Skocz do zawartości

[Rower]Treking lub cross na karbonie do 5 tyś


Kforum

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zastanawiam się nad Authorem Avion-em http://author.pl/row...owe/cross/avion

Szukałem tez w innych firmach trekinga czy cross-a na karbonie i okazuje się,że takiej oferty nie ma.

Są albo szalenie drogie albo nie robią treków na karbonie.

Czyżby nie było nic innego,tylko Author robi trekingi w karbonie?

Napisano
  W dniu 14.05.2013 o 19:16, Kforum napisał:

Witam

Zastanawiam się nad Authorem Avion-em http://author.pl/row...owe/cross/avion

Szukałem tez w innych firmach trekinga czy cross-a na karbonie i okazuje się,że takiej oferty nie ma.

Są albo szalenie drogie albo nie robią treków na karbonie.

Czyżby nie było nic innego,tylko Author robi trekingi w karbonie?

 

 

1.) Do czego ma ten rower służyć ?

2.) Czy koniecznie musi być carbon ??

3.) Ile ważysz ?? 

 

Ja zamiast bawić się w carbon złożył/ kupił bym rower na stalowych rurach Columbusa. 

Napisano
  W dniu 14.05.2013 o 19:49, MichaelD napisał:

1.) Do czego ma ten rower służyć ?

2.) Czy koniecznie musi być carbon ??

3.) Ile ważysz ?? 

 

Ja zamiast bawić się w carbon złożył/ kupił bym rower na stalowych rurach Columbusa. 

 

1.Do przyjemnej jazdy po ścieżkach rowerowych,asfalcie,szutrze -  ok.  3 tyś rocznie

2.Widziałem i strasznie mi się spodobał,rama inna niż wszystkie od razu rzuca się w oczy,linki chowane  i lżejsza oczywiście,poza tym wygląd ma dla mnie bardzo duże znaczenie.

3.Waga 88kg/183cm

 

Kolejna rzecz:

Avion karbonowa rama i SHIMANO Deore (5500 PLN)

Codex aluminium i SHIMANO XT (4300 PLN)

Pewnie znajdą się amatorzy jednego i drugiego bo każdy czegoś innego oczekuje.

 

Czemu karbon bo karbon ;) dla własnej satysfakcji,dla radości z jazdy.

Brakuje mi porównań z innymi crossowymi rowerami bo w karbonie ich po prostu nie ma,więc to co robi Author to fenaberia???

 

 

Napisano
  W dniu 14.05.2013 o 20:30, Kforum napisał:

1.Do przyjemnej jazdy po ścieżkach rowerowych,asfalcie,szutrze -  ok.  3 tyś rocznie

2.Widziałem i strasznie mi się spodobał,rama inna niż wszystkie od razu rzuca się w oczy,linki chowane  i lżejsza oczywiście,poza tym wygląd ma dla mnie bardzo duże znaczenie.

3.Waga 88kg/183cm

 

Kolejna rzecz:

Avion karbonowa rama i SHIMANO Deore (5500 PLN)

Codex aluminium i SHIMANO XT (4300 PLN)

Pewnie znajdą się amatorzy jednego i drugiego bo każdy czegoś innego oczekuje.

 

Czemu karbon bo karbon ;) dla własnej satysfakcji,dla radości z jazdy.

Brakuje mi porównań z innymi crossowymi rowerami bo w karbonie ich po prostu nie ma,więc to co robi Author to fenaberia???

 

 

 

Ja w takim razie kupił by rower przełajowy:

http://www.bike4race.pl/product-pol-37-Rower-przelajowy-RIDLEY-X-RIDE-kolor-1203C-Ultegra-.html

http://www.bike4race.pl/product-pol-38-Rower-przelajowy-RIDLEY-X-RIDE-DISC-kolor-1203C-Shimano-105-.html

 

albo 

 

http://www.feltbicycles.com/USA/2013/Cyclo-X/FX-Series/BREED.aspx

 

albo 

 

Kupić Ramę Accent CX-One i samemu sobie złożyć.

 

Dlaczego alu lub stal: 

1.) Nie mam zaufania do carbonu, trochę się naoglądałem pękających części z carbonu.

2.) Musisz się dowiedzieć jaki jest limit wagowy dla tego roweru, carbon ma większości niższy niż jest to dla Alu czy stal. 

Napisano

Ja bym nic nie kombinował, jeśli pasuje Ci geometria Authora, oraz jego budowa - czyli rower z amortyzatorem - to po prostu go kup, rama karbonowa w crossie dłuuugo wytrzyma ...

Napisano
  W dniu 14.05.2013 o 20:30, Kforum napisał:

1.Do przyjemnej jazdy po ścieżkach rowerowych,asfalcie,szutrze - ok. 3 tyś rocznie

 

Wydajny,wygodny,lżejszy parę kilo od Authora,porządnie wykonany rower na takie warunki to :

 

http://www.boardmanbikes.com/cx/cx_team.html

 

http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOODDRIV/on_one_dirty_disco_sram_rival_carbon_cyclocross_bike

 

http://www.bmc-racing.com/int-en/bikes/road/endurance/granfondo/gf02_disc/105.html

 

a nawet to :

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anyroad.bialo.czarny/14051/64158/

 

i  parę podobnych,większość z nich zależnie od konfiguracji zmieści się w budżecie,Giant sporo poniżej.

Napisano
  W dniu 14.05.2013 o 20:30, Kforum napisał:

Brakuje mi porównań z innymi crossowymi rowerami bo w karbonie ich po prostu nie ma,więc to co robi Author to fenaberia???

 

 

 

Gdyby się poszukało to pewnie by się coś znalazło.

Np. 4EVER robi karbonowe crossy.

Napisano
  W dniu 15.05.2013 o 14:48, Tomek21001 napisał:

Wydajny,wygodny,lżejszy parę kilo od Authora,porządnie wykonany rower na takie warunki to :

 

http://www.boardmanbikes.com/cx/cx_team.html

 

http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOODDRIV/on_one_dirty_disco_sram_rival_carbon_cyclocross_bike

 

http://www.bmc-racing.com/int-en/bikes/road/endurance/granfondo/gf02_disc/105.html

 

a nawet to :

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anyroad.bialo.czarny/14051/64158/

 

i  parę podobnych,większość z nich zależnie od konfiguracji zmieści się w budżecie,Giant sporo poniżej.

Piszę o karbonie a Ty mi dajesz przykłady alumów,jeżdzę obecnie na stratosie (author) i chcę KARBON !

Generalnie chodzi mi o to,że nie ma w podobnym przedziale cenowym rowerów na karbonowej ramie.

Przeglądałem Giant,Kellys,Kross,Merida,Genesis,Ghost itp

Są ale szosowe natomiast trekingów nie spotkałem.

 

  W dniu 15.05.2013 o 15:43, Darek14 napisał:

Gdyby się poszukało to pewnie by się coś znalazło.

Np. 4EVER robi karbonowe crossy.

 

 

No 4EVER ma fajne 2 karbonowe krossy,dzięki za info,nie słyszałem o tej firmie.

Napisano

Disco to przecież węgiel.Przed zakupem spróbuj przetestować rower ze sztywnym (karbonowym !) widelcem i dobrą geometrią,zobaczysz różnicę w wydajności.

Przejechałem takim "topowym" crossem jak wspomniany Author 1500km zanim zrozumiałem jak powinien wyglądać rower na warunki o których piszesz.

Napisano
  W dniu 16.05.2013 o 08:56, Darek14 napisał:

Chyba fakycznie -jak napisał jeden z przedmówców -nie ma co kombinować: wybór karbonowych crossów jest tak niewielki, że

jeśli ten Author pasuje to brać.

W ubiegłym roku również Apache miał jeden karbonowy model:

http://www.apache-bike.cz/cs/katalog/2012/cross_bikes-46/hurricane_disc-2341/

 

 

Fajny ten Apache ale drogi.....................strasznie mimo przeceny ;)

Swoją drogą ciekawe dlaczego tak się dzieje,że tak mało jest karbonowych crossów czyżby ze względu na cenę ich nie robili  To samo dotyczy np.  Pells-a,który jeszcze 2 lata temu robił takie rowery a teraz wycofuje się z karbonu w crossach.

Napisano
  W dniu 16.05.2013 o 16:38, Darek14 napisał:

Sądzę, że jednak stopniowo będą sie pojawiać karbonowe crossy w większych ilościach.

 

Może i będą, ale kto się odważy sprowadzać je na polski rynek?

Nie sprzedają się karbonowe przełajówki (cyclocross), słabo karbonowe mtb, jako tako szosówki dla klubów.

Dałbym sobie spokój z szukaniem w PL i ruszył na polowanie via sieć do Niemiec i dalej.

Albo od biedy, kupić cx, wyrzucić baranka i wsadzić prostą kierownicę w czymś takim: http://wertykal.com/pl/p/Rama-Colnago-CX-1-Evo/938

 

Albo kupić karbonowego xc 29", czyli faktycznie rozmiar kół krosowych (28"), i zamienić opony na krosowe.

W tym ostatnim rozwiązaniu zwykle nie trzeba nawet zmieniać obręczy.

 

Napisano
  W dniu 16.05.2013 o 16:52, artoor napisał:

Może i będą, ale kto się odważy sprowadzać je na polski rynek?

 Ale co to ma za znaczenie?

Istnieje jakiś zakaz zakupu za granicą?

Napisano

Karbonowym crossom przyszłości nie wróżę.Ambitni rowerzyści wybiorą cx-y i hybrydy ze względu na ich lepszą efektywność,turyści długodystansowi odrzucą z wiadomych powodów,niedzielni użytkownicy ceniący wygodę amortyzatora,a nie prędkość kupią crossy do max 3000-4000 i to jest chyba górna granica ceny dla

takiego roweru.

Swiadomość rowerowa Polaków rośnie,coraz więcej  mieszczuchów,hybryd,singli,cx-ów,tandemów itd,itp.

Proponowanie roweru mtb na warunki użytkowania autora postu to nieporozumienie. (najlepiej z przodu Reba albo Fox)

 

Napisano
  W dniu 16.05.2013 o 16:38, Darek14 napisał:

Sądzę, że jednak stopniowo będą sie pojawiać karbonowe crossy w większych ilościach.

 

 

No właśnie kiedyś był większy wybór ;) obecnie producenci wycofali się z typowych crossów na karbonowych ramach ...

Napisano

Author miał już jakiś czas temu ramę karbonową (od 2009 - więc nie wprowadził jej teraz) i nie wiadomo jak długo jeszcze z nią pociągnie, 4EVER coś tam ma, ale jak długo ?

Napisano
  W dniu 16.05.2013 o 19:19, Rulez napisał:

Author miał już jakiś czas temu ramę karbonową (od 2009 - więc nie wprowadził jej teraz) i nie wiadomo jak długo jeszcze z nią pociągnie, 4EVER coś tam ma, ale jak długo ?

 

 

Dlaczego nie wróżysz kariery karbonów w crossach? Cena?

Napisano

Jeśli jesteś zdecydowany na crossa w karbonie to bież tego Authora.

W tej cenie lepszego nie znajdziesz.

Sam przez 4 lata jeździłem na ramie Synergy (alu) i złego słowa nie mogę powiedzieć.

Napisano
  W dniu 16.05.2013 o 17:04, Darek14 napisał:

Napisano 16 maj 2013 - 18:04 artoor, dnia 16 Maj 2013 - 18:50, napisał: Może i będą, ale kto się odważy sprowadzać je na polski rynek?/

Darek14: Ale co to ma za znaczenie? Istnieje jakiś zakaz zakupu za granicą?

A co innego zaproponowałem w następnej linijce tamtego wpisu, Panie Niedoczytaczu?

Napisano
  W dniu 14.05.2013 o 20:30, Kforum napisał:

1.Do przyjemnej jazdy po ścieżkach rowerowych,asfalcie,szutrze -  ok.  3 tyś rocznie

2.Widziałem i strasznie mi się spodobał,rama inna niż wszystkie od razu rzuca się w oczy,linki chowane  i lżejsza oczywiście,poza tym wygląd ma dla mnie bardzo duże znaczenie.

3.Waga 88kg/183cm

 

Kolejna rzecz:

Avion karbonowa rama i SHIMANO Deore (5500 PLN)

Codex aluminium i SHIMANO XT (4300 PLN)

Pewnie znajdą się amatorzy jednego i drugiego bo każdy czegoś innego oczekuje.

 

Czemu karbon bo karbon ;) dla własnej satysfakcji,dla radości z jazdy.

Brakuje mi porównań z innymi crossowymi rowerami bo w karbonie ich po prostu nie ma,więc to co robi Author to fenaberia???

 

 

Dokładnie. To istna fanaberia. Jeśli chcesz pokonywać 3 tys km rocznie czyli dokładnie przez pól roku czyli tylko przez 180 dni to wyjdzie ci  16 km dziennie czyli zaledwie oddalisz się do domu o 8 km. Pokonanie takiego dystansu zajmie ci nie więcej niż 45 minut a to możesz dokonać na byle jakim marketowcu lub największym wiejskim złomie. No ale jeśli chcesz na rower wyrywać laski...to możesz mieć rower złożony na karbonowej ramie ze złotymi klameczkami i diamencikami na każdej szpysze.

 

Ale jeśli cię interesuję rower do poważnej jazdy to pisz a ci co nieco doradzę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.