Skocz do zawartości

[Pytanie] Tektro IO, mechaniczne, tarczowe

CrossV6

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie posiadam hamulce Tektro Io nie chce aby sie one zuzyły szybko a jednoczesnie dobrze hamowaly. Juz od 5 lat nie podciągałem linki nic nie robiłem a hamują jak by były nowe. Dlatego nie chce żeby sie szybko starły bo są bardzo dobre :) . W te sprawy jestem zielony wiec jeśli ktoś wie jak to zrobić aby się mniej zużyły proszę o wyjaśnienie dla zielonego ;)

Przygotowywuje rower na nowy sezon ;)

Napisano

Jakieś przecinki można prosić? Nie wierzę w te Twoje duże przebiegi. Chyba, że jeździsz jak jest zupełnie sucho i trasy to raczej dystansowe niż teren. Wtedy to możliwe. Ostatniej wypowiedzi w ogóle nie zrozumiałem.

Napisano

Tak jak napisali poprzednicy, najlepiej nie hamować ;P wtedy nie będą się zużywać. Jeśli chodzi o to że hamują jak nowe i nawet linki  nie podciągałeś,  to raczej już nie hamujesz dużo. Tak dla zobrazowania. Podjedź samochodem do jakiegokolwiek warsztatu i spytaj się co zrobić żeby nigdy klocków nie wymieniać i tarcz, no i żeby samochód wystarczyło raz na 5 lat tankować ;)

Napisano

ja mam pytanko odnośnie mechanicznych tarczówek Tektro (ale Novela) - piszczą mi dosyć, czy to normalne? :P Nic z nimi nie robiłem od nowości, niecałe 500km dopiero przejechałem. Zużycia wielkiego nie zauważyłem, hamuje sporo, bo dojeżdżam po mieście do pracy codziennie (światła co chwilę), tak orientacyjnie - jak często trzeba zmieniać klocki? W porównaniu do v-braków jest rewelacja, parę tyg. takiej jazdy miejskiej i klocki były do wywalenia, teraz mogę szaleć i nic się nie dzieje :D

• Mod Team
Napisano

Piszczący hamulec to najczesciej zasyfiony hamulec, zaolejony hamulec, nędzno-klockowy hamulec albo soczysta suma wszystkich punktów.