 JUż kiedyś była kłótnia na ten temat JA byłem celem ataków ponieważ dzięki przepisowi z linku powyżej zrobiłem sobie taką korbę i przy wadze 86kg przejechałem na niej pare łądnych tysiecy w niekiedy w bardzo cieżkich warunkach i NIC!! Jeśłi nie ważysz dużo tym bardziej ja mogę polecić tą zabawę, taka korba wygląda super Aktualnie nie moge znaleźć zdjecia na kompie mojej korby (niestety już byłej bo kupiłem nowe) gdzieś mam wypalone na płycie, jak znajde to wrzucę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.