Lompi Napisano 12 Lutego 2013 Napisano 12 Lutego 2013 Witam, Piszę do was bo chciałbym byście mi doradzili. Mam do przeznaczenia na rower 2000zł (w bardzo uzasadnionych przypadkach jestem skłonny wydać do 200zł więcej). Na co dzień będę używał roweru do dojazdu do pracy (asfalt i inne nawierzchnie utwardzone), a w weekendy planuje wyjeżdżać gdzieś za miasto. Oto moje założenia co do roweru (jeśli z którymiś się nie zgadzacie to dajcie znać, tylko jak możecie wspomnijcie dlaczego warto z tego zrezygnować): - sztywna rama 19-20 cali (mam ok 178-180 wzrostu) - przód amortyzowany - hamulce tarczowe, najlepiej hydrauliczne - opony chciałbym raczej semi-slick - manetki rapidfire Rower chcę kupić raz na kilka lat, tak żeby jeździł bez najmniejszych problemów i żeby nie trzeba było do niego dokładać. Z góry dzięki za wszelką pomoc. PS. Raczej prosiłbym o info odnośnie marki i modelu, gdzie najtaniej poszukam we własnym zakresie
Dromik Napisano 12 Lutego 2013 Napisano 12 Lutego 2013 Mam takie jedno pytanie. Po co Ci do takiego roweru tarcze?
Lompi Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Chcę tarczę, bo w moim poprzednim rowerze miałem ciągle krzywą obręcz, chce przez tarcze uniknąć problemów z hamulcami w takich sytuacjach.
krism4a1 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 ...miałem ciągle krzywą obręcz, chce przez tarcze uniknąć problemów z hamulcami... To tak jakbyś chciał pasek klinowy zamiast łańcucha - bo stale trzebabylo czyścić Troszkę trzeba by dolożyć, ale skupiłbym się na jakimś crossie od CUBE, jestem w nich zakochany, następny będzie z tej stajni. Wg mnie to jedyne rowery za które jestem wstanie dopłacić za frmową naklejkę na ramie. Pełne 2000PLN to taka magiczna granica w rowerach, zananych mark będzie to rower na osprzęcie gdzieś w graniacach Alivio, może tyna przerzutka Deore i tyle. Ja mam polski rower na takim osprzęcie i kosztował 900 PLN Przy najbliższej wymianie przerzutki kupować będzę pewnie w zakresie SLX, i tak ciężko będzie mi dobić do 2000 PLN. Ale jak pisałem wyżej cały rower powyżej 2000 PLN będę kupował z CUBE. (oczywiście w tej cenie nie bedzie na hydraulikach)
Lompi Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Panowie, a jak duża różnica jest między hydrauliką, a mechaniką przy tarczach? Warto dopłacić za hydraulike?
lukas85 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Ja trochę z innej strony zapytam, rower do pracy będzie przypinany do jakiejś barierki, płota, bramy itp? Czy raczej będzie stał w miejscu pewnym i bezpiecznym? Jeśli to pierwsze, to od razu zniechęcę Cię do roweru za 2000 zł. Licz się z tym, że taki rower łatwo stracić, chyba że kupisz sobie porządne zapięcie pokroju Kryptonite ls 4.
Lompi Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Rower będzie stał w firmie, w pewnym pomieszczeniu.
spons92 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Hamulce hydrauliczne z reguły sprawdzają się dużo lepiej w terenie, oczywiście wszystko zależy od modelu. Jeśli to mają być wyjazdy do pracy, i weekendowe wypady, to spokojnie wystarczą V-Brake'i choćby Tektro. Nie wiem jakie miałeś obręcze w poprzednim rowerze, ale w rowerze za tą cenę powinieneś dostać obręcze, które nie poddadzą się tak łatwo. Cross będzie faktycznie najlepszym wyborem do takich celów. Przykłądowo Author Reflex, Stratos. Fajny sprzęt za jeszcze w miare rozsądną cenę, jak dobrze poszukasz.
kuku83 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Fajny sprzęt za jeszcze w miare rozsądną cenę, jak dobrze poszukasz. Witajcie Bardzo dobrze napisałeś spons92 ja już od dłuższego czasu szukam używanego roweru (nawet w podobnych rozmiarach co autor postu) i codziennie sprawdzam Allegro czy nie ma nic ciekawego, osobiście też polecę hamulce V-brake min. dlatego że najmniejsza ingerencja w te hamulce nie wymaga wizyty w serwisie i moim zdaniem lepiej mieć bardzo dobre V-brake niż jakieś liche tarczówki, jest tylko jedno ale że tarczówki są póki co na topie i większość rowerów niestety je ma, mówie tu o cenie 2tyś. i trochę ponad.
Lompi Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Tak teraz się rozglądam po modelach, a co myślicie o KROSS Evado 3.0 2012? Wpełniałby moje założenia.
spons92 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Nie jest to zły rower pod względem konfiguracji, ale moją opinię już znasz co do hamulców tarczowych. Myślę, że zamiast dopłacać do tarczówek, mógłbyś sobie za to kupić dobre lampki albo np. kask, ale zrobisz jak uważasz.
Lompi Napisano 14 Lutego 2013 Autor Napisano 14 Lutego 2013 Wiesz, z tarczówek chyba nie zrezygnuje, byłbym w stanie zrezygnować z hydraulicznych, ale z samych tarczówek chyba nie. Mam do was jeszcze jedno pytanie, czy różnice w osprzęcie wersji KROSS Evado 3.0 2012 a 2013, i czy jest to na lepsze. warto dopłacić za wersje z tego roku?
spons92 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Moim zdaniem nie opłaca się dokładać. Różnica jest jedynie w suporcie i hamulcach, lecz są one podobnej klasy.
Lompi Napisano 18 Lutego 2013 Autor Napisano 18 Lutego 2013 Zdecydowałem się na KROSS Evado 3.0 2013 który kupiłem w cenie wersji 2012 w ######.pl
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.