Rowerowa1988 Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Witam Napęd 10 czy 9 rzędowy? Chcę kupić nowe części, żeby w najbliższym czasie nie dokonywać zmian. Jeśli 10 to: - Korba Shimano Deore FC-M590 170mm - Manetki Deore SL M 591 - Przerzutka przednia Deore FD-M590-10 TS DYNA-SYS 2012 - Przerzutka tył SLX RD M663 SGS - Kaseta GHG 62 11-34 - Łańcuch CN HG 74 9 rzędowy: - Korba Truvativ Firex - Manetki sl m660 slx - PP fd m660 slx - PT rd m772 gs xt - Kaseta cs m770 9rz 11/32 xt - Łańcuch cn 7701 9rz da/xtr Proszę o opinie czy warto inwestować w 9 czy 10. Inne propozycje również mile widziane Pozdrawiam
dziobolek Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Podobna kwota (autor podniósł do 1k) i podobne dylematy pomijając fakt kasety 8-rzedowej - zerknij... http://www.forumrowerowe.org/topic/129469-naped-3x8-700zl-za-calosc/page__st__40#entry1219200 A ja zapytam, dlaczego 9, lub dlaczego 10 rzedów??? No i dlaczego chcesz inną korbę dla 9, a inną dla 10???
Rowerowa1988 Napisano 16 Lutego 2013 Autor Napisano 16 Lutego 2013 Dotychczas miałam taki zestaw: Manetki SLX, Kaseta XT, Łańcuch XTR, Przerzutka tył XT, Przerzutka przód SLX, Korba SLX - 9 rz, zakupione w 2009. Więc zastanawiam się czy kompletować taki napęd czy inny. Różne korby - różny rozkład cen poszczególnych komponentów.
dziobolek Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Czegoś Ci brakuje w 9-rzędach, że myślisz o 10-ce???
Rowerowa1988 Napisano 16 Lutego 2013 Autor Napisano 16 Lutego 2013 Nie wiem, nie miałam okazji testować 10. Poza tym różnice cenowe- niektóre elementy pod 10 są tańsze niż pod 9.
Mod Team Maniak Napisano 16 Lutego 2013 Mod Team Napisano 16 Lutego 2013 Po spotkaniu z 10s (xt/slx) uważam że jednak lepiej kupić sobie 9s, w moim odczuciu lepiej chodzi, łatwiej wyregulować, większe tolerancje, przednia przerzutka mniej obciera na przekosach. Osobiście przesiądę się na 10s tylko jak sytuacja na rynku części mnie zmusi, z wyboru bym nie chciał dyna-sys w obecnej postaci. Gdybym to ja sobie kompletował napęd kupiłbym manetki xt - bo czuć przyjemną różnicę na plus w pracy (lżej, gładziej itd) i korby slx (puste ramiona w środku, rewelacyjna sztywność, po wymianie koronek waga na poziomie xt). Ew kaseta też xt, bo różnice w cenie nie są duże a xt-tek jest dosyć ceniony za trwałość, do tego łańcuch kmc a przerzutki już jak się uda.
beskid Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 No i miałeś bardzo przyzwoity zestaw więc ja tez nie wiem czemu nie chcesz tego częściowo odnowić tylko myślisz o 10 sp. Czasem to co tanie to drogie w eksploatacji.
Rowerowa1988 Napisano 16 Lutego 2013 Autor Napisano 16 Lutego 2013 MiałAŚ jak już Poza tym ten cudowny zestaw został mi skradziony...
beskid Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Ja p... druga pomyłka w ciągu 5 min Wielkie przepraszam i idę spać
dziobolek Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Nie wiem, nie miałam okazji testować 10. Poza tym różnice cenowe- niektóre elementy pod 10 są tańsze niż pod 9. Jeśli lubisz eksperymenty, to przetestuj 10-speed, jeśli nie - proponuję pozostać przy pewniakach 9-rzędowych (niekoniecznie Shadow).
GhOsTwrc Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Zdecydowanie odradzam 10 rz , lancuchy drogie , wszystko sie szybciej zuzywa , jest trudniejsze w regulacji. Ja po calym sezonie jezdzenia na 10s przeszedlem na 9 s i jestem bardzo zadowolony. Ogolnie najlepiej kupic zebatki czyli korbe +kasete shimano , a przerzutke tylnia i manetki Srama . Działa doskonale w kazdych warunkach , a regulacja to banał. Łancuch mozna do 9 rzedow zapodac np connexa od 8 rzedow kosztuje ok 50 zl a jest bardziej trwaly od shimano
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2013 Mod Team Napisano 17 Lutego 2013 Rozsądnie jest nie brać 10s, nie brać slx i kasetę wziąć xt.
Rowerowa1988 Napisano 17 Lutego 2013 Autor Napisano 17 Lutego 2013 Najdroższym elementem jest korba- jaką wybrać ? Jeśli nie SLX to -? Opinie nt Truvativa są bardzo różne.
beskid Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Bardzo mało osób z korb nie wybiera tych od Shimano bo są najbardziej trwałe. Jeśli nie SLX to może po prostu Deore http://ww2.bikekatal....Deore.FC-M591/
arroyo Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 9-tki będą z czasem droższe. 10- to nowość którą shimano zamierza rozwijać. Co do trwałości to obydwie wersje robione są z tych samych materiałów i nie jest to coś co było 10 lat temu więc wymiana zębatek/łańcucha co sezon dla osób które jeżdżą sporo należy traktować jako normę. Natomiast części zastępcze dla 10-tek stają się coraz łatwiej dostępne w lokalnych sklepach rowerowych. Przepraszam za ostre słowo ale stwierdzenie że z 10-tką są problemy przy regulacji uważam za absolutne brednie. System indeksacji 1:1 zastosowany w napędach 10-rzędowych jest zdecydowanie łatwiejszy w regulacji od systemu 2:1 z 9-tek. 10-tka jest odporna na wyciąganie się linki w trakcie sezonu. Truvativ vs Shimano? Truvativ i amerykański sram to bardzo dobry sprzęt, niestety miejscami trudno dostępny, może być problem z dostępnością np suportów które posiadają inne łożyski niż shimano lub tarcz do korby. Shimano natomiast dostanie się chyba w każdym sklepie rowerowym tym samym łatwiej o jakiekolwiek części zamienne. Serwisuję rowery znajomym i mam doświadczenie w tym o czym tutaj piszę. Na tą chwilę w Polsce myśląc przyszłościową rozsądną opcją jest 10-tka shimano.
Mod Team Maniak Napisano 17 Lutego 2013 Mod Team Napisano 17 Lutego 2013 Przepraszam za ostre słowo ale stwierdzenie że z 10-tką są problemy przy regulacji uważam za absolutne brednie. System indeksacji 1:1 zastosowany w napędach 10-rzędowych jest zdecydowanie łatwiejszy w regulacji od systemu 2:1 z 9-tek. 10-tka jest odporna na wyciąganie się linki w trakcie sezonu. A co powiesz na temat przedniej przerzutki? Ciąg został ten sam, łańcuch jest węższy i wodzik również jest proporcjonalnie węższy aby prawidłowo zrzucać i wrzucać łańcuch, odległości między blatami te same ...no dobrze ale przekosy w napędzie są te same a węższy wodzik powoduje mocniejsze obcieranie łańcucha o niego na skrajnych biegach. Na swoim x.0 9s pełna regulacja napędu po wymianie linek zajęła mi koło 5mint bez pośpiechu, na dyna-sys pół godziny szukałem optymalnego ustawienia dla przodu a i tak zawsze obciera na każdych 3 skrajnych biegach na dole lub na górze kasety, to po co te 10 koronek z tylu jak komfortowo można używać tylko 7-8? Z tyłem tez miałem problem bo okazało się że nowa mentka slx zacina się na ostatnim biegu i nie zwalnia całej linki, musiałem ją rozkręcać poprawiać, dopiero udało się wyregulować poprawnie napęd. Takie historie w starszych grupach się nie trafiały. Udało się komuś ustawić dyna-sys aby z przodu nie obcierało na skrajnych biegach? Nie sądzę.
tobo Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Tak, mnie, na rowerze składanym w pracy. Przerzutka mega 9 na przedzie 9-tki będą z czasem droższe. 10- to nowość którą shimano zamierza rozwijać. Co do trwałości to obydwie wersje robione są z tych samych materiałów i nie jest to coś co było 10 lat temu więc wymiana zębatek/łańcucha co sezon dla osób które jeżdżą sporo należy traktować jako normę. Natomiast części zastępcze dla 10-tek stają się coraz łatwiej dostępne w lokalnych sklepach rowerowych. Przepraszam za ostre słowo ale stwierdzenie że z 10-tką są problemy przy regulacji uważam za absolutne brednie. System indeksacji 1:1 zastosowany w napędach 10-rzędowych jest zdecydowanie łatwiejszy w regulacji od systemu 2:1 z 9-tek. 10-tka jest odporna na wyciąganie się linki w trakcie sezonu. Truvativ vs Shimano? Truvativ i amerykański sram to bardzo dobry sprzęt, niestety miejscami trudno dostępny, może być problem z dostępnością np suportów które posiadają inne łożyski niż shimano lub tarcz do korby. Shimano natomiast dostanie się chyba w każdym sklepie rowerowym tym samym łatwiej o jakiekolwiek części zamienne. Serwisuję rowery znajomym i mam doświadczenie w tym o czym tutaj piszę. Na tą chwilę w Polsce myśląc przyszłościową rozsądną opcją jest 10-tka shimano. Mnie wyregulowanie napędu 9sp zajmuje mniej czasu niż 10tki, więc coś w tym jest, zajmuję się zawodowo grzebaniem w rowerach. Większym problemem niż dostępność suportów do srama jest moim zdanem wyższa cena takowych. Sram ma dwa modele, zwykły i "ceramiczny" i ten zwykły kosztuje więcej niż najtańszy szitmano.
beskid Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Napęd 10 sp w kombinacji 3x10 nie sprawdza się u kogoś kto bywa w ciężkim górskim terenie i jeszcze jeździ siłowo. Do lekkiej turystyki to i owszem. Jeśli już to 2x10. W tej sprawie zdania nie zmienię. Wiele osób dało by więcej za niektóre części sprzed kilku lat więc, że 9-ka będzie droższa to żaden argument. Nie wiem też co znaczy „przyszłościowa” opcja. Minie bardzo wiele lat zanim zmieni się tendencja z 9-ki na 10-kę o ile to w ogóle nastąpi. Minęło już z 6 lat od kąt wieszczono śmierć 8-ki a jednak nadal żyje i ma się całkiem dobrze.
tobo Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Mienie się całkiem dobrze przynajmniej wg mnie oznacza że masz dostęp do pełnego spektrum komponentów ośmiobiegowych w każdej klasie cenowej i jakościowej. Jak ktoś lat temu 10 nie zrobił sobie zapasu korb, przerzutek, kaset to raczej obecnie, chcąc lepsze jakościowo części takiego systemu, ma duży problem bądź brak możliwości. Nie każdego satysfakcjonuje nabycie taniego łańcucha czy kasety altus, by podmienić zużyte komponenty. Są ludzie nadal preferujący hamulce v-brake i takie ramy i amortyzatory chcieliby mieć, nawet do bardziej wymagającej jazdy. Problem jest ten sam jak z napędami - chcieć a mieć to dwie różne rzeczy. Nie każdy potrafi i chce bez końca reanimować wymęczone komponenty.
beskid Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 @tobo nie chce mi się z tobą gadać na ten temat. O czym Ty chłopie piszesz?? Jakie zapasy, jakie korby, przerzutki, jaki tani łańcuch?? Rozchodzi się właściwie tylko o kasety i manetki. Niech Ci się nie wydaje, że np. kaseta Alivio jest jakoś specjalnie gorsza od nie robionej już XT czy LX-a. Jak opowiedziałem kiedyś teorię a szybko znikających 8-ach, już na dniach 9-kach i wyparciu z runku sprzętu 26'' na rzecz 29'' to znajomy prowadzący serwis popatrzył na mnie jak na idiotę. Być może tam u Ciebie wszystko znika ale tutaj w kraju tak nie jest. W zeszłym sezonie kupiłem korbę LX-a a kiedy przestali go robić?? W zeszłym tygodniu miałem w ręce oryginalną kasetę LX-a pod 8 sp. a nie dalej jak przed miesiącem na Alledrogo wystawiona była nie śmigana tylna zmieniarka STX-a. Fakt to są rodzynki ale są i ktoś bardzo świadomy tego co chce jak dobrze się rozglądnie to znajdzie. A jak ktoś ma za dużo w d..e i mu nie pasują manetki Alivio czy Srama pod 8-kę to jego sprawa. Tak poniewierane Gripy Shimano chodzą u mnie z tylną zmieniarką Alivio lepiej niż SLX-y z tylną XT w sprzęcie 9 rz. więc o jakiej jakości jest mowa. Więcej jazdy mniej pi...ia taka jest moja dewiza a, że się odnosi do zdecydowanej mniejszości to trudno.
Mod Team Puklus Napisano 18 Lutego 2013 Mod Team Napisano 18 Lutego 2013 Jeśli nie SLX to I tutaj jest wyjątek, korba może być bo jest ok, jednak manetki sie nie opłaca, przerzutki są kapryśne a kaseta czasem potrafi sie trafić krzywa - ja bym nie ryzykował.
Lenki Napisano 21 Lutego 2013 Napisano 21 Lutego 2013 Manetki i przerzutki to moze sram ? np. gripy x0 ( sa w cenie ok 200zl), na przod sram x-gen, na tyl x9 i wychodzi bardzo lekki set z korba slx.
Mod Team Puklus Napisano 21 Lutego 2013 Mod Team Napisano 21 Lutego 2013 lekki i dobry jednak nie każdy lubi kręcące sie manetki
GhOsTwrc Napisano 21 Lutego 2013 Napisano 21 Lutego 2013 Ja zawsze sie smialem z uzytkownikow takiej obracarki , lecz teraz uznalem ze lepiej kupic mi gripy x0 po tym jak zobaczylem na youtube jak to dziala , zdecydowalem ze zmienie naped z 10 na 9 i do tego z shimano na sram i wybor z uwagi na cene padl na gripy x0 , chodzi to swietnie z x9 , a od kilku dni uzywam tych samych gripow w 29er 2x9 przod 22/36 tyl 11/32 , z przerzutka przednia slx dyna sys na 10 s, dziala to wszystko super . Wszystko za sprawa manetki z mikroindeksem gdzie mozna ustawic wozek przedniej przerzutki w zaleznosci od potrzeb. Szybkosc dzialania gripow jest na wysokim poziomie , a regulacja i precyzja to najprzyjemniejszy zestaw z jakim mialem do czynienia XTR ma daleka droge jak dla mnie w stosunku do Srama
Valent Napisano 21 Lutego 2013 Napisano 21 Lutego 2013 Mnie SRAM przekonuje do siebie precyzją działania- wnioskuję to po Waszych wypowiedziach i opisach Waszych doświadczeń. Jednak trochę przeraża jedno-palcowe sterowanie triggerami Srama. Ciężko jest przejść z charakterystyki sterowania Shimanowskiego na Sramowskie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.