Skocz do zawartości

[napęd] → totalnie zniszczony


hipodrom

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jestem początkujący jeśli chodzi o cześci rowerowe. Korzystam z roweru głównie w mieście, dojeżdzając na uczelnie. Jeżdzę cały rok, po zeszłej zimie niestety napęd nie za bardzo śmiga. Teraz będę dojeżdzał do pracy 8km w jedną stronę, dlatego chciałbym żeby rower w miare lekko działał, nie chcę przyjeżdzać cały spocony. Rower ma około 10 lat, jednak do tej pory działał bez zarzutu. 

 

Co się dzieje:

Przerzutka tylnia w ogóle nie odpowiada na ruchy manetką. Przednia jeszcze działa. Zębatki są na moje poczatkujące oko chyba trochę zjechane. Łancuch chyba też po soli zimowej.

 

Co teraz?
Byłem w serwisie rowerowym i gość powiedział że wymieniłby łańcuch tylnią przerzutkę i kasetę za 200zł. Trochę sporo bo ten rower nie jest wiele wart, chociaż nie planuje go zmieniać bo mi wystarcza na takie trasy. A taki napęd to chyba czasem sie zużywa po całej zimie, tak sobie to tłumaczę ;)

Chciałbym spróbować swoich sił. Proszę o poradę jakie cześci należaloby dokupić. Kolega pracuje w sklepie i mają tam sporo różnych kluczy, więc może jakoś dam radę. 

 

Co mnie zastanawia:

Nie wiem czy nie należy wymienić linek od przerzutek (nie znam się na tym).

Nie wiem też czy przy okazji nie zmienić przerzutki przedniej, mimo że w miarę działa.

Nie wiem jak wykręca się kasetę z przerzutką z korby tylniego koła. Widziałem taki klucz u znajomego w sklepie z takim jakby łańcuchem na końcu, którym można owinąć kasętę. Ale nie wiem czy to nie jest do innych kaset...

 

Wszelkie uwagi, komentarze, porady, oceny, bluzgi bardziej niż mile widziane. 

Mile widziane także konkretne linki do allegro z częściami, które by się nadawały do roweru tej klasy. 

 

trochę fotek

https://drive.google.com/folderview?id=0Bz8XBa2ymXfkdDFwTUlpMWdSeFU&usp=sharing

Napisano

Akurat korba, czyli to co z przodu z 3-ma tarczami, to jeszcze może być.

Tył trudno powiedzieć, bo wszystko jest strasznie zapuszczone, brudne i zardzewiałe.

Przypuszczam, że przerzutka tył nie działa, bo linki są kompletnie do wymiany wraz z pancerzami.

To proponuję na początek plus gruntowne czyszczenie i mycie napędu, potem oliwienie.

Napisano

Dokładnie, rower całkowicie zapuszczony (aż żal patrzeć) i wymagający gruntownego serwisu (nie tylko napędu). Idź do tego kolegi ze sklepu (tylko wcześniej umyj rower, naoliw łańcuch, bo wstyd prosić o pomoc jak coś takiego się do sklepu oddaje) i niech Ci poradzi co masz do wymiany, na odległość nikt tego nie stwierdzi. Napęd IMO jak wyczyścisz i posmarujesz łańcuch powinien być OK (chyba, że łożyska już wysiadają).

Napisano

Wielkie dzięki za opinie. Faktycznie rower nie jest najczystszy. Umyję go, i na początek może spróbuję wymienić samą linke z pancerzem na tylną przerzutkę i sprawdzę jak działa.  Mam nadzieję, że mycie tylniej kasety obejdzie się bez jej wyciągania z korby ? Nie mam takiego klucza. 

 

Znajomy pracuje w tym sklepie, ale to bardziej sklep z serwisem narciarskim, on się zna na rowerach tak jak i ja ;)

Łożyska z przodu są raczej ok, suport w zeszłym sezonie był wymieniony na nowy. Z tyłu nie wiem...

 

Czyli dokupuję:

linka z pancerzem

imbus 5mm do wymiany linek

akiś smar - tak wiem, że to wstyd że go nie mam :)

ew. nowy łańcuch?

Napisano

może spróbuj to pierw wyczyścić i może jakaś regulacja pomoże, skoro to rower do takiej jazdy jak mówisz i będzie działało po regulacji to po co nowe? :D 

Napisano

2i regulaminu

 

może i racja, ale tak pomyślałem że skoro się już biorę za ten rower to mogę wymienić te 10letnie linki :D Poza tym miesięcznie robię mimo wszystko sporo km.

 

PS. zębatki są ok? Wiem, że przez brud ciężko zobaczyć, ale nie są uszczerbione przez sól i łańcuch?  No i jak to mycie bez zdejmowania kasety?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...