Skocz do zawartości

[Mocowanie tarczy] Problem


Jagdtiger

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W swoim Echo 24'' mam z przodu tarczę mocowaną na 6 małych śrubek. Po jednej z pierwszych przejażdżek tarcza ścięła od razu wszystkie śrubki. Nadmienię że w rowerze trialowym prędkości są niewielkie i zdarzyło się to jak sobie ćwiczyłem parę podstawowych elementów na placu. Po prostu po mocniejszym zahamowaniu tarcza oderwała się od obręczy. Czy ktoś miał taki przypadek? Zastanawiam się nad przyczyną, czy miałem jakiegoś wyjątkowego pecha i wraz z tarczą otrzymałem do jej zamocowania wyjątkowo felerne śrubki ze słabej jakości materiału czy może coś innego...Zastanawiam się czy obejmuje to gwarancja, czy sprzedający może się wyprzeć odpowiedzialności?

Napisano

Wydaje mi się, że tego nawet nie da się źle założyć. Na tarczy jest zaznaczony kierunek obrotu, śruby skręciłem jeszcze na klej do gwintów, żeby się przypadkiem samoczynnie nie odkręciły. Jedno gwałtowniejsze hamowanie, trzask urywanych śrub i tarcza luźno sobie dynda.

Skontaktowałem się już ze sklepem i dzisiaj odsyłam kurierem. Mam nadzieję, że odeślą naprawione tak, że już się nie urwie. Sklep na szczęście solidny i z doświadczeniem ale też przyznali, że takiego przypadku jeszcze nie mieli...

Napisano

Kiedyś zdarzyło mi się że kilkakrotnie wykręcałem i wkręcałem te śruby to mi łepek odpadł z jednej a gwint został w środku. Może śruby były jakieś felerne i po przykręceniu ich zbyt mocno były już na granicy wytrzymałości i je ścieło.

Napisano

Te śruby były stalowe, czy aluminiowe? Amelinium jest sztywne, ale mało podatne na naprężenia, chociaż przy 6-ciu śrubach nie powinno od razu się poddać, hm...

Napisano

Śruby z plasteliny czy co? Podchodzi to pod jakąś wadę fabryczną, bo jak to możliwe ściąć 6 śrub, tym bardziej że nie była to extremalna jazda (przy takiej i tak nie powinno sie nic dziać). Bardzo dziwne i pierwsze słyszę o takim przypadku.

Napisano

Śruby wyglądają mi na aluminiowe. Dokręcałem je z umiarem nie za mocno, dlatego dla pewności dałem klej do gwintów. Dla mnie to też wielka zagadka jak to możliwe. Może cała partia śrub miała jakiś feler, może w procesie produkcji ich nie utwardzili...sam nie wiem..mogę tylko gdybać.

Napisano

Klej na gwint nic nie daje, bo zabezpiecza tylko przed odkręceniem podczas drgań. Jeśli śruby zostały ścięte to działała zupełnie inna siła, mając średnicę śrub w miejscu przyłożenia tarczy można obliczyć jaka była siła (plus rodzaj materiału śrub) Nawet gdyby latały "luźno" nie powinno dojść do ścięcia, tak samo mocne, czy za mocne dokręcenie tych śrub nie powinno mieć wpływu na wytrzymałość materiału na ścinanie.

Napisano

Bez przesady z tymi aluminiowymi śrubami, dużo osób tak jeździ i nic się nie ścina.

A jak się ma teraz piasta? Śruby zostały? Możesz pokazać zdjęcie? :)

Napisano

Tak mi się wydaje że były aluminiowe, ekspertem metalurgii nie jestem w każdym bądź razie były w komplecie z tarczą więc przypuszczam, że producent wiedział jakie śruby dać do mocowania. Ułamane końcówki śrub zostały w piaście, niestety zdjęcia nie pstryknąłem a teraz nie mam możliwości bo koło już odesłałem do sklepu.

Napisano

Moim zdaniem, powodem tego problemu jest wada fabryczna śrub (kruche)

Miałem kiedyś przypadek w pracy, że do maszyny zostały dorobione stalowe śruby z materiału, który był niebotycznie twardy ale bardzo kruchy (każdorazowa próba dokręcenia takiej śruby z właściwym momentem, kończyła się jej pęknięciem)

...ale może się mylę :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...