Skocz do zawartości

[500-1200 złotych] rower crossowy dla faceta

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich na forum. 

Przymierzam się do kupna roweru na początku czerwca. Jestem zupełnym laikiem w tych sprawach ale czas w końcu zacząć przygodę! Doradźcie proszę jakim rowerem się zainteresować w przedziale cenowym do 1200 złotych. Poszukuję roweru uniwersalnego, crossowego. Większość  moich tras będzie utwardzonych a pewnie czasem uda się też zjechać w polną drogę. 

Czy w tym przedziale cenowym jestem w stanie znaleźć coś rozwojowego i sensownego dla mnie nowego czy może lepiej skupić się na znalezieniu czegoś używanego? Pewnie gdyby miał to być rower używany należy do niego doliczyć koszty jakiegoś przeglądu, serwisu i przygotowania do sezonu więc cena zakupu powinna być nieco mniejsza?

Moja waga to 80 kg

Wzrost: 179 cm

Jestem zupełnie świeży w tematyce rowerowej więc każda rada będzie bardzo przydatna.  

Napisano

Rower typu cross nie jest rowerem uniwersalnym. Wiem, że dzisiaj można się w tym pogubić, ale najbardziej uniewrsalnego roweru można się spodziewać po rowerze typu trekking.

W skrócie: CROSS to rower pomiędzy szosówką (kolarzówką),a rowerem MTB (góralem) mający sportowe zacięcie z przeznaczeniem raczej na asfalt, drobne leśne utwardzone (nie błotnisto - piaszczyste) drogi,O kołach 28 calowych o wąskich gładkich oponach, ciut szerszych od opon klasycznego roweru szosowego, prosta kierownica, brak błotników, bagażnika itp.

TREKKING to rower najogólniej mówiąc rower do turystyki, dojazdów do pracy, wycieczek itp. Koła podobne, pełne błotniki, oświetlenie, bagażnik na sakwy, bardziej wyprostowana sylwetka podczas jazdy.

Jakimś kompromisem pomiędzy tymi rowerami jest mój (w moim garażu) możesz sobie zerknąć. Mnie kosztował po odliczeniu vatu ok 650PLN (rocznik 2011) teraz jest sprzedawany chyba po ok 1100 PLN.