Skocz do zawartości

[napęd] → totalnie zniszczony

hipodrom

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem początkujący jeśli chodzi o cześci rowerowe. Korzystam z roweru głównie w mieście, dojeżdzając na uczelnie. Jeżdzę cały rok, po zeszłej zimie niestety napęd nie za bardzo śmiga. Teraz będę dojeżdzał do pracy 8km w jedną stronę, dlatego chciałbym żeby rower w miare lekko działał, nie chcę przyjeżdzać cały spocony. Rower ma około 10 lat, jednak do tej pory działał bez zarzutu. 

Co się dzieje:

Przerzutka tylnia w ogóle nie odpowiada na ruchy manetką. Przednia jeszcze działa. Zębatki są na moje poczatkujące oko chyba trochę zjechane. Łancuch chyba też po soli zimowej.

Co teraz?
Byłem w serwisie rowerowym i gość powiedział że wymieniłby łańcuch tylnią przerzutkę i kasetę za 200zł. Trochę sporo bo ten rower nie jest wiele wart, chociaż nie planuje go zmieniać bo mi wystarcza na takie trasy. A taki napęd to chyba czasem sie zużywa po całej zimie, tak sobie to tłumaczę ;)

Chciałbym spróbować swoich sił. Proszę o poradę jakie cześci należaloby dokupić. Kolega pracuje w sklepie i mają tam sporo różnych kluczy, więc może jakoś dam radę. 

Co mnie zastanawia:

Nie wiem czy nie należy wymienić linek od przerzutek (nie znam się na tym).

Nie wiem też czy przy okazji nie zmienić przerzutki przedniej, mimo że w miarę działa.

Nie wiem jak wykręca się kasetę z przerzutką z korby tylniego koła. Widziałem taki klucz u znajomego w sklepie z takim jakby łańcuchem na końcu, którym można owinąć kasętę. Ale nie wiem czy to nie jest do innych kaset...

Wszelkie uwagi, komentarze, porady, oceny, bluzgi bardziej niż mile widziane. 

Mile widziane także konkretne linki do allegro z częściami, które by się nadawały do roweru tej klasy. 

trochę fotek

https://drive.google.com/folderview?id=0Bz8XBa2ymXfkdDFwTUlpMWdSeFU&usp=sharing

Napisano

Akurat korba, czyli to co z przodu z 3-ma tarczami, to jeszcze może być.