Zawoja Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Mam 180 cm wzrostu, nóg na pewno nie mam krótkich. Kompletnie nie wiem co kupić z Allegro, bo tam ludzie podają dziwne wymiary. Rowery w stylu Gazelle Orange Plus mi się podobają. Pewnie jakbym wiedział jaki rozmiar kupić to już bym kupił coś podobnego. Ale jak już muszę spytać Was o rozmiar to przy okazji może polecicie mi coś konkretnego. Rowerem jeżdżę po mieście po chodnikach i do pracy. Zależy mi na tym, żeby jazda była wygodna i szybka. Tygodniowo mam zamiar robić maksymalnie 15 km. W pracy podjeżdżam pod stromą górę. Moje priorytety: 1. szybkość (czyli wąskie i duże koła) 2. dobra osłona na łańcuch, biegi w piaście (brudzę sobie spodnie na góralach) 3. prądnica w piaście i oświetlenie z tyłu i z przodu, bez włączania jakichś lampek 4. bagażnik, koszyk lub coś w tym stylu 5. niska waga (muszę chować rower w piwnicy) 6. wygodna (siodełko, normalna pozycja) Górale średnio mi się widzą, chcę jeździć wygodnie i mieć wąskie, duże koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
urbi Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Witam Ja mogę zaproponować rower firmy Jamis http://bdc-bike.pl/rowery/?idArticle=1594 cena jaką widziałem z osprzetem czyli błotniki bagażnik i lampki to 1800zł http://bdc-bike.pl/rowery/?idArticle=1592 Polecam Mam 180 cm wzrostu, nóg na pewno nie mam krótkich. Kompletnie nie wiem co kupić z Allegro, bo tam ludzie podają dziwne wymiary. Rowery w stylu Gazelle Orange Plus mi się podobają. Pewnie jakbym wiedział jaki rozmiar kupić to już bym kupił coś podobnego. Ale jak już muszę spytać Was o rozmiar to przy okazji może polecicie mi coś konkretnego. Rowerem jeżdżę po mieście po chodnikach i do pracy. Zależy mi na tym, żeby jazda była wygodna i szybka. Tygodniowo mam zamiar robić maksymalnie 15 km. W pracy podjeżdżam pod stromą górę. Moje priorytety: 1. szybkość (czyli wąskie i duże koła) 2. dobra osłona na łańcuch, biegi w piaście (brudzę sobie spodnie na góralach) 3. prądnica w piaście i oświetlenie z tyłu i z przodu, bez włączania jakichś lampek 4. bagażnik, koszyk lub coś w tym stylu 5. niska waga (muszę chować rower w piwnicy) 6. wygodna (siodełko, normalna pozycja) Górale średnio mi się widzą, chcę jeździć wygodnie i mieć wąskie, duże koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derr Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Mam 180 cm wzrostu, nóg na pewno nie mam krótkich. Kompletnie nie wiem co kupić z Allegro, bo tam ludzie podają dziwne wymiary. Rowery w stylu Gazelle Orange Plus mi się podobają. Pewnie jakbym wiedział jaki rozmiar kupić to już bym kupił coś podobnego. Ale jak już muszę spytać Was o rozmiar to przy okazji może polecicie mi coś konkretnego. Rowerem jeżdżę po mieście po chodnikach i do pracy. Zależy mi na tym, żeby jazda była wygodna i szybka. Tygodniowo mam zamiar robić maksymalnie 15 km. W pracy podjeżdżam pod stromą górę. Moje priorytety: 1. szybkość (czyli wąskie i duże koła) 2. dobra osłona na łańcuch, biegi w piaście (brudzę sobie spodnie na góralach) 3. prądnica w piaście i oświetlenie z tyłu i z przodu, bez włączania jakichś lampek 4. bagażnik, koszyk lub coś w tym stylu 5. niska waga (muszę chować rower w piwnicy) 6. wygodna (siodełko, normalna pozycja) Górale średnio mi się widzą, chcę jeździć wygodnie i mieć wąskie, duże koła Witam , mam ten sam wzrost co ty i także poszukuję roweru wygodnego do pracy, i zastanawiam się nad dwoma rowerami pierwszy to Raleigh Liverpool GTS cena 1799 zł http://www.raleigh.pl/rower/70 miałem okazję się na nim przejechać i powiem ze jest super wygodny. rozmiar ramy 19 Natomiast drugi rower to Kross Trans Sander cena 2099 zł http://www.kross.pl/pl/2013/trekking/trans-sander ,tylko go przymierzałem i wydaje się być ok . rozmiar ramy M teraz mam dylemat czy pierwszy tańszy o 300 zeta czy drugi który wydaje się być bardziej masywniejszy bardziej na jakieś dłuższe wycieczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zawoja Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Może ktoś potwierdzić, że powinienem szukać 19 cali? Na stronie Gazelle piszą, że rozmiar ramy na wzrost 175-185 cm to 57 cm, czyli 22 cale. Jakiś sprzedawca z Allegro napisał mi, że rozmiar dla mnie to 60-61cm... Nie mam pod ręką większego sklepu z rowerami, więc nie mam jak sprawdzić ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Derr pokazał bardzo fajne miejsko - rekreacyjne rowery . Spełniają wszystkie twoje potrzeby oprócz wagi . Ale cudów nie będzie w pełni wyposażony rower za takie pieniądze nigdy nie będzie lekki . Nawet gdybyś wydał dużo więcej i tak nie będzie wagi piórkowej . Pokazane rowery mają przerzutkę w piaście to bardzo wygodne rozwiązanie do miasta - 7 biegów to aż nadto . Chociaż nie wiem jak duża jest ta twoja góra . Gdybyś wolał klasyczne zewnętrzne przerzutki to też cos się znajdzie http://www.romet.pl/Katalog_rowerow,CityMiejskie,9,480.html http://www.romet.pl/Katalog_rowerow,CityMiejskie,9,480.html http://velo.com.pl/rowery/rowery-trekkingowe Zobacz też Unibike - będą nieco droższe niż 1700 . Co do rozmiaru to już spotkałem się z jakaś tabelką dotyczącą holendrów - tam podawali bardzo duże rozmiary . Wynika to chyba ze specyficznej geometrii tych rowerów . Normalnie dla twojego wzrostu 19 - 20 " w takim drogowym rowerze może 21 " . Przeczytaj to http://www.forumrowerowe.org/topic/90215-rama-jak-dobrać-rozmiar-ramy/ Ale wszystkie wyliczenia to tylko teoria , powinieneś się jednak przymierzyć do roweru . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 Moje priorytety: Twoje priorytety są ze sobą sprzeczne, gdyż szybkość, zwykle dyskwalifikuje wygodę i dodatkowy osprzęt w postaci błotników, dynama czy osłony na łańcuch. Jeżeli potrzebujesz roweru do codziennej jazdy do pracy, kup rower trekingowy: Romet Wagant 2.0, Kross Trans Alp. Jeżeli oczekujesz szybkości spraw sobie rower fitness (czyli szosówka z prosta kierownicą). Musisz się jednak liczyć wtedy z tym, że jest to rower specjalizowany i nie nadaje się jako rower transportowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zawoja Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 No, ale góral na mniejszych, szerszych kołach chyba i tak będzie wolniejszy? Bez przesady, nie mam zamiaru startować w tour de france. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 Chodzi w głównej mierze o geometrię, która do miasta i codziennych transportowych przejazdów jest średnio wygodna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zawoja Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 Byłem w rowerowym w mojej mieścinie był jeden trakking, dokładnie to ten: http://www.kross.pl/pl/2013/trekking/trans-alp Na ramie był napis M, a sprzedawca powiedział mi, że rama ma 17 cali. Siedząc na siodełku musiałem stać na palcach, żeby dosięgnąć ziemi, siodełko było maksymalnie obniżone.Przypominam, że mam 180 cm wzrostu, a nie 157 cm. Według strony Kross ramy trekkingów 17 cali są dostosowane właśnie do 157 cm. Według strony Kross rama M ma 19 cali, czyli 48 cm. W takim razie wymiary holendrów na Allegro są conajmniej dziwne, zazwyczaj ramy mają 55-60 cm. Pojadę chyba do normalnego sklepu sportowego. W jakiej sieciówce jest dużo rowerów do sprawdzenia? Decathlon? Coś jeszcze podobnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 Różni producenci, różna rozmiarówka. Wystarczyło zmierzyć rurę podsiodłową i byś wiedział na 100%. Co do prędkości to większą prędkość osiągiesz gdy będziesz miał większy rozmiar łydy niż większy rozmiar kół. Z rozmiarem koła wiąże się jedynie jego masa, a pośrednio zdolność do akumulowania energii. Zatem na 700c będzie ci o ok 4% łatwiej utrzymać prędkość niż na 26'' ale będzie Ci trudniej o 4% przyśpieszać. Opory toczenia pomijam bo to kwestia opon (np. po mieście jeździł bym sobie na big apple gdyby mi się zmieściły w widelcach). Przełożenia też mozna dobrać by były takie same, więc nie ma różnicy pomiędzy 28 a 26 cali poza energią w obliczeniach. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zawoja Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Składak najlepszy do każdego zadania Po co wymyślać tyle rowerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Co do tego Krosa - kliknij sobie na zakładkę ,,Geometria " i wszystko będzie jasne . M-ka to 19" . Wysokość siodełka wynika z zastosowania amortyzowanej sztycy . Tego siodełka nie da się opuścić aż do ramy . Kto ci powiedział ,że masz dotykać nogami do ziemi ? Wysokość siodła ustawia się do pedałów ,a nie do ziemi ! Jeśli rower będzie miał wysoko umieszczony suport albo krótkie korby to przy prawidłowo ustawionym siodle w ogóle możesz nie sięgać stopami ziemi . Tofi dobrze wyjaśnił wpływ wielkości koła na prędkość ( + się należy ) . Na dużych kołach można szybciej jeździć niż na małych ale trzeba mieć do tego więcej siły . Same koła nie jadą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Kto ci powiedział ,że masz dotykać nogami do ziemi ? Mądre książki z czasów PRL (są wogóle jakieś współczesne polskie książki o nauce jazdy na rowerze?) właśnie tak definiowały wysokość siodełka (dokładnie była mowa o oparciu całej stopy na podłożu gdy siedzimy na siodełku), a wynikało to ze względów bezpieczeństwa. Gdyby nie było możliwości stabilizacji nogą roweru podczas zatrzymania to NNW miało by wykluczenie "nie dotyczy zatrzymania przed znakami: ustąp pierwszeństwa, stop, czerwone światło, pomarańczowe światło, przejscie dla pieszych..." itd. Obecnie stosowane ustawienie siodełka wynika z ergonomii ruchu, co nie oznacza, że rowerzysta ma zostać oderwany od podłoża. Prawa fizyki mają to do siebie że nie potrzebują policji i grawitacja działa na wszyskich i wszystko - dobrze mieć to na uwadze dobierając trójkąt podparcia rowerzysty siodełko-suport-mostek, bo na postojach jeden z narożników wymienia się na grunt i fajnie by było, by zawsze to suport był tym wymiennym ogniwem. Mam sztycę z amortyzatorem, ale obecnie jest mi on tam zbędny. Cztery litery się wyrobiły, a przed przeszkodami i tak włącza mi się amortyzacja na dolne kończyny. Wolał bym mieć raczej w tym miejcu lepsze siodełko i lżejszą sztyce. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Tym razem nie do końca zrozumiałem wypowiedź Tofi-ego ale nie ma to właściwie znaczenie . Współczesne rowery budowane są tak ,że nie zawsze można z siodełka sięgnąć noga gruntu . Tzn są wyjątki np. Giant zrobił rower specjalnie po to żeby niewprawna rowerzystka mogła oprzeć nogę o ziemię ale w większości rowerów to nie jest takie oczywiste . Przy kącie rury podsiodłowej ok 70-71st i wysokości suportu ok 30 cm sięga się ziemi co najwyżej czubkami palców ( przy prawidłowo ustawionym siodełku ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 I dokładnie tyle wystarczy podczas postoju. Sytuacja, że nie dotyka się podłoża jest tylko przy nieprawidłowo ustawionym siodełku (gdy palcami dotyka się platform) Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Burak Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Holenderskie rowery miejskie mają trochę inną geometrię niż te popularne w Polsce. Dla przykładu wszelkiej maści klasyki ("Old Dutch' i nne takie...) mają kąt rury podsiodłowej 66st (nie 70-71). Stąd też ich inna rozmiarówka. Generalnie Gazelle nie kłamie, i większości przypadków przy 180cm najlepszym rozmiarem będzie 56cm (lub 57cm w zależności od producenta). Ja jeżdżę Orange Pure 61cm przy 189cm wzrostu. Tak jak pisali koledzy, rower powinno się przed zakupem przymierzyć i wypróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.