Skocz do zawartości

[Hydrauliczne BR446]. Kilka pytań kilka problemów


szkodnik33

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

Mam kilka pytań odnośnie hamulców hydraulicznych bazując  na moich Br446, 

- Czy jest jakaś możliwość regulacji odległości klocków od tarczy, klocki co prawda nie ocierają mi od tarczę ale chciałbym wiedzieć w jaki sposób można je oddalić bądź przyblizyć do tarczy.

  Zauważyłem iż tłoczki, albo jeden z nich zawsze lekko wystaje, co prawda mogę wyjąć klocki i jakoś kombinerkami cofnąć tłoczek na swoje początkowe miejsce, ale po wciśnięciu manetki od zawsze wysuwa się i nie  

 powraca na pierwotne miejsce. Czy jest to normalne? czy to skutek zapowietrzenia bądź za dużo płynu jest w hamulcach

- Druga sprawa czemu na deszczowej pogodzie hamowanie jest tak głośne, mam klocki zdaje sie zywiczne Shimano B01S, czy właśnie takie klocki nie powinny być ciche ?

Dzieki za pomoc.pozdr

 

Napisano

Ten model nie posiada regulacji odległości klocków/tłoczków od tarczy.

Nie wpychaj tłoczków kombinerkami - przy zamontowanych klockach wsuń między nie np nóż i rozsuń.

Różna praca tłoczków, ich różny wysuw z korpusu nie jest całkowicie normalnym objawem, ponieważ oba oo twinny się ruszać w takim samym stopniu. Dopóki jednak klocki nie ocierają o tarczę to WŁAŚCIWIE problemu nie ma. Można wyjąć tłoczki i wyczyścić je oraz uszczelki by przywrócić płynność ruchu.

Piszczenie klocków niestety może występować nawet jeśłi są to te ciche, żywiczne. Plecy klocka można posmarować smarem/pastą miedzianą by zwiększyć styk z tłoczkami.

Napisano

2i regulaminu

To można wyjąć te gumowe tłoczki, a nie wyleje się olej czy coś , bo miałem wrażenie ze to własnie olej pcha te tłoczki?  Trochę się jednak boję smarować klocki, nawet jeśli ścankę od tłoczków.

A coś jeszcze mogę zrobić prócz ewentualnego przeczyszczenia tłoczków, hamulce od zeszłego roku działają zdecydowanie gorzej, później hamują, wiece wymaga to siły, czy klocki warto wymienić po 1k

Dzięki

Napisano

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/DiskBrakeSystem/SI_8J50A/SI-8J50A-002-POL_v1_m56577569830754217.pdf

 

Wg producenta klocki należy wymienić jeśli ich wykładzina ma mniej niż 0,5mm.

 

Jeśli wysuniesz tłoczki to zapowietrzysz układ, i oczywiście wyleje się olej z układu. Po jakimś tam czyszczeniu może będzie lepiej.

 

Mając br445 po 2 latach wymieniłem olej, który z różowego stał się żółty, jednak nie zauważyłem zmiany w zachowaniu hamulców. w ogóle w ciągu 2 lat nie zauważyłem diametralnej spadku siły. Może masz zatłuszczone tarcze i klocki, i po odtłuszczeniu byłoby lepiej ?

Napisano

2i regulaminu

Czy wyczyszczenie klocków spiritem albo beznyną wystarczy od odtłuszczenia, ale naprawde nie da sie tych hamulców jakoś regulować? 

Napisano

Benzyną ekstrakcyjną odtłuszczaj, ewentualnie papierem ścierny po klockach przejedź delikatnie.

Regulacje w tych hamulcach to tylko odległość klamki od kierownicy i ustawienie zacisku przy tarczy.

 

 

  • Mod Team
Napisano

Teraz chyba nie ma juz hamulców gdzie by sie samemu regulowało odległości tłoków. Ale fabryczne parametry sa ok, klocki są zawsze na tyle blisko by hamowanie było optymalne o ile cały układ jest sprawny.

Napisano

2i regulaminu

 

 

Witam

Kurcze jednak tylny hamulek działa kiepsko i to bardoz kiepsko , nic nie jest tłuste wszystko wyczyszczone,

Czy warto np wymienić tam płyn czy tez sprobować go odpowietrzyć, nie wiem co z tym zrobić, hamulec nie hamuje,

wciskam rączke do końca i dopiero wtedy zaczyna łapać hamulec i dotego słabo

Dzięki za pomoc

Napisano

Hamulec trzeba raczej odpowietrzyć. Shimanowskie hamulce łatwo poddają się temu zabiegowi i jest on bez problemu wykonalny dla "zielonego". Oczywiście potrzebny jest odpowiedni płyn i podstaowe narzędzia.

Klocków nie wymienia się zależnie od dystansu tylko od wspomnianego stopnia zużycia - zależy jak hamulec był używany, bo u jednego 1000 km to płaskie Mazowsze albo sam asfalt, u drugiego Beskidy, do tego dochodzi technika jazdy i hamowania. 

Hamulce te nie mają możliwości regulowania odległości od tarczy żadnym pokrętłem, można to zrobić jedynie "chałupniczo" - przez naciśnięcie dźwigni hamulca bez tarczy między klockami, z tym że trzeba to robić z czuciem. 

Napisano

Pozwolę sobie podczepić się do tematu.

Mam od maja hydrauliki Shimano m 596.Ostatnio jechałem po naprawdę  głębokim błocie i coś niedobrego porobiło się z przednim hamulcem,niemiłosiernie coś ocierało i praktycznie nie hamował.Umyłem rower,odpowietrzyłem układ-kilka bąbelków poszło,ale lepiej nie jest,a nawet gorzej.Przypompowałem klamką kilka razy i jeden tłoczek ciągle trze o tarczę,ledwo się kręci całe koło-ogólnie rzecz biorąc,trochę sie pogubiłem,nie wiem jak temu zaradzić.Wpychałem tłoczek,ale po kilu naciśnięciach klamki sytuacja się powtarza.Co robić?Jak żyć?

Napisano

Hamulec trzeba raczej odpowietrzyć. Shimanowskie hamulce łatwo poddają się temu zabiegowi i jest on bez problemu wykonalny dla "zielonego". Oczywiście potrzebny jest odpowiedni płyn i podstaowe narzędzia.

Klocków nie wymienia się zależnie od dystansu tylko od wspomnianego stopnia zużycia - zależy jak hamulec był używany, bo u jednego 1000 km to płaskie Mazowsze albo sam asfalt, u drugiego Beskidy, do tego dochodzi technika jazdy i hamowania. 

Hamulce te nie mają możliwości regulowania odległości od tarczy żadnym pokrętłem, można to zrobić jedynie "chałupniczo" - przez naciśnięcie dźwigni hamulca bez tarczy między klockami, z tym że trzeba to robić z czuciem. 

Wielkie dzięki, tylko jeszcze pytanko jaki tam użyć płyn. Mogę tam wlać samochodowego DOT'a czy zakupić coś innego ?

Dzięki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...