marek22 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Witam! Dzisiaj podczas jazdy zaciął się napęd a po rozłożeniu tylej piasty (dwubiegowa piasta plantarna firmy SRAM (sachs)) okazało się że pęknięta jest pewna jedna część i jezdzić na tym się już nie da. Zdjęcia: http://oi47.tinypic.com/xdh5i1.jpg http://oi45.tinypic.com/rverz8.jpg Całość: http://oi48.tinypic.com/6s3plw.jpg Szukałem długo tej części na różnych stronach ale nie znalazłem nawet modelu piasty więc nie wiem czy to jakiś testowy model był czy co. Jak myślicie da się to jakoś naprawić czy może lepiej kupić nową piastę? Nie dysponuje zbyt dużym budżetem więc wolałbym tę starą. Chyba że ktoś ma dostęp do tej części to prosiłbym o kontakt. Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuje. Pozdrawiam.
tobo Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 http://sheldonbrown.com/internal-gears.html Na tej stronie, dosyć komplementarnej co do informacji na temat komponentów rowerowych, nie ma nic na temat dwubiegowych piast Srama, ani żadnej innej firmy, najmniej trzy biegi. Na podstronie dotyczącej Srama: http://sheldonbrown.com/sachs-internal.html Też ani słowa o takim rozwiązaniu, najmniej trzy biegi. Sram na swojej stronie też ma przynajmniej trzybiegowe piasty (sram.com).
mansua Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 tobo, biegi może były i 3, ale jeden się zgubił
marek22 Napisano 15 Lutego 2013 Autor Napisano 15 Lutego 2013 O teraz za pierwszym razem udało mi się znaleźć. Jest to moddel Orbit i czy oby na pewno nie ma dwóch biegów? http://sheldonbrown.com/sachs-orbit.html Chyba że by wliczyć do tego luz pomiędzy Tutaj jest napisane nawet że ten element jest słabym ogniwem tej piasty. Na ebayu widzę kilka ofert a w polsce to tylko z przed lat na allegro. Nie miałby ktoś czasem tego na sprzedaż lub całości po niskiej cenie? Pozdrawiam.
Mod Team Puklus Napisano 15 Lutego 2013 Mod Team Napisano 15 Lutego 2013 Ja bym zaproponował albo zamówienie z ebay albo szukanie dobrego magika od tokarki lub CNC żeby taką cześć dorobił.
Cuberider Napisano 15 Lutego 2013 Napisano 15 Lutego 2013 nie wiem czy to jakiś testowy model był czy co Takie piasty były od 1936 roku. Ci którzy je wymyślili już dawno nie żyją więc wątpię abyś gdzieś znalazł jakieś części zamienne Ps. Na takim torpedzie Hitler jeździł na grzyby ze swoją Ewą w Schwarzwaldzie
adriansocho Napisano 15 Lutego 2013 Napisano 15 Lutego 2013 Moje mizerne doświadczenie przy zamawianiu części toczonych i frezowanych podpowiada mi, że a) wykonanie tego będzie kosztować bardzo dużo, np. powyżej 200 PLN, ten element jest wykonany ze stali utwardzanej i dorobiony element może nie być tak wytrzymały jak oryginał, który zresztą też się rozsypał.
Mod Team Puklus Napisano 15 Lutego 2013 Mod Team Napisano 15 Lutego 2013 wykonanie tego będzie kosztować bardzo dużo, np. powyżej 200 PLN, No to jest bardzo prawdopodobne ... zawsze można zmienić piastę
dziobolek Napisano 15 Lutego 2013 Napisano 15 Lutego 2013 @marek22 - napisz do producenta, nic na tym nie tracisz, prawda??? A może poratują
Papista Napisano 7 Marca 2013 Napisano 7 Marca 2013 Podepnę się pod temat. Mam podobną piastę, mało jeździła, ale za to długo stała i smar się w niej zastał. W związku z tym nie wchodzą płynnie biegi itp. Pytanie, czy jest jakaś metoda, zeby w środku znów wszystko zaczęło się płynnie toczyć? Podgrzać suszarką z zewnątrz? Opalarką? Jako, że piasta długo stała, ale przejechała < 50 km, to nie chcę usuwać mazideł ze środka, tylko je jakoś upłynnić. Niekoniecznie ekstrakcyjną. Jakieś pomysły/sugestie?
dziobolek Napisano 7 Marca 2013 Napisano 7 Marca 2013 Najlepiej do piekarnika, wygrzać przez ok. 1 godz. w temp. ok. 50 °C i raczej nie wyższej niż 80 °C. Ale jak koło dość duże, to może się nie zmieścić, więc wtedy chyba tylko suszarka/opalarka pozostaje.
siimon Napisano 7 Marca 2013 Napisano 7 Marca 2013 Będzie wtedy pyszna i chrupiąca Ja bym po prostu rozkręcił umył i załadował nowym smarem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.