Skocz do zawartości

[czyszczenie] Benzyna eurosuper 95 a benzyna ekstrakcyjna


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam do was poważne pytanie (to nie prowokacja)

 

Chcę wyczyścić łańcuch. Czytałem, że można to zrobić przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej. Ale jaka jest różnica mięcy benzyną ekstrakcyjną a Pb  95? Oraz czy benzyna ekstrakcyjna to to samo co NITRO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna ekstrakcyjna to inaczej rozpuszczalnik ekstrakcyjny. a normalna benzyna czyli PB 95 nie ma takich właściwości żrących, PB zawiera kilka innych substancji które się nie przydadzą w czyszczeniu napędu.

 

A nitro, można dostać pod postacią rozpuszczalnika nitro, nie wiem z czego się składa, ale wiem że po umyciu łańcucha nitro jest lepszy efekt, ale zalecam pracę z nitro w rękawiczkach, i uważać aby nie było styczności z nieodpowiednimi elementami( uszczelki, czasami lakier itp.)

 

Ogólnie to nitro jest bardziej szkodliwe, bardziej żrące, jest lepszy efekt, no ale większy problem z utylizacją,  no i śmierdzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza do czyszczenia moim zdaniem jest nafta ... butelka zazwyczaj opisana jako "Nafta świetlna"

 

Po pierwsze świetnie rozpuszcza stary syf ...

Po drugie jest najmniej lotnym rozpuszczalnikiem z wyżej wymienionych ... 

Bez obaw możesz zostawić otwarty pojemnik i na drugi dzień nadal będzie tyle samo ...

 

Etylina - śmierdzi szybko się ulatnia

Ekstrakcyjna - śmierdzi mniej i się szybko ulatnia ...

Nitro ... mocne jak sam sq*&^syn ale wali niemiłosiernie i bardzo szybko sie ulatnia...

 

Nie wiem gdzie mieszkasz ... ale jeżeli mieszkasz w bloku i masz zamiar bawić się w piwnicy to najmniej uciążliwa dla otoczenia jest nafta, ewentualnie w zastępstwo można zastosować Diesla. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, ja mieszkając w domu jednorodzinnym z ogrodem mam duże pole manewru, i dla tego stosuję nitro. Jest szybciej, lepiej, a jak się uważa to i z HCL-em będzie bezpiecznie. Utylizacja ? Wlewa się wszystko do jednego pojemnika, potem można to wywieźć w odpowiednie miejsce LEGALNIE a nie do lasu...

 

I takie pytanie ode mnie, w jaki sposób nitro szkodzi łańcuchowi ?? Czemu wg. Ciebie michuuu  nafta jest lepsza  dla łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitro jest mocnym rozpuszczalnikiem ... moim zdaniem nie jest najlepsze ... używam go tylko w sytuacji kiedy nie mam nic innego pod ręką.

 

Bo "moc" to jedyna jego zaleta ...

Śmierdzi ... przypadkowo rozlane może spowodować sporo zniszczeń pokrycia lakierniczego, elementów z tworzyw sztucznych  ...

No ale jak upierasz się na nitro ... lubisz się raczyć oparami różnych substancji ... to ono właśnie jest dla ciebie.

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie, każdy rozpuszczalnik służy do czegoś innego. Np alkohole i aceton łącza sie z woda, wiec sa dobre do pochłaniania wilgoci z trudno dostępnych miejsc. Nito jest o tyle niebezpieczny ze rozpuszcza chyba wszystko łącznie z lakierami, żywicami i sam nie wiem czym jeszcze. Ja łańcuch czyszczę ftalowym bo mało śmierdzi i nie jest tak lotny jak nitro. 

 

Części z auta zwykłem płukać w ropie, części z rower raczej w czystych rozpuszczalnikach z racji na kompletne odparowanie. Benzyny zwykłej bym nie używał bo będziesz śmierdział po tym przez 2 dni :P

 

 

lubisz się raczyć oparami różnych substancji

heh ja najbardziej lubię zapach szpachli samochodowej ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha ^^ Pisałem o względach na szczególne niebezpieczeństwo dla lakieru, uszczelek itd. wymieniłem zalety i wady. wszystko robię na powietrzu, więc oparów to nie ma za dużo. łańcuch myję nitro, ale kasetę myję już ekstrakcyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Ale ja wiem o tym i to potwierdzam, sprawdzałem na starym rowerze, i lakier był wyraźnie słabszy, chociaż jak się wytrze od razu po "ulaniu" to nie ma szkód. gorzej jak nitro pozostanie na lakierze, to się wgryzie i pierwsza jazda w wilgoci  zakończy się pewnie korozją  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nafta śmierdzi jeśli się np rozleje trochę na podłogę w garażu kilka bitych dni, miałem akcję że sąsiedzi mysleli że paliwo z auta się wylewa więc nie polecam w blokach. w blokach najlepiej benzyna ekstrakcyjna, nie śmierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyszcze w preparacie Cleanser do elektroniki. Sprzedawany w genialnych pojemnikach akurat do czyszczenia kiety. Plastik z duzym otworem. Odtluszcza, odparuje szybko, nie smierdzi za mocno. Używamy tego w pracy do elektroniki. Butelka litrowa kosztuje okolo 15zl. Starczy na rok w zupełności. Zaleta na plus to jak polejesz dłonie to po myciu zwykłym mydlem nie smierdza. Bo po ON to pol dnia smrodzą.

 

Wysłane z mojego HTC Sensation

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@djmolo,

Toś pojechał ekonomicznie ... :)

Mam ten preparat ale nigdy nie wpadłem na to aby użyć go do mycia łańcucha :) .

Kilka powodów ...

Po pierwsze ekonomicznie nieuzasadnione.

Po drugie podstawowym składnikiem jest Izopropanol, ten słabo rozpuszcza oleje a ze smarami sobie nie radzi ...

 

Słowem nie polecam .

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitro do łańcucha jest przerostem formy nad treścią... Poza tym jest on najbardziej niebezpieczny dla zdrowia zwłaszcza jak pracuje się w zamkniętych słabo wentylowanych pomieszczeniach. Jego skład nie jest sprecyzowany, często składa się nawet z ponad 80% z toluenu. Jest to węglowodór aromatyczny mniej toksyczna pochodna benzenu, ale badania wykazują, że dłuższy kontakt może prowadzić podrażnień skóry, uszkodzeń układu oddechowego, nerwowego (mózgu, obniża zdolność uczenia się), a także rozrodczego. Nie powinno się tego wdychać i tykać, bez grubych rękawiczek wykonanych PVA czy vitonu (domowe rękawice np. do mycia naczyń nie zapewniają wystarczającej ochrony!). Zresztą u nas w laboratorium (podobnie jak w innych) jest to substancja uznawana za niebezpieczną - praca wyłącznie pod wyciągiem, z użyciem rękawic ochronnych. Także, radzę uważać z rozpuszczalnikami organicznymi, bo łańcuch kosztuje grosze, zdrowie już takie tanie nie jest!

 

Jeszcze karta charakterystki substancji http://www.inez.net.pl/files/download/KCH_Rozpuszczalnik_Nitro_KCSN1.pdf Szczerze mówiąc, lekko mnie przerażają takie pomysły, za niedługo ktoś wpadnie na pomysł stosowania C4 jako paliwa do kuchenek turystycznych :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP@ nic z tego mnie nie dotyczy... Fajnie mi się oddycha, myśli, jeździ na rowerze, od samego początku używania nitro, jestem "zabezpieczony" 

Wystarczy przeczytać co to jest to nitro i stosować się do podstawowych zasad BHP. Pierwszy lepszy sklep budowlany udzieli informacji jak postępować z nitro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@djmolo,

Toś pojechał ekonomicznie ... :)

Mam ten preparat ale nigdy nie wpadłem na to aby użyć go do mycia łańcucha :) .

Kilka powodów ...

Po pierwsze ekonomicznie nieuzasadnione.

Po drugie podstawowym składnikiem jest Izopropanol, ten słabo rozpuszcza oleje a ze smarami sobie nie radzi ...

 

Słowem nie polecam .

 

Pozdrawiam

 

Ale piszesz tak czytając etykietkę czy używaleś osobiscie? Nie widze roznicy na (-) miedzy ON a Izopropanolem.

 

 

Ja mysle ze z tym kombinowaniem z preparatami to jest tak, jak po naoliwieniu łańcucha trzeba czekać ileś godzin , że niby gdzieś to ma wsiąknąć.

 

Kąpiel ma tylko wypłukać syf z jakąś iloscia oleju. I tak nie wyczyścisz wszystkiego. Nie popadajmy w paranoje.

 

 

 

Wysłane z mojego HTC Sensation

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię się... też bym zgupiał.

 

Większość poleca używać rozpuszczalnik ekstrakcyjny(benzynę ekstrakcyjną) i tyle w temacie, a co ty użyjesz to już twoja sprawa :D

Ja polecam nitro i polecam też wszelkie środki ostrożności 

 

PS. nie biorę odpowiedzialności za szkody materialne i zdrowotne które mogą powstać w wyniku niewłaściwego użytkowania nitro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem ze stacji ale nie kupiłem diesla bo zabrakło a Real zamknięty.

 

Na poważnie to wszystkim o czym tu mowa wyczyścisz. Zaden preparat nie zaszkodzi. Jedne beda smierdziały bardziej inne szybciej odparują. Idź do piwnicy, zobacz co stoi na półce, zorganizuj odpowiedni pojemnik i szejkuj. Dobrze wysusz, zalóż na rower naoliw. Po kilku minutach zbierz nadmiar czysta szmatka i w drogę zamiast czytac w domu fora.

 

Wysłane z mojego HTC Sensation

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem ze stacji ale nie kupiłem diesla bo zabrakło a Real zamknięty. Na poważnie to wszystkim o czym tu mowa wyczyścisz. Zaden preparat nie zaszkodzi. Jedne beda smierdziały bardziej inne szybciej odparują. Idź do piwnicy, zobacz co stoi na półce, zorganizuj odpowiedni pojemnik i szejkuj. Dobrze wysusz, zalóż na rower naoliw. Po kilku minutach zbierz nadmiar czysta szmatka i w drogę zamiast czytac w domu fora.

 

Kolego chyba jednak nie masz racji... Nie gadaj głupot, jak nie masz pojęcia. Chodzi o to aby rozpuścić stary smar i brud. a nie o to aby się nazywało "se łańcuch umyłem"  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie poddaje.

Ale zaraz do czyszczenia łańcucha z piachu i bardzo zmęczonego oleju wkroczy technologia kosmiczna z nanogranulkami i jeden z drugim zacznie udowadniać nie wiem co.

Nie nie jest az tak precyzyjna robota którą wykonuje łańcuch. On pracuje bez osłony przed syfem. Po kilometrze jazdy juz tam jest jakis syf. A niektórzy sobie zycie utrudniaja. Moze faktycznie niekiedy przydało by sie do zera pozbyć sie syfu np w kolarstwie torowym. Ale relaksujac sie po pracy na rowerze nie ma to znaczenia az tak.

 

Ale o rower dbać trzeba bez wątpienia.

 

 

Wysłane z mojego HTC Sensation

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...