segate Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 <p>Siema, ostatniego sezonu gdzieś pod koniec października zaliczyłem bęcke na korzeniach przy dosyć stromym stoku. Wywaliło mnie na bok i przeorało z 2m w dół. Zabierając sie za przedsezonowe majsterkowanie przypomniał o sobie problem z bardzo nieprzyjemnym uczuciem podczas pedałowania świadczącym o przestawieniu się geometrii. Koniec gadania, nie potrafię dojść co jest nie tak, czy się krzywiła korba pedał(rozebrałem całego i chyba nie to) a może gwint, lub nie daj Boze cały wkład. Zdjecie 1. Sprawna Strona http://zapodaj.net/1...jpg.htmlZdjęcie 2. Niesprawna strona http://zapodaj.net/a...jpg.htmlzdjęcie 3. Skala problemu http://zapodaj.net/d...jpg.htmlKolejne zdjęcia lub co tam będzie potrzebne wrzucę najszybciej w piątek jak zjadę na chatę.
tomiz1 Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 Jak dla mnie - wyraźnie skrzywienie pedału. Wydaje mi się, że jeśli to byłaby korba to by strzeliła. Tu najwidoczniej stalowa oś pedała się poddała.
segate Napisano 26 Lutego 2013 Autor Napisano 26 Lutego 2013 Jak dla mnie - wyraźnie skrzywienie pedału. Wydaje mi się, że jeśli to byłaby korba to by strzeliła. Tu najwidoczniej stalowa oś pedała się poddała. Wykręciłem ten pedał i rozebrałem go i wydawał mi sie całkiem prosty.
kasperek Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 Wkręć jakieś inne padały i zobacz co się stanie. Wyeliminujesz ewentualne skrzywienie osi pedałów. Co to za korba i jakie ma mocowanie?
shortee Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 Kiedyś miałem sytuację, że naderwał mi się gwint w ramieniu korby i jak jechałem to dziwnie mi przeskakiwał pedał podczas kręcenia, zwróciłem na ten naderwany gwint uwagę dopiero w momencie jak przy podjeździe całkiem go zerwałem. Edyta: Zerwałem zarówno w ramieniu korby jak i na ośce.
tomiz1 Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 Możliwe, że zerwany gwint i przy okazji się zakleszczyło. Jeśli tak, to może być ciężko pedał wykręcić.
segate Napisano 27 Lutego 2013 Autor Napisano 27 Lutego 2013 Wkręć jakieś inne padały i zobacz co się stanie. Wyeliminujesz ewentualne skrzywienie osi pedałów. Co to za korba i jakie ma mocowanie? Korba; Race Face (modelu nie pamiętam) na octalink (chyba)
kasperek Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 Czyli porządny zestaw. Sprawdź na spokojnie to, o czym pisaliśmy wyżej. Kilka minut roboty i będziesz wiedzieć co dokładnie się stało przy tym feralnym zjeździe. Gdyby okazało się, że to gwint na łączeniu z pedałem, to będziesz zmuszony do kupna i montażu tulei. W każdym razie tragedii nie ma. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Mod Team Puklus Napisano 27 Lutego 2013 Mod Team Napisano 27 Lutego 2013 Możliwe, że zerwany gwint i przy okazji się zakleszczyło Bardzo nikła szansa, przy takich obciążeniach z gwintu zrobiło by sie konfetti ... Marny pedał ma marna oś z marną zawartością węgla. Taka stal ma marną sztywność co sie objawia ładną plastycznością co widać na załączonym obrazku. Wymień pedały na takie co kosztują więcej jak 8.99 i powinno działać. Najlepiej byś zrobił jak byś już kupił jakieś na maszynach to zapomnisz ze je masz.
shortee Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 Bardzo nikła szansa, przy takich obciążeniach z gwintu zrobiło by sie konfetti ... W moim wypadku w pedałach za 12 zł zerwał się gwint w ramieniu korby, jak całkiem wszystko puściło to ośka akurat była delikatnie naruszona, natomiast gwint w korbie znikł całkowicie. Ośka była zakleszczona, dojechałem całe to zakleszczenie prostowaniem poprzez kopnięcie i wyjazdem pod górkę. Po zakupie nowej korby, pedała dalej funkcjonują.
Mod Team Puklus Napisano 28 Lutego 2013 Mod Team Napisano 28 Lutego 2013 natomiast gwint w korbie znikł całkowicie. o tym właśnie mówiłem a ze później z tym gładkim otworze sie coś zakleszczy lekko to możliwe, ale puk młotka powinien wystarczyć. W takiej sytuacji korba i pedały w kosz.
kasperek Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 W takiej sytuacji korba i pedały w kosz. No nie jest aż tak źle. Można korbę naprawić niewielkim nakładem u tokarza lub samemu. Na Allegro dostępne są tuleje naprawcze. http://allegro.pl/tuleja-redukcyjna-pod-pedaly-w-korbie-lewa-i3055790144.html
segate Napisano 28 Lutego 2013 Autor Napisano 28 Lutego 2013 No nie jest aż tak źle. Można korbę naprawić niewielkim nakładem u tokarza lub samemu. Na Allegro dostępne są tuleje naprawcze. http://allegro.pl/tu...3055790144.html 2 dyszki sobie człowiek za takie coś woła http://narty-rowery-snowboard-skitoury-serwisoweporady-krakow.net/technologie-rowery.html
Mod Team Puklus Napisano 28 Lutego 2013 Mod Team Napisano 28 Lutego 2013 Oczywiście że można ale mając np korbę za 50zł to sie mija z celem jeżeli mamy korbę drogocenną to jak najbardziej.
segate Napisano 2 Marca 2013 Autor Napisano 2 Marca 2013 Korba sporo więcej warta. Jestem w domu jakie zdjęcia wam zrobić do oględzin ?
Mod Team Puklus Napisano 2 Marca 2013 Mod Team Napisano 2 Marca 2013 postaraj sie wykręcić pedał. Wyjdź na zewnątrz póki jest jasno i do światła postaraj sie ująć gwint bo to o niego chodzi. ramienia nie skrzywiły byś raczej nie ma takiej opcji. Z resztą sam dasz rade ocenić czy gwint się uszkodził czy nie.
segate Napisano 2 Marca 2013 Autor Napisano 2 Marca 2013 http://imageshack.us/g/1/10041124/ tutaj link do albumu co i jak. Po dzisiejszych oględzinach i wkręceniu innego pedału nie zauważyłem różnicy. Rożnicę znalazłem na końcówce prawego ramienia napędu, jak gdyby końcówka troszkę wygięła sie do wewnątrz. Oceńcie sami. Moze uda mi sie wykręcić całą(jak znajde narzędzia) korbę to przyrównam i wrzucę zdjęcia
Mod Team Puklus Napisano 3 Marca 2013 Mod Team Napisano 3 Marca 2013 Jeżeli wygiąłeś ramie korby toś przydzwonił srodze, ale ze pedał nie ucierpiał ... pochwal sie jakie tajemne moce podsiadasz ?? Można próbować np zrobić tak aby zamoncić suport, korbę ramieniem w imadło które jest równo pod katem 90* i na suport poziomice, najlepsza by była sama oś. Jak jest krzywo to starać sie to jakoś wyprostować ale wg mnie ramie do wymiany takie aluminium mogło by sie złamać. Mojemu koledze sie tak złamało i wbił sobie blat w łydkę co na pewno przyjemne nie było.
segate Napisano 3 Marca 2013 Autor Napisano 3 Marca 2013 W następnym tygodniu spróbuje, ogarnę jakieś narzędzia i może się uda. Jak nie to na chwilę obecną nie stać mnie na wymianę, więc będę jeździć na krzywym póki mi nerwów starczy.
Mod Team Puklus Napisano 3 Marca 2013 Mod Team Napisano 3 Marca 2013 Tyle ci mogę obiecać ze jak sie przyzwyczaisz do jazdy na krzywym to po jakimś czasie będzie to normalne a jak zmienisz korbę wtedy na pstrym będziesz sie czuł ... jak by była krzywa
segate Napisano 9 Marca 2013 Autor Napisano 9 Marca 2013 uahahahahaha udało się. Przy nieocenionej pomocy mojego ojca, speca od niekonwencjonalnych warsztatowych napraw przy pomocy jeszcze bardziej niekonwencjonalnych narzędzi, bez cienia obaw zakleszył i bez mrugnięcia okiem nadepnął. Mnie oblał zimny pot jak się cała korba zaczęła giąć i trochę trzeszczeć. Ostateczny efekt jest bliski ideału oto sprzęthttp://imageshack.us/gal.php?id=q5mqks_myZypma3Z1qHQ3OCT Dziękuję wszystkim którzy dzielili się swoimi przemyśleniami i opiniami. Pozdro
Mod Team Puklus Napisano 10 Marca 2013 Mod Team Napisano 10 Marca 2013 Pamiętaj ze amelinium nie lubi takich czynności
dovectra Napisano 11 Marca 2013 Napisano 11 Marca 2013 ośka krzywa. kiedyś pedały były takie plastelinowe, że pamiętam iż po 2-tyg jeżdzenia oski się gieły. to najsłabszy element w zestawia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.