Eper Napisano 7 Lutego 2013 Napisano 7 Lutego 2013 Pojechałem dzisiaj trasę w małe górki i napęd zaczął 'świrować'. Zaciąganie łańcucha już wcześniej występowało, jednak nie było tak uciążliwe. Gdy jadę szczególnie na ciężkich przełożeniach i przestanę pedałować łańcuch zamiast pozostać napięty, opada. Chyba wiadomo o co chodzi. Dziś oprócz tego szczególnie po zjazdach na których nie pedałowałem chcąc zacząć pedałować o mało się nie zabiłem, tak jakby zapadki w piaście się nie zapadały i musiałem trochę przekręcić żeby załapały. Oczywiście z minimalnych oporem, czego skutkiem była prawie gleba. O co chodzi? Mam nadzieję, ze wszystko jest zrozumiałe. Pozdrawiam, Eper
lyndowss Napisano 7 Lutego 2013 Napisano 7 Lutego 2013 Mam to samo. U mnie powodem jest to, że kiedyś jeździłem na niedokręconym bębenku. Śruba, która go trzyma się odkręciła. Nie mam za bardzo pomysłu czego jest to wina. U mnie jednak nie zaciąga tak jak u Ciebie. Rozbierz bębenek i sprawdź. Może coś tam się stało. Może za mocno skręcone coś masz i Ci zaciąga. Ja jak rozpędzam koło na sucho do szybkich obrotów to korba kręci się razem z kołem. Nie z ta samą prędkością, ale jednak. Dodam, że rozbierałem piastę i nie mogłem dojść czego to wina. Wszystko wygląda okej, nie zakleja zapadek, wszystko nasmarowane a jednak coś jest nie tak. Może za mocno łożyska bębenka są ściśnięte. To jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy. Pozdrawiam
RafalSBK Napisano 7 Lutego 2013 Napisano 7 Lutego 2013 trzeba rozebrać, wyczyścić, nasmarować wolnobieg/bębenek jeżeli jest kaseta. Możliwe że smar w łożyskach dostał syfu i błota, łożyska zamiast się kręcić to się kleją. miałem tak nie raz, zobacz czy WD40 nie pomoże (tymczasowo)
zekker Napisano 8 Lutego 2013 Napisano 8 Lutego 2013 Tak samo miałem jak za mocno skręciłem wolnobieg (wyjęte podkładki w celu likwidacji luzu). Trochę pomaga mocniejsze napięcie łańcucha, ale to półśrodek i lepiej przeczyścić i nasmarować odpowiednim smarem (zbyt gęsty będzie powodował takie same efekty).
Eper Napisano 19 Lutego 2013 Autor Napisano 19 Lutego 2013 wygląda na to, że WD-40 pomogło, zobaczymy jeszcze przy bardziej pagórkowatej trasie, a niedługo i tak koło do wymiany
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.