Skocz do zawartości

[Pancerze] Kupno nowych


malheureux

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jako, że w tym roku zmieniam cały napęd, chciałabym przy okazji wymienić też linki i pancerze bo już swoje lata mają. Moje pytanie dotyczy pancerzy, a dokładnie czy jak kupię pancerze czy to w sklepie czy w necie to czy od razu mogą sprzedać mi odpowiednie długości jakie potrzebuję i te końcówki mi założą? Czy samemu to trzeba sobie założyć? Jeśli tak to jak to się robi?

  • Mod Team
Napisano

Możesz sklep poprosić o taką usługę podając im na jakie odcinki mają uciąć pancerz. Końcówki wciśniesz sobie sama. Czynność bardzo prosta nie wymaga zbyt wiele siły ani zdolności manualnych.

Napisano

Poza średnicą to różnica jest jeszcze w środku. Przerzutkowy ma druty wzdłużne, które dbają o jak najmniejszą ściśliwość pancerza. Hamulcowy ma spiralę, gdyż przy ostrym hamowaniu linka mogłaby rozwalić pancerz i przejść między równoległymi do niej drutami.

Ale są też pancerze uniwersalne np. Accent Supreme - polecam, bardzo sztywne, od kilku lat nie mam z nimi problemu. (poza wciśnięciem ich w manetkę i przerzutkę bo średnicę mają jak hamulcowy...)

Napisano

Raczej mierzę w coś znacznie tańszego, bo mam sporo wydatków, a poza tym przy spokojnej jeździe asfaltowej super pancernych pancerzy raczej nie potrzebuję ;) Wiem tylko, że mają być białe ;)

Dzięki serdeczne za pomoc :)

Napisano

Jak koledzy wyżej pisali, potrzebujesz oddzielne pancerze do hampli i przerzutek. Docinanie pancerzy nie jest trudne, a warto to zrobić samemu, i pokombinować z długością. Najwygodniej przyciąć używając szlifierki kątowe tzw diax-a (ja używam), ale można też użyć w zasadzie czegokolwiek co poradzi sobie z metalem.

Zazwyczaj "seryjnie"pancerze nie są specjalnie mądrze, ani precyzyjnie poprowadzone. Warto zadbać by linie pancerzy były możliwie płynne i bez gwałtownych zagięć. Ma to spory wpływ na pracę przerzutek, czy lekkość i płynność działania hampli. Nie mogą też być za krótkie, żeby nie wysuwały się z przelotek w ramie, ot cała filozofia.

Napisano

Raczej mierzę w coś znacznie tańszego, bo mam sporo wydatków, a poza tym przy spokojnej jeździe asfaltowej super pancernych pancerzy raczej nie potrzebuję ;) ...

 

Tylko nie wpakuj się w "pozorną oszczędność" kupując najtańsze - te szybko rdzewieją i będziesz wymieniać częściej.

 

Polecam inwestycję w nierdzewne (nie galwanizowane) linki i pancerze i będzie spokój na lata Great.gif

Napisano

Spróbuj z Jagwire. Za niecałe ~50 zł mam pancerze nierdzewne,z teflonem w środku, razem z uszczelnieniami końcówek, z czego sam zestaw linek nierdzewnych pancerzy i zwykłch końcówek (pamiętaj żeby tak jak kolega pisał brać lnki nierdzewne a nie galwanizowane, tak samo z pancerzem) kosztował mnie ~10zł tylko czekała mnie wędrówka po obciaczki do pancerza (dowolne większe nożyce do drutu), bo moje małe obcinaczki sobie nie poradziły nawet z linką.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

  • Mod Team
Napisano
Najwygodniej przyciąć używając szlifierki kątowe tzw diax-a

Hej nie przesadzasz? Szlifierka kątowa do cięcia pancerzy :D?

Takie coś będzie w sam raz (ok. 10zł kosztuje)

knipex-obcinaczki-boczne-1000v-70061604.jpg

Napisano

Takie coś nie bedzie w sam raz. Do cięcia miedzi - nie ma problemu, ale pancerze to już inny materiał. Jeżeli już takie obcinaczki to z dłuższymi ramionami.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Żaden z rowerów, które mam w domu, nie protestuje przeciwko takim obcinaczkom. Najlepiej mieć jakieś stare, których nie szkoda, i młotek - jednym uderzeniem (a więc i cięciem) załatwiamy całą sprawę.

Napisano

Te obcinaczki w moim przypadku także wystarczają. Przed przecięciem proponuje naciąć powłokę a później mocno dociskając przeciąć metalowy "rdzeń";) .

Napisano

Dlatego ja wolę użyć diaxa, bo mam równo przycięte bez zgniatania, ale z drugiej strony to żaden problem, wystarczy odgiąć pancerz w drugą stronę, by był swobodny przelot na linkę .

Napisano

Dlatego ja wolę użyć diaxa, bo mam równo przycięte bez zgniatania, ale z drugiej strony to żaden problem, wystarczy odgiąć pancerz w drugą stronę, by był swobodny przelot na linkę .

Można sobie jajko wyrównać do postaci kółka zginając lekko pancerz na czubku i na dole owego jajka (?). Ja zawsze tnę takim tanim obcinakiem i gitara jest.

Napisano

Hej nie przesadzasz? Szlifierka kątowa do cięcia pancerzy :D?

Takie coś będzie w sam raz (ok. 10zł kosztuje)

knipex-obcinaczki-boczne-1000v-70061604.jpg

 

mam takie same tylko niebieskie, dałem z 15zł, przyciąłem kilka pancerzy z dużymi problemami i to na tyle pożytku z nich, łapią szybko luz na boki przez co nie da sie ciąć i szybko się tępią.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...