Skocz do zawartości

[Zwiekszenie VMax] Kross Evado 1.0


Swiss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

To moj pierwszy post na forum, wiec przepraszam jesli w zlym dziale umieszczam.

Jestem posiadaczem roweru Kross Evado 1.0.

Ogolnie na rowerze jezdze drugi sezon.

Chcialbym do troche przyspieszyc. Co za tym idzie wymienic korbe i wolnobieg.

Aktualnie posiadam: SR Suntour CW13 XCC T208 PBIBG 48/38/28T

oraz Shimano Tourney TZ21 14-28T.

 

Myslalem o jakies kombinacji do 52T przod i od 11T tyl. Czy taki uklad jest ok?

Czy lepiej kupic cala korbe i wolnobieg? czy wymienic poszczegolne kola zebatkowe?

Co polecacie? 

 

Damian

Napisano

Zmień wolnobieg na kasetę która będzie miała 11t, to da ogromną różnicę ;)

jeżeli koła mają 28" to dla 48/14 i kadencji 120 prędkość to 55km/h, a 48/11 i kadencji 120 prędkość to 70,2km/h, spora różnica nie prawdaż?

Napisano

Czy lepiej kupic cala korbe i wolnobieg? czy wymienic poszczegolne kola zebatkowe? Co polecacie?

Zakup nowego tylnego koła z kasetą 8 lub 9 rzędową, do tego na pewno wymiana manetek i  tylnej przerzutki.

 

Druga opcja mniej radykalna to wymiana samego wolnobiegu na taki 13-28

 

A tak apropos - to jakie prędkości osiągasz na płaskim, że Ci mało?

Napisano

tylne koło pod kasetę + kasetę można wyrwać całkiem łatwo, manetki/klamkomanetki na 7 będą grały, ale nie będziesz mieć jednego biegu, możesz to wymieniać stopniowo i będzie ok :)

Napisano

 

tylne koło pod kasetę + kasetę można wyrwać całkiem łatwo

 

Jeżeli masz na myśli używane koło i kasetę, to owszem. Problem w tym, że prawdopodobnie będzie to już wysłużone koło z zajechaną kasetą. Podchodząc do sprawy budżetowo mogę polecić wymianę korby na szosową. Zarówno twoja korba jak i wolnobieg to jednorazówki. Po prostu producenci tych elementów nie uwzględnili możliwości wymiany poszczególnych zębatek.

Napisano

Dzieki wszystkim za odpowiedz, rower o ktorym mowa to: www. kross.pl/pl/2012/evado-1-0

Sadze ze pojde w strone wymiany na nowe czesci. 

 

problem jest glownie jazda z gorki, po prostej jestem w stanie osiagnac i utrzymac (przez krotki czas) predkosc okolo 35-40km/h.

 

Myslalem o takim czyms:

Kaseta Altus CS-HG30-7 11-28z za 42zl lub
KASETA CS-HG41-7 za 34zl
co lepsze?
W oryginale piasta tylnia to Joy Tech 432QR 36H, rozumiem ze nie musze jej wymianic? czy powininenem?
 
Z wymiana korby na 52T troche poczekam zobacze jak sie jezdzi z 11T z tylu.
 
Dodatkowo myslalem o wymianie opon na  Kontender K196 28" 700x23c / drutowa - 30zl x 2 (aktualnie: Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" (z odblaskiem)) bedzie pasowac?
 
 
Napisano

W oryginale piasta tylnia to Joy Tech 432QR 36H, rozumiem ze nie musze jej wymianic? czy powininenem?

To jest piasta pod wolnobieg, nie założysz na nią kasety. Tak jak pisali wyżej, musisz kupić nowe koło pod kasetę oraz samą kasetę. Co do opony - może być za wąską na twoją obręcz.

Napisano

Kompletnie bezsensowne podejście. Proponuję skupić się na treningu i zwiększyć kondycję oraz kadencję z którą kolega pedałuje, bo problem nie jest w przełożeniach, tylko w kompletnie nieekonomicznej jeździe.

Na przełożeniach 36-11 jechałem bez większych problemów 49km/h, a przy starym góralu 42-11 służyło mi tylko i wyłącznie do dokręcania na zjazdach powyżej 60km/h.

W szosówce 50-12 nie wrzucam bodaj nigdy, może tylko gdy jadę za tirem ponad 70km/h.

Założenie większego blatu sprawi tylko że twoja kadencja jeszcze bardziej się obniży i stanie się jeszcze mniej ekonomiczna. Prędkość od tego nie wzrośnie, bo trzeba mieć jeszcze siłę, żeby to przełożenie odpowiednio rozkręcić.

Napisano

Kompletnie bezsensowne podejście. Proponuję skupić się na treningu i zwiększyć kondycję oraz kadencję z którą kolega pedałuje, bo problem nie jest w przełożeniach, tylko w kompletnie nieekonomicznej jeździe.

Na przełożeniach 36-11 jechałem bez większych problemów 49km/h, a przy starym góralu 42-11 służyło mi tylko i wyłącznie do dokręcania na zjazdach powyżej 60km/h.

W szosówce 50-12 nie wrzucam bodaj nigdy, może tylko gdy jadę za tirem ponad 70km/h.

Założenie większego blatu sprawi tylko że twoja kadencja jeszcze bardziej się obniży i stanie się jeszcze mniej ekonomiczna. Prędkość od tego nie wzrośnie, bo trzeba mieć jeszcze siłę, żeby to przełożenie odpowiednio rozkręcić.

Amen :)

 

Nie ma co zmieniać napędu, jeśli się pedałować nie potrafi. Wsadzisz większy blat, może szybciej pojedziesz, ale będziesz się bardziej męczył. Skup się aktualnie a tym co masz, aby sobie wyrobić odpowiednią kadencję, a tym samym prędkość pójdzie w górę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...