radzik71 Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Dlaczego dziwne? Złożyłem sobie rowerek i wybrałem się dzisiaj na pierwszą przejażdżkę. Wyjaśnienie techniczne: Założyłem nową kasetę, ale stary łańcuch - wiem, że teoretycznie nie powinno się tak robić, ale łańcuch ma przebieg 50, max 100km, więc uznałem, że to zagra. Ale łańcuch od początku zaczął mi skakać jak głupi, więc zrzuciłem na pierwszy bieg z przodu - licząc, że się "dogadają" jak będę spokojnie jechał. I tak sobie powolutku kręciłem, powachlowałem trochę z tyłu i było ok. Więc wrzuciłem dwójkę z przodu i od razu przeskoczyło mi. I to nie o jeden, ale spokojnie o 3-4 zęby. Jak powolutku na środkowym blacie pedałuję to rzadko przeskoczy o jeden, jak nacisnę tylko delikatnie mocniej od razu o kilka. Zrzuciłem znów na najmniejszą z przodu i dla pewności mocno ruszałem na stojąco - opona w miejscu się zakręciła jak depnąłem i nic... dwójka - znów skacze. Więc próba z trójką. I jadę. Mocno naciskam, rozpędzam się do sporych prędkości i nic. Zwalniam... zrzucam na środkowy blat i od razu skacze. Gdzie szukać przyczyny? Wymienić łańcuch? Środkowy blat?
mateusz0595 Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Raczej środkowy blat jest zużyty, a nie masz czasem za długi łańcuch?
radzik71 Napisano 26 Marca 2013 Autor Napisano 26 Marca 2013 Ale to skacze z tyłu - jak blat może na to wpływać? Łańcuch mam wręcz za krótki Wyliczone mam 106 ogniw, a mam 104, bo przy skuwaniu jedno uszkodziłem i musiałem jeszcze o dwa skrócić.
mateusz0595 Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Być może ten blat jest mocno zużyty. Wstaw zdjęcia tego blatu zobaczymy w jakim jest stanie.
dovectra Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 z tyłu?? niemożliwe to złudzenie koronka środkowa do wymiany
radzik71 Napisano 26 Marca 2013 Autor Napisano 26 Marca 2013 Ok przyznaję się, biję się w pierś - mea culpa. Teraz tylko pytanie. Czy największą i najmniejszą TEŻ zmienić? Linki zaraz, bo coś nie gra Nie mogę już wyedytować poprzedniego... http://oi45.tinypic.com/1jkly9.jpg http://oi50.tinypic.com/28p829.jpg http://oi47.tinypic.com/35n0f3s.jpg http://oi47.tinypic.com/28ix9q0.jpg
marpok Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Wymien srodkowy blat i ciesz sie z jazdy ...w zeszlym roku mialem taki sam problem.
1415chris Napisano 26 Marca 2013 Napisano 26 Marca 2013 Srodkowa, juz ladnych ostrosci nabrala. Do wymiany, bez dwoch zdan. Pozostale,nie wygladaja na zajechane.
Mod Team Puklus Napisano 27 Marca 2013 Mod Team Napisano 27 Marca 2013 Wystarczyło by sie chwile pilnikiem pobawić i na jedno wyjdzie ale tak czy inaczej trzeba coś z tym zrobić wymienić albo naprawić.
dovectra Napisano 27 Marca 2013 Napisano 27 Marca 2013 wymienić albo naprawić. możesz obrócić o 90 stopni ale to tak na krótką metę
Mod Team Puklus Napisano 27 Marca 2013 Mod Team Napisano 27 Marca 2013 yyy jak ?a co da obrót o 90 stopni ?
dovectra Napisano 27 Marca 2013 Napisano 27 Marca 2013 złapiesz mniej zużyte zęby, i może łańcuch będzie sie jeszcze trzymał. Niestety nie jest to koronka bez profilu bo takie nieprofilowane starego typu poprostu się odwraca na lewą stronę.
Mod Team Puklus Napisano 27 Marca 2013 Mod Team Napisano 27 Marca 2013 Dalej nie rozumiem, jak mniej zużyte zęby skoro wszystkie na całym obwodzi zębatki sa mniej więcej tak samo zdeformowane, może chodziło ci o lustrzane odbicie zębatki bo to by miało sens.
topik12 Napisano 28 Marca 2013 Napisano 28 Marca 2013 Dalej nie rozumiem, jak mniej zużyte zęby skoro wszystkie na całym obwodzi zębatki sa mniej więcej tak samo zdeformowane, może chodziło ci o lustrzane odbicie zębatki bo to by miało sens. Nie łam sobie głowy lustrzanymi odbiciami tylko zmień tą tarcze. Inaczej szybko zużyjesz łańcuch albo go urwiesz nie mówiąc o dyskomforcie w czasie jazdy. Odwrócenie tarczy nic nie da i wywróci profile wcięć " do góry nogami" Zrób to jak najszybciej póki łańcuch jest jeszcze w porządku..
radzik71 Napisano 28 Marca 2013 Autor Napisano 28 Marca 2013 No też tak pomyślałem - już jadą do mnie trzy blaty SLX. Po cichu liczę, że dojdą jutro, żeby w wolne świąteczne można było pośmigać. Tak czy siak - dzięki wielkie za pomoc. Sam obwinił bym pewnie łańcuch i bezsensownie wydał kasę...
Mod Team michuuu Napisano 28 Marca 2013 Mod Team Napisano 28 Marca 2013 Sam obwinił bym pewnie łańcuch i bezsensownie wydał kasę... Łańcuch może leżeć, nie pleśnieje.
radzik71 Napisano 28 Marca 2013 Autor Napisano 28 Marca 2013 Niby nie pleśnieje, ale szkoda kasy, której akurat teraz szczególnie brakuje, a dwa, że może jak mi się ten napęd zużyje to będę myślał o przejściu na większą ilość zębów z tyłu i wtedy ten nie spleśniały łańcuch by się kompletnie nie przydał
Jaca911 Napisano 28 Marca 2013 Napisano 28 Marca 2013 No też tak pomyślałem - już jadą do mnie trzy blaty SLX.... Gdzie kupowales? Największą 44 czy 42?
radzik71 Napisano 28 Marca 2013 Autor Napisano 28 Marca 2013 Gdzie kupowales? Największą 44 czy 42? 42-32-24 Na allegro znalazłem, ktoś sprzedawał komplet ściągnięty z korby.
dovectra Napisano 29 Marca 2013 Napisano 29 Marca 2013 puklus słowo klucz - biopace blaty po co wymyslono elipsę? zęby nie zużywaja się równomiernie, przyjzyj się
Mod Team Puklus Napisano 29 Marca 2013 Mod Team Napisano 29 Marca 2013 No dobra ale ta różnica jest niemal nie zauważalna. No chyba ze przy kiepskich blatach to tak, ja na swoim nie zauważyłem znaczącej różnicy a mam alu.
Jaca911 Napisano 29 Marca 2013 Napisano 29 Marca 2013 po co wymyslono elipsę? Mnie się zawsze wydawało że po to by większy promień był tam gdzie najmocniej cisniesz pedały a najmniejszy tam gdzie jest najmniejszy nacisk. Ale może jestem w "mylnym błędzie". W takim razie po co?
radzik71 Napisano 30 Marca 2013 Autor Napisano 30 Marca 2013 Słuchajcie - mam pytanko. Przyjechały do mnie blaty i mocno dziwiła mnie ta plastikowa "wkładka" w środkowym. Ja rozumiem, że to po to by biegi sprawniej i płynniej się zmieniały, ale to nie będzie się ścierać? http://oi45.tinypic.com/35m1n2e.jpg http://oi47.tinypic.com/347wmfd.jpg
Marcinowaty Napisano 30 Marca 2013 Napisano 30 Marca 2013 Dlaczego dziwne? Złożyłem sobie rowerek i wybrałem się dzisiaj na pierwszą przejażdżkę. Wyjaśnienie techniczne: Założyłem nową kasetę, ale stary łańcuch - wiem, że teoretycznie nie powinno się tak robić, ale łańcuch ma przebieg 50, max 100km, więc uznałem, że to zagra. Ale łańcuch od początku zaczął mi skakać jak głupi, więc zrzuciłem na pierwszy bieg z przodu - licząc, że się "dogadają" jak będę spokojnie jechał. I tak sobie powolutku kręciłem, powachlowałem trochę z tyłu i było ok. Więc wrzuciłem dwójkę z przodu i od razu przeskoczyło mi. I to nie o jeden, ale spokojnie o 3-4 zęby. Jak powolutku na środkowym blacie pedałuję to rzadko przeskoczy o jeden, jak nacisnę tylko delikatnie mocniej od razu o kilka. Zrzuciłem znów na najmniejszą z przodu i dla pewności mocno ruszałem na stojąco - opona w miejscu się zakręciła jak depnąłem i nic... dwójka - znów skacze. Więc próba z trójką. I jadę. Mocno naciskam, rozpędzam się do sporych prędkości i nic. Zwalniam... zrzucam na środkowy blat i od razu skacze. Gdzie szukać przyczyny? Wymienić łańcuch? Środkowy blat? Też uważam że środkowy blat do wymiany, i to szybko, bo zniszczysz łańcuch
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.