Skocz do zawartości

topik12

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    54
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Piotr
  • Skąd
    Józefów

Osiągnięcia użytkownika topik12

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Może nadmiaru nie ma. Tylko taka przypadłość siemano (jak pisujesz). Mechanicznie płaskim śrubokrętem czy czymś podobnych wcisnę je do końca ale po założeniu koła i kilkukrotnym naciśnięciu klamki nie wracają do pozycji wyjściowej tzn tłoczki nie chowają się całkowicie w korpusie zacisku tylko z deka wystają poza zacisk i tym samym klocki są bliżej tarczy niż gdyby się całkiem chowały-tylko tyle.
  2. No sorki nie jestem na bieżąco. Przecież tylko sobie dyskutujemy, nie jestem nieomylny. Faktycznie widzę, że te deorki zmieniły trochę hample w stosunku do tego modelu co posiadam. Czy ta śrubka do odpowietrzania to ta trzecia obok dwóch zamykających pokrywę? http://rowertour.com/product/image/465/BRM-445-Prz--d-czarny.jpg Tak, tylko widzisz, że ja jestem w stanie wcisnąć tłoczki po zdjęciu koła ale po naciśnięciu kilka razy klamka (z kołem ) tłoczki już nie chcą się schować do pozycji wyjściowej i dlatego są bardzo blisko tarczy. Na szczęście tarcze mam proste i nie stanowi to większego problemu. W pokrywie jest mały otworek, który jak sądzę pełni rolę takiego rozprężnika odpowietrznika, bo sama membrana z pewnością pracuje w zależności od temperatury no i podczas pracy. Czyli te 446 nie posiadają membrany a to rolę spełnia odpowietrznik? Że przy niższych temperaturach jeszcze jest gorzej to się już przyzwyczaiłem i w zimie używam roweru z mechanicznymi hamulcami. Zapewne temperatura robi swoje działając na metal i gęstość oleju. A może otworzyć pokrywę i wcisnąć tłoczki i zobaczyć co się będzie działo?
  3. Tak dokładnie mój model hamulców sh to m485 z 2008r ale myślę że nie różnią się od tych 446. Tłoczki oczywiście dadzą się wsunąć mechanicznie po zdjęciu koła. Płynu nie może być zbyt dużo bo nadmiar jak sam stwierdziłeś wyleje się po zamknięciu pokrywy, gumowej membrany. Co do otworu na pokrywie doprawdy nie wiem o czym piszesz,lejek? chyba że shimano zdecydowanie zmieniło konstrukcję. Z tego co mi wiadomo do odpowietrzania służy śrubka przy zacisku a ubytki oleju chociażby w czasie odpowietrzania trzeba uzupełnić a więc i podnieść wspomniana pokrywkę. Nie uzupełnienie oleju moim zdaniem da efekt miękkiej klamki i słabe hamowanie.
  4. To fatalnie mistrzu, ze nie ma tej regulacji, moje złudzenie miałem. Ja mam te hamulce z tematu i problemy ze zbyt oddalonymi klockami raczej nie mam wręcz odwrotnie. Trzeba dobrze lukać aby wypatrzeć szczelinę. Zauważyłem, że tłoczki nie chcą się chować jak pierwotnie się je wciśnie. W warunkach temperatur poniżej zera to oczywiście hamowanie jest non stop. Kiedyś naoliwiałem ranty wysuniętych tłoczków wedle jakiejś instrukcji i trochę raźniejsze się robiły. Miałem okazje spraktykować np hamulce Magury podobnej klasy i są pod tym względem lepsze i siła hamowania też większa, są po prostu większe i tłoki pewnie mają większą średnicę. A czy ilość oleju w zbiorniczku nie ma znaczenia, czy poziom powinien być maxymalny pod tą uszczelką?
  5. Dodam jeszcze, że jeśli skok klamki różni się znacząco , to odległość klocków od tarczy też może być różna a to z kolei można podregulować śrubką w klamce (imbus chyba 2mm). Wkręcając śrubkę dociskasz tłoczek i tym samym okładziny przybliżają się do tarczy, wykręcając odwrotnie oddalają.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...