Skocz do zawartości

[Napęd] Problem z regulacją przerzutek

przyjaciel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Przez długi czas jeździłem moim górskim Rometem z 1996 roku. Jedna ostatnio zaczęło coś się dziać z przerzutką tylną. W tym rowerze jest 5 przełożeń, przerzutka oryginalna była 5 biegowa Shimano SiS. Wczoraj wymieniłem ja na Shimano SiS z 2000 roku, niestety tamta pochodziła z roweru 6 biegowego. Mam takie pytania i problemy:

1. Czy 6 biegowa przerzutka powinna działać bez zarzutu w 5 biegowej przekładni? Słyszałem o blokowaniu biegu. Czy to w ogóle istnieje? Jak to zrobić?

2. Przerzutka jest całkowicie rozregulowana. Jedynka działa, dwójka miesza się z trójką, na trójce manetkowej jest czwórka, na czwórce manetkowej jest piątka, na piątce manetkowej nie ma nic. Jak to uregulować? Wszyscy mi mówią że jest dobrze, żebym to zostawił, ale u mnie zawsze musi być wszystko idealnie  :icon_exclaim:

3. Trochę głupio to pewnie zabrzmi, ale nie znam się w ogóle na przerzutkach. Oglądałem i czytałem różne poradniki, jednak nic z nich nie zrozumiałem. Podczas tłumaczenia mi jak i co prosiłbym o stosowanie "nazw pospolitych" a nie nazw fachowych. Można, a nawet prosiłbym o posłużenie się zdjęciem tej przerzutki załączonej w poradniku. 

4. Przerzutka na zdjęciu przedstawia przerzutkę jaką mam.

5. W grę nie wchodzi zakup nowej przerzutki.

post-167065-0-64589200-1373358305_thumb.jpg

Napisano

Pierwsze co, to porządnie naciągnij linkę. wrzuć na manetce 5 bieg i niech przerzutka też będzie na 5 biegu. 

Jeśli już to zrobisz, to masz takie 2 śruby, które są blisko siebie, może uda Ci się wypatrzeć literki L i H.