Skocz do zawartości

[od 2000zł do 4000zł] GIANT mtb/


ziulas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witamm serdecznie kolegów i koleżnaki :)

 

Chciał bym sie poradzić o zakup roweru marki GIANT gdyż posiadam 30% zniżkę. To będzie mój pierwszy rower, jestem laikiem i nie mam pojęcia co wziąć pod uwagę przy zakupie. Co możecie powiedzieć o marce GIANT, czy jest dobry producent rowerów, czy może przy tych samych cenach są inne lepsze marki i modele rowerów. Bardzo proszę o pomoc gdyż naprawdę jestem w tym zielony a chciał bym sobie kupić fajny dobry rower z którego będę zadowolony. Dodam że moja jazda będzie sie opierała głownie na jeździe rekreacyjnej zarówno po drogach asfaltowych jak i piaszczystych oraz górzystych.

 

Dodam ze mam 179-180 cm wzrostu ( dokładnie nie wiem ) i ważę 65 kg. Poniżej podaje linki do rowerów które wstępnie sobie upatrzyłem

Talon 3 srebrno-zielony (2013) - Rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

 

Talon 2 (2013) - Rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

 

Talon 1 (2013) - Rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

 

XtC 2 (2013) - Rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

 

Z góry serdecznie dziękuje za pomoc i poświecony czas dla mojej sprawy.

Napisano

Giant bardzo dobra firma, sam jezdze na ich rowerze.

Natomiast co do cen to lekkie przegiecie. Poszukaj modeli z 2012 roku, spore przeceny mozna trafic. Jak znajdziesz dobra wyprzedaz to wtedy wartosc roweru bedzie rowna jego wartosci realnej.

 

Ewentualnie poczytaj tematy na forum. Opisane masz tu szczegolowo chyba wszystkie dostepne na rynku polskim (i nie tylko) modele wiekszosci marek.

 

Co do wskazanych przez Ciebie ...

Jezdze na Talonie 1, troche zaluje ze nie wzialem Xtc.

Moj Talon jesli chodzi o osprzet z fabrycznych czesci ma jeszcze tylko obrecze, przerzotka tyl i amortyzator. Cala reszta juz wymieniona.

 

Modele z 2013 sobie odpusc. Przerost formy nad trescia. Dla przykladu Talon 1 na tym osprzecie wart jest 1000 - 1500 PLN mniej.

Napisano

Na twoim miejscu poszukałbym kogoś chętnego na wypasiony rower gianta, dogadał się, zarobił i wtedy miałbym więcej gotówki na rower.

Generalnie nie kupiłbym Gianta, za dużo kiepskich opinii.

Napisano

witam, ja jeżdżę trzeci sezon na XTC 1 i jestem bardzo zadowolony , super geometria, osprzęt przyzwoity, a i cena jak masz dobrą zniżkę to jest w miarę atrakcyjna, mam jeszcze Gianta TCR i też jest póki co nie narzekam, na pewno jakby kupował kolejny rower do lasu pewnie też wziąłbym Gianta (też mam fajny upust). Nie jestem pewny czy XTC, czy Anthema na full'u , ale póki co nie zmieniam sprzętu, więc nie mam dylematu:).

Podsumowując jeśli wybierasz między Talonem a XTC to nawet się nie zastanawiaj, bierz XTC.

Napisano

Nie do końca jest tak, że ma brać XTC w ciemno. Kolega wspomniał, że będzie jeździł typowo rekreacyjnie, a XTC ma zdecydowanie nie rekreacyjną geometrię, co innego Talon. XTC 2 i Talon 1, poza ramą, różnią się jedynie hamulcami. I ceną 1 tys zł... A za ten tysiąc kolega może kupić znacznie lepsze hamulce niż te, które są w XtC. Różnica wagi obu ram dla kolegi raczej nie będzie miała znaczenia.

 

Mam kolegę, który posiada Talona, ja mam XtC. On jeździ rekreacyjnie. Na jednej ze wspólnych wycieczek zamieniliśmy się rowerami. Po 5 km oddał mi mojego XtC stwierdzając, że jeszcze kilka km i nabawi się choroby kręgosłupa. Dlatego niech kolega ziulas najpierw przymierzy się do obu rowerów, bo może okazać się, że XtC będzie przerostem formy nad treścią.

Napisano

Roznica w wadze ramy to bodajze 200 - 300 gram. Przy jezdzie rekreacyjnej roznica zadna. po za tym geometria ramy Talona na maratonach, przynajmniej tych plaskich mazowieckich, sprawdza sie bardzo dobrze. Zreszta rama tak jak kolega wyzej napisal to czesto sprawa bardzo indywidualna.

Napisano

Giant robi dobre rowery. XTC ma świetną geometrię, z tym, że to akurat bardzo indywidualna sprawa. Ja jednak chcę zwrócić uwagę na inną, ważną kwestię: gwarancję producenta. A w zasadzie jej brak. Jeśli wybierzesz Gianta, to miej świadomość, że w razie (odpukać) reklamacji robi się nieciekawie.

 

Poniżej szczegóły mojego przypadku.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/114673-rama-peknieta-rama-xtc-2010-alu/

 

Żeby nie było - ja nadal jeżdżę na ramie Gianta, ale przy zakupie następnej mocno sie zastanowię, czy znów będzie to Giant.

Napisano

w wątku, do którego dałem linka, bodajże użytkownik pixon podał linki na emtb z perypetiami innych rowerzystów z Giant Polska

Napisano

w wątku, do którego dałem linka, bodajże użytkownik pixon podał linki na emtb z perypetiami innych rowerzystów z Giant Polska

 

Z góry dziękuje za udzielone odpowiedzi.

 

Chciałbym dodać odnośnie tej gwarancji mam nadzieje iż nie powinno być problemu z gwarancją gdyż człowiek który załatwił mi zniżke 30% jest pracownikiem.

Rozumie z wypowiedzi iż rower TALON 3 moge sobie odpusćić.

Powiem tak Talon 3 bede miał w granicy 2100 zł

Talon 1 2800 zł

Podoba mi śe też Talon 2

XTC też jest fajny lecz znacznie droższy

 

Osobiście skłaniał bym się do Talon 2 lub Talon 1. Z natury jestem niezdecydowany w takich sytuacjach i cieżko mi podjąc decyzje, pozatym to pierwszy taki rower który chce zakupic a nie mam zielonego pojecia. Mam ochote zwiedzic rekreacujnie moją okolicę i tereny cieżko dostepne po prawej stronie rzeki PIlica i ogólnie cieszyc sie jazdą na roweże. Za wszystkie uwagi i wskazówki dziekuje mam nadzieje ze jeszcze może ktoś mi podpowie odnośnie wyboru.

 

Zakupem na pewno pochwale sie ale dopiero na przełomnie marca kwietnia i dalej bede zgłebiał juz wiedze na temat konserwacji i eksploatacji :)

Napisano
Chciałbym dodać odnośnie tej gwarancji mam nadzieje iż nie powinno być problemu z gwarancją gdyż człowiek który załatwił mi zniżke 30% jest pracownikiem.

 

Pracownikiem czego? Sklepu - dealera Gianta, czy pracownikiem Giant Polska? To nie sklep rozpatruje gwarancję, tylko centrala Gianta. Ostatnio kolejny forumowicz odezwał się do mnie, że mu też xtc pękła i mu odrzucili reklamację. Po prostu polityka gwarancyjna gianta jest taka: za wszelką cenę stwierdzić, że wada powstała z winy użytkownika.

Napisano

Czyli jednym słowem XTC nie opłaca sie brac z dwóch powodów:

1 pęka rama

2 jest droższy od talona 1 o 1000 zł a rózni sie tylko ramą i hamulcami

 

Z gwarancja to znaczy kolega pracuje w firmie która zajmuje sie rozrowadzaniem rowerów po Polsce, nie wiem czy i na inne kraje nie idzie.

Napisano

Źle interpretujesz ...

 

Przy Twoim wykorzystaniu szansa na pęknięcie ramy Xtc jest minimalna.

Przymierz się najpierw do obu modeli, zobaczysz na którym będzie Ci wygodniej.

Napisano

Dokładadnie chodzi mi o normalną jazde rekreacyjną jazda wyczynowa nie wchodzi w grę.

 

Ogolnie mam pominąc modele z 2013 roku i supić sie na modelach z 2012 roku.

Napisano

Modele z 2012 pownienes kupic taniej.

 

Skoro myslisz o rekreacji to raczej Talon moim zdaniem. Na Xtc jestes bardziej pochylony. Dodatkowo masz szersza kierownice co nie do konca musi Ci pasowac przy tym trybie jazdy.

 

Raz jeszcze powtorze - przymierz sie do roweru, w miare mozliwosci przejedz troche. Duza czesc Twoich watpliwosci sie wyjadni.

Napisano

Tylko jest pytanie czy znajdzie u swojego kolegi (u którego ma upust) Talona czy XTC z 2012, z tego co wiem będzie to trudne, ale spróbować warto - cena powinna być niższa, a osprzęt podobny. Szczerze mówiąc o pękaniu ramy XTC nie słyszałem, moja ma 3 lata i naprawdę wiele przeżyła i takich wśród znajomych jest wiele, ale to może moje szczęście wiec nie będę wnikał. Tak jak powyżej koledzy radzą należy przede wszystkim przejechać się każdym z rowerów (pewnie masz taką możliwość) i to najlepiej nie wokół sklepu ale przynajmniej z 5-10 km wtedy odczujesz na którym Ci wygodniej. Ja mojego XTC na pewno na talona bym nie zamienił (ale to moje odczucie).

Napisano

Sprostuję, albo inaczej: uściślę:

 

Nie uważam, że rowery Gianta są jakieś trefne, nagminnie pękają itd. Ba, powiem nawet, że są to dobre rowery. Rama XTC jest wręcz rewelacyjna.

Przypuszczam, że ilość wad fabrycznych, pęknięć ram itp. jest podobna, jak u konkurencji. A może nawet mniejsza - nie wiadomo. Przecież awarie zdarzają się również mercedesom i porsche.

Tylko, ze Giant niechlubnie wyróżnia się własnie obsługą posprzedażową. Z forum wiem, że inni producenci sa bardziej skorzy do uznawania reklamacji, czasem nawet wtedy, gdy taka reklamacja powinna byc odrzucona (np. minął okres gwarancji, pękła rama, a producent i tak ramę wymienił).

 

Wiem, że marudzę, ale akurat centrala gianta mocno mi podpadła więc chcę, aby potencjalni klienci tej marki kupili ich produkt z pełną świadomością. Żeby później nie było rozczarowania, gdy zdarzy się konieczność reklamacji nietaniego przecież sprzętu.

 

Pozdrawiam

 

PS. Jeśli chodzi jednak o sedno tematu, to zgodnie z poprzednikami - do rekreacyjnej jazdy zdecydowanie TALON.

Napisano

Z modelami z roku 2012 nie bedzie na razie problemu gdyż sa na magazynie rozmawiałem dzisiaj z kolegą. przymiarkę natomiast zrobię przy weekendzie gdy wybiore sie na zakupy.

 

Wszystkim dziękuje za poświecenie mi czasu i udzielenie pomocnych informacji. Po przymiarce zastanowie sie nad zakupem konkretnego modelu.

Napisano

Zastanawia mnie, czy ktokolwiek z reklamujących Gianta próbował załatwić to nie w ramach gwarancji producenta, tylko reklamując wadliwy rower w sklepie z tytułu niezgodności towaru z umową. Klienci detaliczni mają do tego prawo i nie muszą wtedy zdawać się na warunki gwaracji (i łaskę gwaranta).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...