Skocz do zawartości

[przerzutki Torpedo] jak ocenić ich stan? [dynamo w piaście] czy powinno wydawać dźwięk podczas jazd


Zawoja

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupilem rower Gazelle przez Allegro. Zanim wystawie komentarz i podziekuje sprzedawcy chce miec pewnosc, ze wszystko jest ok. To pierwszy moj rower z takim osprzetem. Kilka spraw mnei niepokoi:


 


- Przednie kolo halasuje, mam dynamo w piascie. To normalne ze powinno wydawac dzwiek podczas jazdy?


- Przerzutki Torpedo (czyli schowane w piaście) - czasem podczas jazdy (chyba najczesciej po zjezdzaniu z kraweznikow) wlacza sie bieg jalowy (pedaluje i nic), nie wiem czy trwa 1 obrot pedalow czy mniej. Raz podczas jazdy na biegu 8 wbila mi sie chyba 1. Ruszylem lekko manetka i z powrotem wbila sie 8. Nie wiem jak dziala ten mechanizm. To shimano w torpedzie. Czy to normalne objawy? Czy moze cos tam juz jest na wykonczeniu? Może coś jest źle wyregulowane?


Napisano

Opisz co to za hałasy, stuki, zgrzytanie...?

 

Torpedo to system hamulca, nie przekładni.

Na początek sprawdziłbym, czy linka jest dobrze napięta. To co opisujesz może wskazywać, że na wybojach się przesuwa i zmieniają się biegi. Objawy na pewno nie są normalne.

 

Podaj link do aukcji lub chociaż podaj dokładny model roweru.

Napisano

Problem hałasu z przodu rozwiązany :) Kabelek od zasilania ocierał o szprychy :P :P :P

 

Link do aukcji: http://allegro.pl/gazelle-chamonix-excellent-h57-2013-i3350476065.html

 

Mozliwe, ze trzymajac kierownice lekko poruszam manetke zmiany biegow. Dzisiaj probowalem trzymac kierownice bardziej z brzegu i poki co nie przeskakuja mi biegi, ale to byla krotka jazda. Jutro dam znac czy to na pewno to. Czy da sie cos zrobic, zeby manetka nie byla tak czula? Czasem zamiast wbic jakis bieg wbija mi sie jakby bieg jalowy.

 

I przy okazji jeszcze jedno pytanie: czy w trybie off przednia lampa powinna sie ladowac? bo sie nie laduje :) w trybie auto lub on jeszcze nie jezdzilem, bo przeciez nie bede robil z siebie wariata i w dzien na rowerze jezdzil ze swiatlem :P

Napisano

 

Czy da sie cos zrobic, zeby manetka nie byla tak czula? Czasem zamiast wbic jakis bieg wbija mi sie jakby bieg jalowy.

 

Zrobić nie. Za to kup sobie jakieś nowe gripy, które są długie i zmieści się Ci na nich ręka, bo re są mikroskopijne.

Napisano

2i regulaminu

 

Pisząc o tym nie chodziło mi o to, że "sam" włączał mi się bieg jałowy. Tylko np. chce z 6 przerzucić na 7 i zamiast tego włącza mi się bieg jałowy. Kupiłem rower za 2 tysiące, a muszę szukać przerzutek jak na tym za którego dałem 50 zł :) Wydaje mi się, że przerzuciłem z 5 na 6, a tymczasem okazuje się, że tam biegu nie ma :P Jak lekko poruszę manetką to wtedy wbiję się ta 6, ale wydawało mi się, że w nowoczesnych rowerach te mechanizmy sa bardziej precyzyjne.

Napisano

Nie wiem jak chodzi ta manetka, to nie powiem jak powinno być. Jedyne jakie miałem okazję macać, to prawe miały wyraźny skok, a lewe z dodatkowymi pośrednimi położeniami.

 

U Cibie być może linka nie jest właściwie napięta. Jeżeli widać wskaźnik regulacji na piaście lub da się do niego łatwo dostać, to wrzuć na 4 i zobacz czy kreska w okienku zgadza się z ta na zewnątrz. Jeżeli nie, to pokrętłem przy manetce popraw napięcie linki.

Jeżeli nie da się dostać, to trzeba na czuja robić. Jeżeli nie chce wchodzić na wyższe biegi, to za pewne linka jest za mocno napięta i trzeba trochę poluzować.

Napisano

2i regulaminu

 

Dzisiaj problem z samoczynnym włączaniem wolnobiegu miałem jedynie na 5 biegu. I jestem pewny, że nie dotykałem przypadkowo manetki. 4,6,7 działają bez zarzutu. Na 8 kilka razy włączyła mi się chyba 1. Na 1,2,3 praktycznie nie jeżdżę. 

 

Nic poza linką nie może to być? Jak tak to olać, aż tak bardzo mi to nie przeszkadza. Gorzej by było jakby coś w tej piaście było na wykończeniu...

Napisano

Linka to najprostsze co może być nie tak.

Droga prawdopodobna przyczyna, to uszkodzone sprzęgło, które popuszcza czasami.

Trzecia (na tyle ile się orientuję w budowie takich piast) to coś pokiełbaszone z krzywkami odpowiedzialnymi za wybór biegu.

 

Nie ma sensu olewać. Linka jest łatwa do sprawdzenia, a może rozwiąże problemy. Jak nie to trzeba szukać głębiej, czyli pewnie wizyta w serwisie (o ile znajdziesz w okolicy teki, który się podejmie).

 

Z 8 na 1 raczej nie ma możliwości przeskoczenia, prędzej na 4. Te piast mają tak naprawdę 4 biegi i reduktor. 1, 2, 3, 4 to te same przełożenia co 5, 6, 7, 8 tylko z załączonym reduktorem. Na tych niższych czuć dodatkowy opór i hałas spowodowany działaniem większej ilości elementów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...