Skocz do zawartości

[Napęd] Piasek w napędzie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przedmiotem problemu jest Kross Evado 1.2 2011r.

 

Przerzutka przód    Shimano Altus FD-M191
Przerzutka tył    Shimano Alivio RD-M410-L

Kaseta    Shimano CS-HG41  11/13/15/18/21/24/28/32
Korba    Shimano Altus FC-M311-L 48/38/28T

Łańcuch    KMC Z72

 

Rower ma przejechanie ok. 80km w tym jedna wyprawa w deszczu i trochę w polnych drogach, 90% to jednak asfalt. Ponieważ napęd zaczął chodzić trochę głośniej, zdjąłem szmatką dotychczasową warstwę (fabrycznego) smaru, wyczyściłem szczoteczką oraz szmatami łańcuch i nałożyłem nowy smar teflonowy Finish Line Dry. Po nałożeniu (kropelka na ogniwo) odniosłem wrażenie, że coś "chrzęści" w łańcuchu lub korbie, ale postanowiłem przejechać się kilka kilometrów i sprawdzić, czy problem nadal występuje. Niestety cały czas słychać te chrzęsty z okolic korby i przerutki tylnej (tak jakby jakiś piach się dostał gdzieś do środka lub tak jakby był na zębatkach) i obracając pedałami czuć lekkie drgania/wibracje. Wszystko wygląda na czyste, nie ma większych drobinek piasku, przecierając łańcuch ręką zostają małe drobinki na palcach. Objawy te są na każdym biegu z przodu i z tyłu.

 

Czy to ja zrobiłem coś źle i mogą to być powody niedokładnego wyczyszczenia łańcucha przed nasmarowaniem ? Piach mogł się dostać tylko do łańcucha, czy mógł wejść np. do suportu lub łożysk przerzutek?

 

Może to być źle wyregulowana przerzutka (linki dopiero się rozciągają) ? Przednie prowadzenie przerzutki nie obciera o łańcuch, także tylna wydaje się być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej jest łańcuch. Nie ma się co okłamywać jedyny skuteczny sposób na oczyszczenie łańcucha to szejk z benzyny ekstrakcyjnej. Tylko energiczne mieszanie jest wstanie wypłukać cały syf z łańcucha. 
Jeżeli chcesz mieć łatwiej to rozkuj łańcuch i zaopatrz się w spinkę to o wiele bardziej ułatwi tobie czyszczenie. Co do suportu i przerzutek raczej nie masz się co martwić. Wyczyść dokładnie łańcuch, kasetę, kółeczka przerzutek i będzie gotowy do smarowania. Mi taka operacja zajmuje nie więcej niż 15 min. ( dwa pędzle i słoik z benzyną)  Także ty też dasz na pewno radę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zlokalizowałem źródło hałasu - dolne kółko tylnej przerzutki podczas przechodzenia przez nie łańcucha wpada w mocne drgania i stąd te wibracje oraz hałas.
Nie wiem tylko co może być nie tak - jest czyste i wszystko wydaje się być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem w swoim rowerze... Po ostatniej jeździe po piaszczystym terenie wszystko mi w rowerze trzeszczy... Spędziłem na czyszczeniem roweru 1h (szczotka + woda z płynem do naczyń), ale za wiele to nie pomogło... Będę musiał zaopatrzyć się w benzynę ekstrakcyjną i spróbować wszystkiego od nowa... 

 

Nienawidzę piasku! Wszędzie potrafi wejść, w każdą najmniejszą szczelinę... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tak ważne jest niezaniedbywanie roweru, trzeba co parę dni robić jego bieżący przegląd, wyczyścić łańcuch, nasmarować, wyczyścić kasetę lub wolnobieg, tylną i przednia przerzutkę oraz tarcze korby szczotką z twardym włosiem oczyścić z piachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Odnośnie shake'a zrobiłem jego niewielką modernizacje, polegająca na umieszczeniu chain'a w kuwecie czy czymś tam podobnym, wlaniu np setki lub dwóch jakiegoś rozpuszczalnika i ładne usunięcie piachu i syfu pędzelkiem. Następnie do bootli i shake. poprawia czystość o dobre 30-40%.

 

Rozpuszczalnik oczywiście po odfiltrowaniu do ponownego użytku, dbamy o środowisko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...